[ASP] Source netjes maken

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik heb bijna alles al op GoT gevonden bhalve het volgende
Ik wil graag mijn code netjes houden in ASP, normaal genereerd hij het achter elkaar enz, maar ik wil het met enters enzo hebben

Eerder gevonden op GoT:
code:
1
  Response.Write string & vbCrLf

de enter is opgelost
Misschien een lijst waar alle mogelijke vbCrlf functions of wat het is in staan?
Is er ook zoeits voor een tab, vbCrLtab???

iemand idee?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Waarom zou je een nette output willen hebben?

http://vbtechniques.com/content.asp?a=co&cID=1034

[ Voor 47% gewijzigd door gorgi_19 op 16-01-2004 19:44 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik heb die vraag eerder gezien. :P

Maar tis gewoon omdat ik mijn bron netjes wil, geen speciale extra toegevoegd reden :)

en thx voor die link, ik heb het niet kunnen vinden, maar roch nice :)

[ Voor 23% gewijzigd door semicon op 16-01-2004 19:45 ]

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 10:11
vbTab

Dat is het de Visual Basic constante voor een Tab.

Wel errug basic vraagje.

[ Voor 3% gewijzigd door Flard op 16-01-2004 20:03 ]

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
als anderen de code moeten debuggen is het haast ondoenlijk als de html niet netjes opgemaakt is.

Daarnaast is het ook niet lekker als de html wordt gegenereerd en iemand moet daar met css opmaak op maken. Lekker zoeken naar classes als de html op 1 regel staat :)

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

majornono schreef op 17 januari 2004 @ 13:00:
als anderen de code moeten debuggen is het haast ondoenlijk als de html niet netjes opgemaakt is.

Daarnaast is het ook niet lekker als de html wordt gegenereerd en iemand moet daar met css opmaak op maken. Lekker zoeken naar classes als de html op 1 regel staat :)
Dan haal je de gegenereerde HTML toch even door een tooltje? HomeSite heeft daar bijvoorbeeld CodeSweeper voor en er zijn ongetwijfeld nog wel andere tools te vinden.

Today's subliminal thought is:

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Meest eenvoudige is gewoon een subroutine te maken, en daar gebruik van te maken voor het outputten van html. :)
ASP:
1
2
3
Sub WriteLine(strData)
  Response.Write strData & vbCrLf
End Sub

* DeverauX is overigens voorstander van nette html :Y)
De snellere rendering en kleinere bestandsgrootte vind ik persoonlijk niet opwegen tegen het eventuele gemak bij het debuggen. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 10:11
DeverauX schreef op 17 januari 2004 @ 17:04:
Meest eenvoudige is gewoon een subroutine te maken, en daar gebruik van te maken voor het outputten van html. :)
ASP:
1
2
3
Sub WriteLine(strData)
  Response.Write strData & vbCrLf
End Sub

* DeverauX is overigens voorstander van nette html :Y)
De snellere rendering en kleinere bestandsgrootte vind ik persoonlijk niet opwegen tegen het eventuele gemak bij het debuggen. :)
Sterker nog: als je gebruikt maakt van een functie zoals in jouw voorbeeld kun je na het debuggen dat ' & vbCrLf' weghalen, en dan heb je ineens een kleiner bestand, wat wellicht sneller gerenderd kan worden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Misschien niet helemaal een bijdrage aan een oplossing, maar meer een "mening" :). Zelf let ik nooit op het juist formateren van de output van bijvoorbeeld APS of PHP pagina's. Dit omdat ik tijdens het coderen geen zin heb ook ook nog te bedenken of er goed wordt gelinebreakt en getabd (alleen naar de volgende regel springen schiet je volgens mij niet mee op, want dan is het nog niet optimaal leesbaar).

Zelf gebruik ik de optie in Marcomedia Dreamweaver (weet niet of andere pakketten ook een dergelijk optie hebben) die niet goed geformateerde code juist formateerd (Apply Source Formatting heet da volgens mij). (Als ik wil debuggen, knip ik ff de brak geformateerde source uit de bron van het pagina, ff in een lege pagina in dreamweaver plekken en formateren maar).

Als je het toch zelf wilt doen, dan is een methode / functie waarmee je dit automatische laat doen (mss is het ook wel handig om het aantal tabs mee te geven dat voor de code wordt geplaatst, dan ben je ook meteen echt goed ingesprongen) een goede oplossing.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier een reactie op een mening dan :) Ik vindt het correct inspringen van code uiterst belangrijk. Aangezien ik mij naast de serverside en HTML code vaak ook bezig hou met CSS is het belangrijk om te kunnen zien binnen welke blokken een stuk tekst / gegevens vallen. Met goede indenting zie ik in 1 oogopslag wat er gebeurd. Ook zie je direct of je al je tags goed afsluit. Webpagina's die slecht geindendent zijn krijgen van mij vaak een lage waardering; al helemaal als alles achter elkaar aan staat...
Een goed geindente pagina structuur is duidelijk voor de ontwikkelaar; als die bereid is er tijd in te steken. Ik merk namelijk wel dat ik soms wel even de tijd nodig heb om een stuk code naar tevredenheid enters en tabs mee te geven.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op 18 januari 2004 @ 15:05:
Hier een reactie op een mening dan :) Ik vindt het correct inspringen van code uiterst belangrijk. Aangezien ik mij naast de serverside en HTML code vaak ook bezig hou met CSS is het belangrijk om te kunnen zien binnen welke blokken een stuk tekst / gegevens vallen. Met goede indenting zie ik in 1 oogopslag wat er gebeurd. Ook zie je direct of je al je tags goed afsluit. Webpagina's die slecht geindendent zijn krijgen van mij vaak een lage waardering; al helemaal als alles achter elkaar aan staat...
Een goed geindente pagina structuur is duidelijk voor de ontwikkelaar; als die bereid is er tijd in te steken. Ik merk namelijk wel dat ik soms wel even de tijd nodig heb om een stuk code naar tevredenheid enters en tabs mee te geven.
Accoord, ik ben het met je eens dat het zeer zeker een toegevoegde waarde heeft. ZEKER als je met techieken als Javascript / HTML DOM / CSS / VBScript / embedded XML moet werken.
Maar zoals je aangeeft is het (correct) inspringen en enteren (werkwoordsvorm van de enter-toets indrukken) wel een tijdrovendeklus. Daarom ben ik van mening om een externe tool te gebruiken om niet goed ingesprongen code te formateren.

Overigens hangt het verder ook van je programmeerkunsten/stijl af. Als je een programmeur bent (Hypothese he :)) die veel kleine foutjes maakt (en dus vaak moet debuggen) of als je ook zeer veel met clientside technieken moet werken en het vaak op de pixel aankomt, dan is het inspringen van code wel iets waar wat extra tijd in gestoken moet worden.

• damanseb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
http://killabee.gotdns.org/scrdoc56en.exe

Ook op de MS website terug te vinden..
Windows Scripting Technologies help bestanden met o.a. VBScript an JScript..

VbScript language documentatie en reference!
Alle mogelijke functies, methods, objects en de hele mikmak..

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

damanseb schreef op 18 januari 2004 @ 16:45:
VbScript language documentatie en reference!
Alle mogelijke functies, methods, objects en de hele mikmak..
Wat heeft dit te maken in relatie tot de discussie? :?

[ontopic]
Om alle output goed te gaan formatten, vind ik zonde van m'n tijd en het kost me te veel bandbreedte. Zolang er nog steeds bugs zijn met gzip compressie icm IE, is dit voor mij ook nog geen optie.

Dit wil niet zeggen dat m'n templates niet netjes zijn; dat wel.
Webpagina's die slecht geindendent zijn krijgen van mij vaak een lage waardering; al helemaal als alles achter elkaar aan staat...
Wat heb je als normale bezoeker te maken met de sourcecode? :? Het gaat er toch om dat je als bezoeker een pagina goed op je scherm krijgt?

[ Voor 64% gewijzigd door gorgi_19 op 18-01-2004 16:53 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Webpagina's die slecht geindendent zijn krijgen van mij vaak een lage waardering; al helemaal als alles achter elkaar aan staat...
Als de HTML die jij in je browser krijgt slecht of niet ingedent is, wil dat niet zeggen dat dat voor de source-code ook geldt.
Bovendien levert indenting in sommige situaties verschillen in weergave in verschillende browsers op.

[ Voor 14% gewijzigd door Rickets op 18-01-2004 16:57 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

gorgi_19 schreef op 18 januari 2004 @ 16:49:
[...]

Wat heb je als normale bezoeker te maken met de sourcecode? :? Het gaat er toch om dat je als bezoeker een pagina goed op je scherm krijgt?
Dat is waar. Als normale bezoeker maak ik me ook nooit zo druk over dat soort zaken. Als ik echter een website moet beoordelen en de sourcecode daarvan is netjes vindt ik dat een pluspunt :)
Rickets schreef op 18 januari 2004 @ 16:54:
[...]

Als de HTML die jij in je browser krijgt slecht of niet ingedent is, wil dat niet zeggen dat dat voor de source-code ook geldt.
Bovendien levert indenting in sommige situaties verschillen in weergave in verschillende browsers op.
Uiteraard had ik het hier over de sourcecode...... Ik heb werkelijk waar nog nooit op de indenting van de pagina zelf gelet ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Spider.007 op 18-01-2004 17:07 ]

---

Verwijderd

Uiteraard had ik het hier over de sourcecode...... Ik heb werkelijk waar nog nooit op de indenting van de pagina zelf gelet ;)
Ben ik nou zo scheef? Volgens mij gaat deze discussie wel degelijk over de identing van de output van een serversidescripttaal (de htmlpagina die wordt uitgespugt naar de client).

Een discussie over identing van sourcecode is volgens mij niet aan de orde. Dat is een must-have eigenschap voor een goede programmeur ;)
Pagina: 1