Toon posts:

Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is als volgend:

Mijn buurvrouw belde mij op of ik evne kon kijken naar haar router want ze kon alleen op haar pc internetten.
In het huis bevinden zich dus 3 pc waar internet op moet maar alleen zijn krijgt internet.

Het zonnet ip adres krijgt zij rechtstreeks op haar pc , Dit is dus al niet goed en ik heb toen de router als dhcp server laten fungeren .
Alle pc verkrijgen dan ook een ip adres als 10.0.0.1 maar internet homaar.

Heeft iemand een tip want ik weet echt neit meer wa tik moet doen heb al gegoogled en search gebruikt maar geef het op 8)7

Verwijderd

DNS Settings? hoe staan die....werkstations toevallig windows xp ?

Verwijderd

Topicstarter
ja alle pc's zijn met xp als os geinstaleerd .

Maar het rare is als ik hem op dhcp server zet krijg ik wel andere ip adressen op het netwerk. dus dat is wel goed maar hij wil het intrnet niet doorzenden.

Moet ik een mac adres invoegen ofzo dit was wel het geval bij mij chello modem met router

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46

grimson

domeingrommer

DHCP Spoofing staat vast aan. Dat betekend dus dat de 510i al het Internetverkeer aan die ene PC toezend. DHCP aanzetten helpt niet. Je moet DHCP Spoofing uitzetten (tenminste als ik het goed zeg).

/edit
Beste lijkt mij op Modem even te resetten naar factory instelligen en dan de juiste INI file gebruiken om de modem te configureren;

http://home.hccnet.nl/rob...Speedtouch%20510i(v4).htm

[ Voor 40% gewijzigd door grimson op 16-01-2004 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles door gespit maar kan niks vinden over spoofing.

Wat er wel gebeurd als ik em als dhcp server laat draaien krijgen dus alle pc's een ip adres van de router maar behalve internet

• grimson

grimson

domeingrommer

Wat er wel gebeurd als ik em als dhcp server laat draaien krijgen dus alle pc's een ip adres van de router maar behalve internet
Dat is precies wat DHCP spoofing inhoud. Er zal maar één PC zijn die het Internet opkan.

Zie ook:
Probleem met Speedtouch 510 router/modem

of zie ook
http://adslforum.isiz.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7143

[ Voor 41% gewijzigd door grimson op 16-01-2004 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou als ik dus die dhcp aanzet kan er geen 1 meer het internet op 8)7

• grimson

grimson

domeingrommer

Check hier anders voor de configuratietools;
http://www.alcadis.nl/support/

Firmware update hier:
http://www.kpnadsl.nl/support/index_multi.html

[ Voor 34% gewijzigd door grimson op 16-01-2004 22:17 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Even de KPN ADSL cd erin, en de setup opnieuw doorlopen. Dit zal de modem als NAT router instellen en dns/dhcp afhandelen.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Misschien domme vraag, maar de handleiding ook door gelezen?
Dit is zoals ik het heb:
- DHCP server aan voor ranges van 10.0.0.20-10.0.0.130 en 10.0.0.150-10.0.0.254
- IP zelf toegewezen (bijvoorbeeld 10.0.0.1)
- Gateway = 10.0.0.138
- DNS primairy en secundaire = 10.0.0.138

Verwijderd

Topicstarter
Euhm er moet een Zonnet verbinding mee draaien moet kunnen naar mijn mening

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen zoals jij het nu verteld staat ook alles daarom is het zo gek het is ook niet het eerste router wat ik instaleer maar het wil neit echt werken

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
MetHod schreef op 16 januari 2004 @ 22:18:
Even de KPN ADSL cd erin, en de setup opnieuw doorlopen. Dit zal de modem als NAT router instellen en dns/dhcp afhandelen.
^^

Kan ook als je zonnet hebt hoor.... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Dit is redelijk kansloos zo. Ik heb 't idee dat je niet echt begrijpt hoe het hier werkt. "DHCP Spoofing" is iets anders als "dhcp aanzetten". :{

Speedtouch 510's zijn zo n00b proof als wat... het is gewoon moeilijk om met die dingen moeilijk te gaan doen. ;)

Wat heb je tot nu toe zelf gedaan? Krijg niet echt het idee dat je de handleiding hebt gelezen.

• grimson

grimson

domeingrommer

Heb je de topics eerder aangegeven wel gelezen ?
'Welke abbo heb je trouwens van zon ? want bij de versatel abbos werkt de speedtouch 510 nog niet als nat router. (maar geloof dat je kpn hebt)'
Tja dan word het dus zonnet bellen. Khad gister al speedtouch gebeld maar die zeiden dat Zonnet met de family editie niet meerdere pc´s ondersteund.
Het komt omdat zon family sinds kort bridge lcc gebruikt voor hun adsl verbinding. Je modem zal alleen werken in bridge op dit moment.
Weet je dus eventueel welk netwerk er gebruikt wordt ? KPN, Versatel ??

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Alcatel SpeedTouch 510I. Probeer eerst is de laatstse config software te downloaden van www.speedtouchsupport.nl/support. Instaleer hem dan als PPPoA NAT-Router & DHCP & set LAN. Mocht je er dan nog niet uitkomen dan heb je een beveiligde router waar je maar 1 PC op kan zetten. In dat geval moet je even opzoek gaan naar een crack manier. Dit is niet zo heel moeilijk en is binnen 10 minuten gedaan. Wil dit ook niet lukken mail me dan even en dan bespreken we de rest van de mogelijkheden even door :)

Verwijderd

Topicstarter
oke heb dat tooltje gebruikt heb em op versatel/zonnet gezet maar volgens de zonnet helpdesk moest ie in bridge mode staan en hoef ik geen gebruikersnaam en wachtwoord in te voegen.

Dit eenmaal gedaan krijgt 1 pc internet verbinding met ip als 81.58.xxxxx

maar zodra ik em op dhcp server zet verkrijg diezelfde pc een ip van 10.0.0.1 en de 3 andere idem dito maar geen internet .
Hij heb dus wel een ip adres maar internet word niet mee gedeeld op geen enkele pc

Verwijderd

Dit gaat inderdaad niet de goede kant op.

Als één PC het IP van Zonnet toegewezen krijgt, staat je SpeedTouch in bridge mode. Hij is dan enkel modem, speelt niet voor router. Andere PC's kunnen logischerwijs niet internetten.

Begin dus eens helemaal opnieuw met het instellen van het modem. Kies voor NAT/router mode en zet de interne DHCP-server aan. Ga dán verder sleutelen met instellingen.

Ik wil je nog even verzoeken wat dúidelijker te zijn en wat beter te luisteren naar dingen in dit topic. Je doet nu erg vaag en geeft gewoon weinig tot geen informatie over de instellingen.

• grimson

grimson

domeingrommer

Misschien helpt dit dan ?

Alcatel SpeedTouch 510 als router in bridged mode
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=7143

(simpele zoekopdracht via google: '510 bridged mode' 8) )

[ Voor 20% gewijzigd door grimson op 16-01-2004 22:41 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je modem resetten en KPN CD eroverheen halen is de makkelijkste oplossing, maar als dan bezig bent doe het dan goed:

Backup van je modem maken.(in de modem)
Zorgen dat je de oude KPN CD nog hebt.
*Om te zorgen dat je je kpn ini file nog hebt ;)

Modem resetten aldus boekje(aanzetten en bij elk lampjedat gaat branden op de aan/uit knop drukken, dacht ik)

Op GoT naar firmware 4.2.3 zoeken en je firmware upgraden, op
http://www.alcadis.nl/support/ vind je ook de nieuwe firmware.

g/l

(de nieuwe firmware is vele malen stabieler)

• grimson

grimson

domeingrommer

Zorgen dat je de oude KPN CD nog hebt.
In dit topic is al tevergeefs gevraagd om het ADSL netwerk type.
/edit mijn leesfoutje :)
Zonnet is/gaat niet altijd via KPN.

[ Voor 11% gewijzigd door grimson op 16-01-2004 23:07 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

grimson schreef op 16 januari 2004 @ 22:43:
[...]

In dit topic is al tevergeefs gevraagd om het ADSL netwerk type.
Zonnet is/gaat niet altijd via KPN.
Ik lees net dat ie versatel heeft, dan gewoon deze oplossing:

http://10.0.0.138/cgi/nat/

Als je hier even bij default server "none" invult moet het beter gaan//
DHCP server moet gewoon aan staan
Bij DHCP leases de 3 computers een IP toewijzen via hun MAC adress.
Alle pcs instellen op die IPs
Pagina: 1