Toon posts:

Trage direct3d en snelle OPENGL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb P3 600 Mhz Intel BX chipset en 512mb met nu een ATI 9800 pro 128 mb.
Alleen het probleem is dat bij direct3d spellen zoals Need for Speed Underground en Grand Prix 4 de snelheid niet vooruit te branden is ongeveer net zo snel als met mijn oude videokaart ( Geforce 1 32 mb sdr ). Als ik nu return to castle wolfenstein ga spelen kan ik alles op maximaal zetten en op 1600*1200 spelen en het loopt super. ( veel beter als eerst ).
Waar kan dit aan liggen ( is mijn CPU + rest gewoon te traag dus heeft een snelle GPU geen zin ) oz zou er toch iets anders aan de hand zijn. Ik hoop dat ik een antwoord van jullie kan krijgen alvast bedankt.

Mvg

Daymio

Verwijderd

Kijk een naar u settings bij

-> rechtermuisklik op bureaublad -> eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd
->en dan bij instellingen hardware...

Staat u vertic. sync misschien af bij OPEN GL en bij D3D wel ? (performance drop)
Check ook eens alle andere settings !

Welke drivers heb je btw en op AGP ?X werkt da Mobo ?

Greetz KeLsO

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Moederbord met Intel BX Chipset.
Dit houd dus ook in dat ik maar AGP 2x heb.
Dit is natuurlijk wel een beperkende factor.
Maar ook iets raars als ik de instelling sbij direct3d op beste kwaliteit zet of beste prestaties maakt dit niets uit in de snelheid in de spellen alleen ziet het er mooier uit. Dat van die Sync moet ik ff nakijken.
Ik gebruik Omega driver op basis can catalyst 3.9
Ik gebruik geen 3.10 omdat ik geen service pack 1 geinstalleerd heb.

Nog bedankt voor je antwoord,

Greetz

Daymio

Verwijderd

Als je het mij vraagt is die P3 600Mhz de beperkende factor.

Verwijderd

CEWL, das een leuke combi 600 MHz, en een Radeon 9600?

Wat is de volgende stap??

Athlon 64 3400+ met een TNT2 kaartje??

Op Toms Hardware Guide hebben ze ooit een Pentium 100 gebenched met een GF 4 Ti 4600

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 15:35
Wie gooit er in een 600 een 9800 Pro? 8)7
iig ik denk dat de bottleneck de AGP 2x is, of gewoon de rest vant systeem, mobo kan ook aardig veel uitmaken naar mijn ervaring

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Dit is echt weer zo'n onzin topc, welke gek gaat nou als 1e RTCW vergelijken met een d3d spel als nfs-u????
Het komt er sowieso op neer dat die d3d spelletjes van jou gewoon echt niet blij worden van een p3 600.
Ten 2e is het in dit geval echt niet de agp2x die de beperkende factor is , dat is dus echt wel die p3 600 met sdram (meinig floating point voor huidige spellen en de data doorvoer is ook niet denderend zeg maar).

Verwijderd

Carel schreef op 17 januari 2004 @ 10:56:
Dit is echt weer zo'n onzin topc...

Ten 2e is het in dit geval echt niet de agp2x die de beperkende factor is , dat is dus echt wel die p3 600 met sdram
->de data doorvoer is ook niet denderend zeg maar) |:( .
En langs waar moet die data dan gaan ? (via AGP zou ik dan zo denken ?)

KeLsO

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 17:06:
[...]

En langs waar moet die data dan gaan ? (via AGP zou ik dan zo denken ?)

KeLsO
d'r zit geen noemenswaardig verschil in snelheid tussen agp2x en agp8x.
hier een bench van agp1x tot agp4x. Als je bedenkt dat agp8x alleen maar voor meer bandbreedte zorgt die tot nu toe nog niet eens gebruikt wordt... juist.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo te zien tijd voor een CPU, mobo en geheugen upgrade.

P3 600 is nou niet bepaald een snelheidsmonster te noemen als het op gamen aankomt.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
idd, de cpu is duidelijk de beperkende factor

misschien kun je nog ergens een 100fsb celeron+slotket krijgen, neem anders een goedkoop amd setje (zie sig ;) )

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

wie koopt er nou een kaart die zowat sneller draait dan zn pc zelf? zullen we ruilen van kaart, ik heb een 9700 pro, maar dat zal voor jou niet uitmaken want hij wordt toch zwaar gebottleneckt!!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
Hann1BaL schreef op 18 januari 2004 @ 15:53:
wie koopt er nou een kaart die zowat sneller draait dan zn pc zelf? zullen we ruilen van kaart, ik heb een 9700 pro, maar dat zal voor jou niet uitmaken want hij wordt toch zwaar gebottleneckt!!
misschien iemand die zijn upgradus niet in een keer koopt :?

bv eerst dure videokaart, maandje later mobo/cpu/ram ofzo

tenminste zo deed ik het wel vaak

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

/offtopic

Ja, maar dan kan je net zo goed een maand je geld op je bankrekening laten staan en alles in 1 keer kopen

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Denk dat het antwoord dus al wel gegeven is, genoemde opengl games hebben minder cpu-kracht nodig, de nieuwste direct3d (directx) games hebben meer cpu-kracht nodig dan je P3-600 biedt.
Om deze dus te kunnen spelen zul je je mobo + cpu + geheugen moeten upgraden.

In het extreme geval dat je videokaart bottlenecked kun je naar de beeldschermeigenschappen gaan, tabblad 3d en vervolgens onder het direct-3d menu de prestaties op snelheid i.p.v. kwaliteit zetten.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

BoAC

Memento mori

johnnyv.nl schreef op 26 januari 2004 @ 11:17:
Denk dat het antwoord dus al wel gegeven is, genoemde opengl games hebben minder cpu-kracht nodig, de nieuwste direct3d (directx) games hebben meer cpu-kracht nodig dan je P3-600 biedt.
Om deze dus te kunnen spelen zul je je mobo + cpu + geheugen moeten upgraden.

In het extreme geval dat je videokaart bottlenecked kun je naar de beeldschermeigenschappen gaan, tabblad 3d en vervolgens onder het direct-3d menu de prestaties op snelheid i.p.v. kwaliteit zetten.
Draai bij mij op dezelfde sys-specs als TS maar dan een GF4ti4200 NFS-U vloeiend en dan met de default instellingen van D3D :?

• pagani
  • Niet online
BoAC schreef op 26 januari 2004 @ 11:27:
[...]

Draai bij mij op dezelfde sys-specs als TS maar dan een GF4ti4200 NFS-U vloeiend en dan met de default instellingen van D3D :?
Ik gok dat je dan wel met alle instellingen op z'n laagst draait.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

BoAC

Memento mori

johnnyv.nl schreef op 26 januari 2004 @ 11:28:
[...]

Ik gok dat je dan wel met alle instellingen op z'n laagst draait.
Dat kan ik nu niet controleren, maar als de TS geintresseerd is.. ;)
Zag er in iedergeval wel cool uit :P

/edit
O ja, ik maak gebruik van de omega-drivers. En dat scheelde nogal wat bij het benchmarken dmv 3dmarkxxxx ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BoAC op 26-01-2004 11:34 ]

• pagani
  • Niet online
BoAC schreef op 26 januari 2004 @ 11:30:
[...]

Dat kan ik nu niet controleren, maar als de TS geintresseerd is.. ;)
Zag er in iedergeval wel cool uit :P

/edit
O ja, ik maak gebruik van de omega-drivers. En dat scheelde nogal wat bij het benchmarken dmv 3dmarkxxxx ;)
De omega drivers zijn sowieso sneller (standaard, je kan ze ook instellen voor betere kwaliteit)
Pagina: 1