Chello ftp downloads zeer langzaam

Pagina: 1
Acties:

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 22:25
Ik heb een probleempje..

Met Speedtest.nl haal ik keurig 140kb/s op mijn download.

Nu download ik een dvd vanaf een ftp, (100mbit), waar een vriend van mij op 't moment 200kb/s haalt, en waar ik niet harder ga dan 20/30kbs... En dat heb ik dus met elke ftp....

Hoe kan dit nou, op ftp haal ik zeer langzame snelheden, en op speedtest.nl haal ik wel de volle snelheid.

Er moet echt iets aan gedaan worden, want deze snelheid is zoo bagger....

Heeft iemand de oplossing, want ik ben al ten einde raad. (ik heb een terrayon modem)

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:14
Is een bekend probleem wat ik ook heb.
Chello knijpt als het druk is je FTP snelheid terug naar 30kb/s

Overigens geld dit lang niet voor alle chello klanten!

Ik heb hier met chello over gebeld en ze gaven dit ook toe en konden niet zeggen wanneer dit opgelost zou worden.
Mijn oplossing was dus heel simpel: Chello->ADSL

[ Voor 63% gewijzigd door Yohost! op 16-01-2004 19:45 ]

• Burning_Tyre
Maar bij adsl zit je vaak weer met een datalimiet.

Verwijderd

ga gewoon naar adsl man :D
kabel zuigt, ik heb het ook opgezegd :D

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:57

boesOne

meuh

Burning_Tyre schreef op 16 januari 2004 @ 19:52:
Maar bij adsl zit je vaak weer met een datalimiet.
Demon dsl express 1024/512 @ 39 euries.. FUP.. geen gezeur.. geodkoper dan chello.. :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

-boesOne- schreef op 16 januari 2004 @ 20:07:
[...]

Demon dsl express 1024/512 @ 39 euries.. FUP.. geen gezeur.. geodkoper dan chello.. :)
helaas is bbned niet beschikbaar in onze regio. bitstreamlijnen wel, maar die zuigen

• Burning_Tyre
Je kan een adsl'tje nemen van 2048/320 voor 55 euri per maand. Ik zit te overwegen of ik dat ga doen, als het maar wel FUP is want ik download toch minstens wel een gigje of 50 per maand.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Yohost! schreef op 16 januari 2004 @ 19:43:
Is een bekend probleem wat ik ook heb.
Chello knijpt als het druk is je FTP snelheid terug naar 30kb/s
[...]
Hmm, hoe kan Chello nou specifiek zien dat jij aan het FTP-en bent?? Ze zouden theoretisch poort 21 kunnen cappen, maar als je via een andere poort gaat FTP-en dan lijkt het me sterk dat ze expres FTP snelheden cappen (hoe doen ze dat dan? Speciaal FTP-limiter oid?)

Lijkt me eerder een setup probleem?! Misschien logt die andere jongen wel 2 keer in?

Wees consequent, maar niet altijd

• Burning_Tyre
Nee die andere logt 1x in, ik heb al van alles geprobeerd, die ftp's gaan allen niet over poort 21, maar toch blijf ik het probleem houden, bij elk van de ftp's.

Bij andere mensen gaan ze gewoon veel sneller, ik heb de pc vorige week al eens opnieuw geinstalleerd, want ik heb dit probleem nu een week of 3... :(

Erg vervelend, overdag gaan downloads via ftp erg langzaam, maar via http gaan downloads wel gewoon de volle snelheid, en haal ik bij speedtest ook normale snelheden.

Alleen s'nachts haal ik mooie snelheden via ftp. S'ochtends soms ook nog wel, tot een uurtje of 10 a 11, dan begint het steeds meer af te zwakken.

Verwijderd

Ook schreef op 17 januari 2004 @ 17:16:
[...]

Hmm, hoe kan Chello nou specifiek zien dat jij aan het FTP-en bent?? Ze zouden theoretisch poort 21 kunnen cappen, maar als je via een andere poort gaat FTP-en dan lijkt het me sterk dat ze expres FTP snelheden cappen (hoe doen ze dat dan? Speciaal FTP-limiter oid?)

Lijkt me eerder een setup probleem?! Misschien logt die andere jongen wel 2 keer in?
poort 21 cappen en alles >1024 cappen. Dan heb je gelijk de active ftp te pakken en de kazaa zooi :)

/me is binnenkort bij Demon, ik hou er niet van om geknepen te worden

Chello knalt de QoS er volgens mij pas op de drukke tijden in :( ik zit nu slackware met krap 70KB/s te downloaden...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 18:47 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het kan overigens ook gewoon in de routing zitten, iedereen koopt bij een ander bandbreedte in om zijn netwerk te vergroten. Misschien is de route naar die 'andere' wel beter/sneller dan die jij toevallig hebt vanaf die host naar chello.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Nee, het is echt Chello zelf, een tijd terug heb ik telkens op dezelfde server enorme verschillen gemeten tussen active en passive FTP, active werd toen niet gelimiteerd, ik weet niet hoe dat nu zit.

Verwijderd

bjck schreef op 19 januari 2004 @ 19:02:
Het kan overigens ook gewoon in de routing zitten, iedereen koopt bij een ander bandbreedte in om zijn netwerk te vergroten. Misschien is de route naar die 'andere' wel beter/sneller dan die jij toevallig hebt vanaf die host naar chello.
Als ze niet eens genoeg ams-ix capaciteit hebben liggen dan begin ik bij deze heel hard te janken eerlijk gezegd.

Dit is toch echt de goedkoopste vorm van bandbreedte :'(

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 20:39

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/816513/

hier ook een zeer tevreden Demon gebruiker sinds een paar maandjes..

- geen afknijpterreur meer
- completere nieuwsgroepen
- packetloss nagenoeg weg
- veel stabielere verbinding (lag er met Chello meestal wel een paar keer per dag uit)
- geen last van 'spitsuur' in de drukke tijden qua pings
- uberhaupt lagere pings (20ms, met Chello rond de 70 ms)
- 10 euro goedkoper (heb een 1024/512 abo'tje voor 39 pleuro per maand)
- 4x zo hoge upload

I rest my case...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Chello capt alle poorten behalve 80. En poort 21 staat standaard iets verder open dan alle andere (ongeveer 30K idd). Traffic shaping noemen ze dat maar afzetterij vind ik zelf een passender naam. Ik probeer zoveel mogelijk via poort 80 te doen, de meeste progs terekken dat wel maar handig is het niet. Volgende maand ben ik pleite en van het gezeik af. ADSL ook voor mij dus.

• Burning_Tyre
Hoe kan je met een ftp programma dan zo doen dat ie via poort 80 komt?

Maarja.. iig echt snelle adsl voor 50/60 euro is hier niet te krijgen.

Alleen knp geen bbned. Maarja ik moet wel een datalimiet hebben dat hoog genoeg is om mijn downloads op te vangen :)

Pagina: 1