Toon posts:

[WinXP] mshtml.dll error tijdens het doorbladeren HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Heb zelf al het een en ander doorzocht op GOT maar niet kunnen vinden waar ik iets aan heb.

Probleem:

In "Deze Computer" kom ik nog zonder problemen. Dubbelklik ik op een map dan krijg ik de volgende foutmelding in de "Tiles-view":

Windows Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

AppName: explorer.exe AppVer: 6.0.2600.0 ModName: mshtml.dll
ModVer: 6.0.2800.1264 Offset: 001803d3

Na het klikken op don't send wordt explorer.exe opnieuw opgestart. (taakbalk verdwijnt even en komt weer).

Wat heb ik al gedaan:

- Eventviewer geraadpleegt. Kon daar niets in vinden.
- regsvr32 mshtml.dll

Heeft niets geholpen. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 19:36 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al 100 % zeker geen virussen of spyware ? Even op Google [google=mshtml.dll explorer crash] levert aardig wat op. Zat er niks tussen ?

Heel vreemd dat je eventlog hier niks over zegt. Bij mij vraagt 'ie zelfs of 'ie de info naar MS mag versturen als feedback bij zoiets Wat ik dan ook altijd braaf doe(A)

.

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 16-01-2004 19:47 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 16 januari 2004 @ 19:46:
Heb je al 100 % zeker geen virussen of spyware ? Even op Google [google=mshtml.dll explorer crash] levert aardig wat op. Zat er niks tussen ?

Heel vreemd dat je eventlog hier niks over zegt. Bij mij vraagt 'ie zelfs of 'ie de info naar MS mag versturen als feedback bij zoiets Wat ik dan ook altijd braaf doe(A)

.
Dat vraagt ie aan mij ook. Heb ik u al zo'n 30x gedaan, hou er nu mee op 8)7

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al eens gepoogd het bestand terug te zetten vanaf de windows CD ? Het staat nml. in de \I386 map als mshtml.dl_. Je kan deze uitpakken d.m.v. het expand commando.

Je command line ziet er zo uit ongeveer :

code:
1
D:\I386> expand mshtml.dl_ c:\windows\system32.

en dan zoals je al deed het uitgepakte .dll bestand met regsvr32 weer registreren :)
Mike Jarod schreef op 16 januari 2004 @ 20:00:
Ik zie geen risico.

Maar SP1 staat er nog niet op? Je pc is niet up2date? Ga dan maar SP1 installeren en vergeet daarna ook niet even windows update te doen :)
En wat Mike Jarod zegt ook ja :+

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 16-01-2004 20:10 ]

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 16 januari 2004 @ 19:51:
Al eens gepoogd het bestand terug te zetten vanaf de windows CD ? Het staat nml. in de \I386 map als mshtml.dl_. Je kan deze uitpakken d.m.v. het expand commando.

code:
1

en dan zoals je al deed het uitgepakte .dll bestand met regsvr32 weer registreren :)
Staan op deze PC nogal belangrijke zaken van andere famillieleden. Wat is het risico? Heb hier nog een cd liggen met SP1. Goed idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 19:55 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zie geen risico.

Maar SP1 staat er nog niet op? Je pc is niet up2date? Ga dan maar SP1 installeren en vergeet daarna ook niet even windows update te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 16 januari 2004 @ 19:51:

code:
1

[...]

En wat Mike Jarod zegt ook ja :+
@sanfranjake: heb het geexpand en opnieuw geregistreerd, maar ik blijf de fout houden.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 20:23:
[...]

@sanfranjake: heb het geexpand en opnieuw geregistreerd, maar ik blijf de fout houden.
Heb je al met een spywarescanner als Ad Aware gescand ? En een virusscanner ?

En heb je nou alle updates op die bak staan of niet. Dat is in dit geval essentieele info.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1