12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Chello knijpt als het druk is je FTP snelheid terug naar 30kb/s
Overigens geld dit lang niet voor alle chello klanten!
Ik heb hier met chello over gebeld en ze gaven dit ook toe en konden niet zeggen wanneer dit opgelost zou worden.
Mijn oplossing was dus heel simpel: Chello->ADSL
[ Voor 63% gewijzigd door Yohost! op 16-01-2004 19:45 ]
Demon dsl express 1024/512 @ 39 euries.. FUP.. geen gezeur.. geodkoper dan chello..Burning_Tyre schreef op 16 januari 2004 @ 19:52:
Maar bij adsl zit je vaak weer met een datalimiet.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Verwijderd
helaas is bbned niet beschikbaar in onze regio. bitstreamlijnen wel, maar die zuigen-boesOne- schreef op 16 januari 2004 @ 20:07:
[...]
Demon dsl express 1024/512 @ 39 euries.. FUP.. geen gezeur.. geodkoper dan chello..
Hmm, hoe kan Chello nou specifiek zien dat jij aan het FTP-en bent?? Ze zouden theoretisch poort 21 kunnen cappen, maar als je via een andere poort gaat FTP-en dan lijkt het me sterk dat ze expres FTP snelheden cappen (hoe doen ze dat dan? Speciaal FTP-limiter oid?)Yohost! schreef op 16 januari 2004 @ 19:43:
Is een bekend probleem wat ik ook heb.
Chello knijpt als het druk is je FTP snelheid terug naar 30kb/s
[...]
Lijkt me eerder een setup probleem?! Misschien logt die andere jongen wel 2 keer in?
Wees consequent, maar niet altijd
Bij andere mensen gaan ze gewoon veel sneller, ik heb de pc vorige week al eens opnieuw geinstalleerd, want ik heb dit probleem nu een week of 3...
Erg vervelend, overdag gaan downloads via ftp erg langzaam, maar via http gaan downloads wel gewoon de volle snelheid, en haal ik bij speedtest ook normale snelheden.
Alleen s'nachts haal ik mooie snelheden via ftp. S'ochtends soms ook nog wel, tot een uurtje of 10 a 11, dan begint het steeds meer af te zwakken.
Verwijderd
poort 21 cappen en alles >1024 cappen. Dan heb je gelijk de active ftp te pakken en de kazaa zooiOok schreef op 17 januari 2004 @ 17:16:
[...]
Hmm, hoe kan Chello nou specifiek zien dat jij aan het FTP-en bent?? Ze zouden theoretisch poort 21 kunnen cappen, maar als je via een andere poort gaat FTP-en dan lijkt het me sterk dat ze expres FTP snelheden cappen (hoe doen ze dat dan? Speciaal FTP-limiter oid?)
Lijkt me eerder een setup probleem?! Misschien logt die andere jongen wel 2 keer in?
/me is binnenkort bij Demon, ik hou er niet van om geknepen te worden
Chello knalt de QoS er volgens mij pas op de drukke tijden in
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 18:47 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Als ze niet eens genoeg ams-ix capaciteit hebben liggen dan begin ik bij deze heel hard te janken eerlijk gezegd.bjck schreef op 19 januari 2004 @ 19:02:
Het kan overigens ook gewoon in de routing zitten, iedereen koopt bij een ander bandbreedte in om zijn netwerk te vergroten. Misschien is de route naar die 'andere' wel beter/sneller dan die jij toevallig hebt vanaf die host naar chello.
Dit is toch echt de goedkoopste vorm van bandbreedte
hier ook een zeer tevreden Demon gebruiker sinds een paar maandjes..
- geen afknijpterreur meer
- completere nieuwsgroepen
- packetloss nagenoeg weg
- veel stabielere verbinding (lag er met Chello meestal wel een paar keer per dag uit)
- geen last van 'spitsuur' in de drukke tijden qua pings
- uberhaupt lagere pings (20ms, met Chello rond de 70 ms)
- 10 euro goedkoper (heb een 1024/512 abo'tje voor 39 pleuro per maand)
- 4x zo hoge upload
I rest my case...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Maarja.. iig echt snelle adsl voor 50/60 euro is hier niet te krijgen.
Alleen knp geen bbned. Maarja ik moet wel een datalimiet hebben dat hoog genoeg is om mijn downloads op te vangen