[Outlook 2000 / 2003] .pst dubbel gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Ik zit met een nogal specifiek probleem, en kon waarschijnlijk daardoor in zowel GoT als Google àls op msdn & omgeving niet echt relevante info vinden.

Ik heb hier een TabletPC met Outlook 2000, en een Desktop met Outlook 2003. Vanwege performantieredenen wil ik de TPC niet upgraden naar 2003, en vanwege gebruiksgemak wil ik de desktop niet downgraden naar 2000.

Nu wil ik de .pst van de TPC-Outlook 2000 gaan sharen, en die openen op m'n desktop in outlook 2003. Voor jullie gaan roepen "dit gaat niet werken, je kunt een pst slechts op één plaats openen": als m'n desktop aan staat zal de outlook op de TPC NIET gebruikt worden, dus dat is geen probleem.

Wat is m'n vraag nu? Als ik die pst afkomstig van outlook 2000 in outlook 2003 open, en er eventueel appointments of contacten in toevoeg, zal ik die achteraf nog goed kunnen lezen met de outlook 2000 wanneer ik bijvoorbeeld onderweg ben?

Aangezien er op beide pc's nogal wat belangrijke data staat (ook in de mailboxen en zo) wil ik me liever eerst wat informeren vooraleer ik ga experimenteren. Links met interessante info omtrent het synchroniseren van pst-files (daar kon ik wel wat software voor vinden, maar 't is niet echt wat ik wil), en alles wat daarmee te maken heeft (zonder exchange, da's hier voorlopig geen optie) zijn ook welkom

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Een heel bescheiden kickje? O-)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 16:02

grimson

domeingrommer

Volgens mij kan je als je een PST aanmaakt in Outlook 2003 ervoor kiezen om gewoon de bestandsindeling zo te houden dat je ook deze in Outlook 2000 kan openen.
Dus wat dat betreft kan je die PST file gewoon in 2000/2003 openen.

Om geheel zeker te zijn:
Maak een kopie van je huidige PST en ga experimenteren :)

[ Voor 17% gewijzigd door grimson op 17-01-2004 12:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het goed is moet dat inderdaad wel werken. Maar ik heb het niet in de praktijk geprobeerd, ik ga uit van wat Outlook er zelf over zegt :+

Het probleem is nog wel een beetje wat er in de toekomst gebeurd; een beveiligingsupdate hier, een beetje VBA gebruiken daar en opeens werkt het niet meer. (Maar dat zijn meer ervaringen met Off97->OffXP dus dat telt niet :+ )

Eerst een backup maken van de files is inderdaad natuurlijk nodig. Daarnaast kan je je data altijd nog inlezen in 2k3, zodat je als het toch echt fout loopt je altijd nog kan exporteren naar textfile om weer te importeren in een maagdelijke OL2k. Maar dat is een noodoplossing :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:33
Zit toevallig aan een PC waar ik outlook 2003 pst bestanden moet importeren naar 2000. Bij mij werkt het dus niet. :)
Hij wil ze niet importeren en zegt dat ie de indeling niet kent. Waarschijnlijk kan het via Office XP wel dus probeer ik dat maar.

/edit

Zag niet dat het 2004 was! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Artz op 13-01-2005 11:43 ]

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 00:28
Er zijn verschillende bestandsindelingen. Als de kiest voor de oude indeling zou de .pst met beiden compatibel moeten zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/49277/full.png

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:33
Pacjack schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:47:
Er zijn verschillende bestandsindelingen. Als de kiest voor de oude indeling zou de .pst met beiden compatibel moeten zijn :)

[afbeelding]
Net gedaan, nieuwe (compatible) .pst gemaakt, contactpersonen gekopieerd naar nieuwe pst maar nog wil 2000 het bestand niet openen. Zijn de contactpersoonlijsten uit 2003 UNICODE ipv ANSI (daar hebben ze het over op de MS site)..
Pagina: 1