Harde schijf naast box?

Pagina: 1
Acties:

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb hier een stel IDE Harde Schijven liggen die ik momenteel niet echt op veel plekken kwijt kan. Op mijn buro is er op zich een perfecte plek waar ik er ook goed bij kan maar dan liggen ze naast een box (Die vaak aanstaat). Nou vroeg ik me af of dit kwaad kan voor de schijven? De meeste zijn leeg, maar er kan er wel eentje met data tussenzitten.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik zou het risico niet lopen, die magneten zijn toch aardig sterk.

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Gman schreef op 16 januari 2004 @ 19:45:
Ik zou het risico niet lopen, die magneten zijn toch aardig sterk.
Maar die harde schijven zitten toch wel in een behoorlijk stuk metaal, en aangezien ze niet aanstaan zou je denken dat zo'n brok metaal wel wat magnetisme buiten kan houden.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
denk niet dat het kwaad kan, je moet al echt een sterke magneet hebben om een schijf te wissen.

zo een zware hebben we op het werk, man, dat ding wil je echt NIET tegen je lichaam houden, wordt je ziek van.
Mar we gebruiken het af en toe omdat klanten (banken, ...) soms zeker willen zijn dat niemand de data van hun kapotte schijf eventueel zou kunnen terughalen

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In een harddisk zit ook een hele sterke magneet hoor. Houd er maar eens een schroefje naast. Ik zeg dat het geen kwaad kan.

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01 13:41
Doe hem een biostabiel 2000 om ;)

Maar dat kan in principie best hoor. Maar is er nergens in je kamer een plek waar je die dingen kan neer leggen dan naast je box?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03 20:44
Ik heb al een paar magneten uit een hardeschijf gesloopt :)
Nog nooit zulke sterke magneten mee gemaakt als je aan allebei de kanten zo'n magneet op je hand zet blijven ze gewoon kleven :)
Dus ik denk nie dat een box veel kwaad zal doen (hou me er nie aan :))

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
The Otherside schreef op 16 januari 2004 @ 20:50:
Doe hem een biostabiel 2000 om ;)

Maar dat kan in principie best hoor. Maar is er nergens in je kamer een plek waar je die dingen kan neer leggen dan naast je box?
Kan natuurlijk wel maar ik wil er graag goed bij kunnen omdat ik er redelijk vaak bij wil, en ik heb een vol (lees rommelig ;)) buro. Maar het kan dus weinig kwaad, thx voor de info.

D3

Verwijderd

T-Blizzard schreef op 16 januari 2004 @ 20:52:
Ik heb al een paar magneten uit een hardeschijf gesloopt :)
Nog nooit zulke sterke magneten mee gemaakt als je aan allebei de kanten zo'n magneet op je hand zet blijven ze gewoon kleven :)
Dus ik denk nie dat een box veel kwaad zal doen (hou me er nie aan :))
In de harde schijf zit een gelijkspanningsmotor en meestal hebben ze permanente magneten, hoe sterker hoe beter.
Pagina: 1