ik heb een variabele in java '/var' en nu wil ik de '/' eraf knippen.. kan iemand hier mij vertellen welke syntax daarvoor gebruikt wordt? en.. eigenlijk moet ik vantevoren eerst checken of er een '/' in zit..
Verwijderd
ik gok dat het over een string gaat waarin '/var' zit ?
dan kan het hiermee:
dus:
Geeft de string bla de inhoud "var".
Om te voorkomen dat er een '/' in komt moet je waarschijnlijk aan de slag met Regular Expressions
Het is zeer waarschijnlijk dat ik de bal mis sla dus geef alstublieft de relevante code. Het is dan wat makkelijker om te helpen
dan kan het hiermee:
dus:
Java:
1
2
| String bla="/var"; bla.replace('/', ''); |
Geeft de string bla de inhoud "var".
Om te voorkomen dat er een '/' in komt moet je waarschijnlijk aan de slag met Regular Expressions
Het is zeer waarschijnlijk dat ik de bal mis sla dus geef alstublieft de relevante code. Het is dan wat makkelijker om te helpen
code:
1
| if(bla.startsWith("/") bla = bla.substring(1); |
[ Voor 46% gewijzigd door Count op 16-01-2004 23:13 . Reden: if toegevoegd ]
Great minds think in parallel gutters.
kijk maar es naar de java.lang.StringBuffer
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Gaat het om een pathnaam in een *nix file systeem? Als dat zo is, kan je beter gebruik maken van een File object en de methoden daarin om onderdelen uit de pathnaam te vissen (zoals de filenaam)
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
nou .. ik ben bezig met mijn eigen forum te bouwen en nu wilde ik maken dat de invoegknoppen voor de bbl-codes variabel waren zodat de 'open' knop de 'sluit' knop wordt zodra je een bbl-code opent.. heb flink lopen googlen.. maar zag door de bomen het bos niet meer.. met bovenstaande tips ga ik eerst maar es aan de slag. Zover ik het nu zie gaat het hiermee wel lukken!! mucho thx iedereen... mocht ik er niet uitkomen dan post ik de hele functie wel even.
ps.. wil niet al te dom overkomen hoor. maar ik heb het hier toch wel over javascript he??
ps.. wil niet al te dom overkomen hoor. maar ik heb het hier toch wel over javascript he??
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 15:35 ]
Aangezien er in de titel staat [java] wij dus niet...Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 15:33:
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Als je 'm nou in het vervolg op het goede subforum zet...
Webdesign & Graphics
Het forum voor webdesign, (D)HTML, Javascript, graphics, 3D-rendering, Flash en alles wat ermee te maken heeft.
je weet zelf niet of het java of javascript is?Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 15:33:
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)
offtopic:
Als je dit soort elementaire dingen al niet weet, zou je er IMHO goed aan doen eerst wat meer programmeerkennis op te doen voor je aan een redelijk ambitieus project als een forum begint. Misschien kun je eens kijken naar standaardoplossingen zoals phpBB?
Als je dit soort elementaire dingen al niet weet, zou je er IMHO goed aan doen eerst wat meer programmeerkennis op te doen voor je aan een redelijk ambitieus project als een forum begint. Misschien kun je eens kijken naar standaardoplossingen zoals phpBB?
Maker van Taekwindow; verplaats en resize je vensters met de Alt-toets!
Pagina: 1