Toon posts:

netwerk machtiging

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje in elkaar geknutseld met een laptop met wireless usb wlan stick - smc accespoint - en lan kaartje in de desktop.
Mijn internetverbinding loopt prima op beide systemen, als ik mappen wil gaan delen en via netwerktaken zoek naar computers in deze werkgroep zie ik wel mijn laptop staan, echter als ik die aanklik krijg ike een foutmelding:

niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron

moet ik ergens een instelling aanpassen?

Verwijderd

Rechten zijn in dit geval het issue. Zorg dat je voldoende rechten hebt om de mappen te lezen en zorg bovenal dat er ook mappen gedeeld zijn! Let ook even op eventuele NTFS-rechten die over de mappen gelden.
En als je Windows XP draait even "Use simple filesharing" uitzetten.

Al met al is dit een beetje "ik dump mijn vraag", ik vind echt dat je best meer had kunnen proberen en uitzoeken. De foutmelding in Google intypen brengt je al een heel end en als je hem op de juiste wijze naar het Engels weet te vertalen moet het al helemaal lukken. Daarnaast hebben we de voortreffelijke FAQ Network Troubleshooting waarin ook erg veel informatie staat. Let vooral op het punt over "Hoe zet ik een thuisnetwerk op?", dit is een goede guide.

Succes.

Dit topic is gesloten.