Toon posts:

Casema en SMC7004VBR router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke,

ik heb deze SMC router (SMC7004VBR) gekocht omdat deze l2tp zou ondersteunen. Ik ben namelijk verhuist en heb nu dus ook zo een Motorola modem. Was geen ontkomen aan.

Echter, ik zou nu absoluut niet meer weten hoe ik dat ding aan de praat krijg met het internet. Op de SMC website staat dat :
" 5. Will the Barricade support Win-2000 L2TP (VPN)?
No."

Heeft iemand ook deze router en een Casema abonnement met een Motorola en dit allemaal wel aan de praat gekregen.

In de specificaties staat dat L2tP protocol wordt ondersteund....help!!!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 19:26
Tot nu toe is alleen bij mij bekend dat de Sitecom DC-202 up & running te krijgen is icm. Casema, hij is niet duur (iets van 50 euro) dus misschien beter gewoon over te stappen ipv. moeilijk te gaan doen door het met een andere te proberen.

Verder moet je gewoon de gegevens zoals je die van Casema krijgt zoveel mogelijk aanhouden, het lijkt me zowieso handig te vertellen waar het fout loopt.

Wat er trouwens bedoelt wordt wat niet ondersteund word is een VPN tunnel via de router vanaf Win2000, dus niet dat hij die zelf niet op kan bouwen, dat staat nl. wel gespecificeerd in de specs.

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand ervaring met deze router en casema?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Voor zever ik weet zijn alleen de bovengenoemde sitecom en de drayteks instaat het klusje te klaren met de ipsec tunnel

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Das balen.

Dat betekend dat ik me ouderwetse, maar wel altijd werkende, linux-routertje te voorschijn moet gaan halen om de klus te klaren...totdat SMC met een L2TP update komt...hopelijk snel...

als iemand nog iets weet....lemmeknow...

Verwijderd

Topicstarter
NEt met SMC SALES gebeld. Omdat Technical support gewoon niet opneemt.

Deze vriendelijke maneer excuseerde zich en kon mij melden dat op dit moment een firmware met oplossing in de maak is.

Hij mailt hem mij toe zodra deze beschikbaar is.

ik houdt jullie op de hoogte... _/-\o_
Pagina: 1