[CM] Blauw ledje in muis (uitleg en pics)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

Ik heb ook een mousemod, ik heb een BlackLight ledje van een MoneyChecker gepakt:

Afbeeldingslocatie: http://youp.net/images/pilot-after5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://youp.net/images/pilot-after3.jpg

Ik heb bewust voor blacklight gekozen omdat het voor het oog veel minder fel licht geeft.

zie dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/913409

[ Voor 25% gewijzigd door ExploWare op 17-05-2004 01:05 ]

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 10:12
en dan zal ik ook (als de camera thuis is, ff wat foto'tje maken ) (kans is klein daarop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 10:12
Helaas , ik krijg mijn muis niet meer open, dat schroefje is helemaal verrot gegaan, van het vele malen open-dicht doen...

hier,

http://computer.howstuffworks.com/usb4.htm

,staat in ieder geval welke draadjes je meot hebben als je hem DIRECT aan je usb kabel wil aansluiten , voorals als je soldeervaardigheden niet zo goed zijn ( netzoals mij :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Soul__assasin

de Belbelg

euhm kleine opmerking. ik heb mijn 2 knaagdieren succesvol gemod en de voeding was telkens rood en zwart. de data's waren wit en groen....

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ooit al een keer een gele led geprobeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

ik wil mijn Mouseman dual optical nu gaan modden maar ik zie zo niet wat de + en de - van de bestaande leds zijn...
heb hier een foto'tje. de groene pijlen zijn vierkante soldeerplekken en de rode zijn rond
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~hooivork/got/IMAG00061.JPG
ATM geen multimeter bij de hand. Kan iemand me dit zomaar vertellen of moet ik wachten tot pap zijn auto van de zaak weer terug heeft? (ivm ziekte heeft een collega die)

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Je kan op je Ledje kijken ... er zit namelijk een Vlakke kant aan als je die kant aan dezelfde kant houd is het goed ( ik geloof dat het - was maar dat vergeet ik steeds :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:46:
heeft iemand ooit al een keer een gele led geprobeerd???
Nog niet... :D Vanmiddag/vanavond ben je de eerste die het zal horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een halfuurtje terug dit topic gelezen en dus ook het vertrouwde soldeerijzer opgewarmd,
heb wel een m$ muis, dus dat rooie venstertje er uit evenals de rooie leds, en er 2 aqua blue leds in (die volgens mij meer ocean green lijken :) ) de grijze onderkant van de muis houd deze kleur wel beter tegen dan het standaard rood lijkt me, ofwel is 3000mcd toch nog iets te weinig om ze terug te vinde in het duister. de werking is nog steeds dezelfde

nu nog iets vinden ter vervanging van dat rode ding, ofwel laat ik het gewoon zo, dan kan ze nog dienen als zaklantaarn voor korte afstanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Kan dat ook met een luxeon led?

75000mcd >:) >:)

Leuk idee voor mn ouwe muis, met mn mx500 doe ik dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op 18 mei 2004 @ 08:37:
[...]

Nog niet... :D Vanmiddag/vanavond ben je de eerste die het zal horen :P
hmmm ik ben benieuwd ;)
en laat me ffies weten of het goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Nu online

Soul__assasin

de Belbelg

hayfork.... gewoon kijken wat de afgeplatte kant van de led is en dat is de min.......

in-ToXiC-ated mijn muisje heeft nu 1 Blauwe optische led en 3 blauwe leds die zorgen voor een streetglow effect best geinig de muis verlicht iets teveel naar mijn zin :P leds zijn telkens 3000mcd

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Nu online

Soul__assasin

de Belbelg

hier zijn ze dan mijn "streetglow" pic.... wel een beetje brak maar ze zijn er toch..

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Assasin/muis11.jpg

moet ledjes wel nog beetje richten en beetje beter plaatsen...

[ Voor 23% gewijzigd door Soul__assasin op 18-05-2004 21:56 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, weer maar es veranderd, nu zitte er 3 ocean greens of was het nu aqua blue leds in, en 2 "gewone" blauwe in, allen 3000 mcd, dus die muis vind ik vanaf nu overal terug, hoe in-toxic-ated ik ook mag zijn :)

hier een snapshotje van het gevaarte
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/in-ToXiC-ated/Avatar/ledmod/images/2004_0518Image0004.JPG
nog leds in overvloed >:)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/in-ToXiC-ated/Avatar/ledmod/images/2004_0518Image0001.JPG
zo lijkt het wel een duiveltje iin een doosje uit een of ander nintendogame
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/in-ToXiC-ated/Avatar/ledmod/images/2004_0518Image0003.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:25
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:54:
oke, weer maar es veranderd, nu zitte er 3 ocean greens of was het nu aqua blue leds in, en 2 "gewone" blauwe in, allen 3000 mcd, dus die muis vind ik vanaf nu overal terug, hoe in-toxic-ated ik ook mag zijn :)

[afbeelding]
[afbeelding]
zo lijkt het wel een duiveltje iin een doosje uit een of ander nintendogame
[afbeelding]
zo te zien een ms intellimouse? mn broer heeft m en ik krijg m niet open.... :?

iemand?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep ms muisje, doe er alle "sliders" af, 2 schroefjes in de onderste, en dan met schroevedraaier de pinnetje naar achter duwen, je moet wel wat kracht gebruiken want ze geven niet zo goed mee.

oh en als je de led veranderd die zorgt voor de verlichting van het rode venster, niet teveel aan wrikken, soldeereiland is losgekomen van de pcb bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 13:42:
jep ms muisje, doe er alle "sliders" af, 2 schroefjes in de onderste, en dan met schroevedraaier de pinnetje naar achter duwen, je moet wel wat kracht gebruiken want ze geven niet zo goed mee.

oh en als je de led veranderd die zorgt voor de verlichting van het rode venster, niet teveel aan wrikken, soldeereiland is losgekomen van de pcb bij mij
kan je iets duidelijker zijn? ik volg je niet precies met je 'sliders' :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 zwarte ovalen stukjes kunststof die er voor zorgen dat je muis beter over het opervlakte schuift, die haal je der gewoon van af met een fijn mesje of schroevendraaiertje, door er onder te wrikken, dan krijg je onderaan de muis zicht op 2 schroeven (kruis) die draai je er uit, en bovenaan zie je 2 witte (als da muis wit is tenminste) stukjes kuntstof die vast houden aan de ondergrond.

daar moffel je een schroevedraaier tusse en zorg dat die stukjes kunstof naar achter geduwd worden, en ondertussen je muis een beetje opentrekken (met zchte hand, is voor mij de enige manier hoe ik ze openkreeg) gebruik een beetje kracht op de schroevendraaier want het zal niet in 1 2 3 gebeuren, maar eens je de handeling vast hebt is het zo geklaard. ik hop dat je hier iets mee bent want tusse doen en uitlegge is een groot verschil voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 14:17:
4 zwarte ovalen stukjes kunststof die er voor zorgen dat je muis beter over het opervlakte schuift, die haal je der gewoon van af met een fijn mesje of schroevendraaiertje, door er onder te wrikken, dan krijg je onderaan de muis zicht op 2 schroeven (kruis) die draai je er uit, en bovenaan zie je 2 witte (als da muis wit is tenminste) stukjes kuntstof die vast houden aan de ondergrond.

daar moffel je een schroevedraaier tusse en zorg dat die stukjes kunstof naar achter geduwd worden, en ondertussen je muis een beetje opentrekken (met zchte hand, is voor mij de enige manier hoe ik ze openkreeg) gebruik een beetje kracht op de schroevendraaier want het zal niet in 1 2 3 gebeuren, maar eens je de handeling vast hebt is het zo geklaard. ik hop dat je hier iets mee bent want tusse doen en uitlegge is een groot verschil voor mij
hehe dus toch wat ik dacht :9 die zwarte 'strips' idd... maargoed, zijn die ook weer op een bepaalde manier terug te krijgen? das denk wel zo handig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
gvd, et lijkt zo gemakkelijk, tis ook de eerste keer sinds de brugklas ofsow dat ik soldeer, maar toch, het wil niet echt hier, krijg die nieuwe led gewoon niet aan de gang. Ik ben ook al zover dat de soldeerpunten van die led nogal verbrast waren, dus heb ik maar 2 draadjes gebruikt om et nog es te proberen, maar ik krijg em nog niet aan de praat.. wat doe ik fout? :)
En mocht je denken dat die draadjes verkeerd om zitten, ik heb ze ook al andersom gehad.

edit:

pic ff weggeedit

[ Voor 11% gewijzigd door Sartsj op 19-05-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op 19 mei 2004 @ 14:55:
[...]

hehe dus toch wat ik dacht :9 die zwarte 'strips' idd... maargoed, zijn die ook weer op een bepaalde manier terug te krijgen? das denk wel zo handig... :)
dat moet wel lukken, meestal houden ze nog een deel van hun "plakspul" kleef ze gewoon met een hoekje op een propere desc en raak de plakkantniet aan met de vingers indien mogelijk, als je ze terug hangt, gewoon de muis op de desc, en goed duwen terwijl je in een cirkel schuift, en die hange terug stevig vast, ander met lijm terug bevestigen, whats best for you i guess

@ThaSarge

voor zover ik kan zien op de foto lijkt het me dat je de draadjes hebt kortgesloten op het massa vlak, dus denk niet dat dat zal werken (als dit het geval is) als je zeker bent van de de sporen die je gevolgd hebt die je nu bypassed met je draden, probeer dan eerst es of je via die draden al de led kan late oplichten, is dit niet zo, dan heb je misschien de verkeerd sporen, of is je led doorgebrand, want je soldeer eilandjes aan de led zijn precies ook al onbestaande.
je kan als het mogelijk is met die muis, misschien probere om de draden naar de bovenkant van de print laten komen en zo achterop op de led soldere, plaats genoeg den ik want je "led pootjes" maken ook een knik dacht ik. om handiger te soldere, doe een weinig tin aan het draadje, laat stollen, terwijl je met de ene hand het draadje positioneerd op de led verwarm je het draadje/ledpootje tot het mooi open vloeit, hand dat draadje vastheeft stilhoude en soldeerbout weg, zo heb je minste kans op verbrande van die dinge. oefening baart kunst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
in het bovenkantje van mn muis (half achter mn knoppen) ben ik net een gewicht tegen gekomen... iemand enig idee waar dat voor kan dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
dat gewicht is er in geplaatst omdat microsoft de muis anders te licht vond.
kennelijk vindt 't grootste gedeelte van de gebruikers een zwaardere muis prettiger..

dus als je een lichte muis prettiger vindt, kan je 't gewicht gewoon eruit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
Bij mij is het ook gelukt nu :) Zie hier de passende kleur bij mijn verdere casemod :)

Afbeeldingslocatie: http://sartsj.zeepost.nl/IMG_2422.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sartsj.zeepost.nl/IMG_2424.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ThaSarge schreef op 20 mei 2004 @ 00:17:
Bij mij is het ook gelukt nu :) Zie hier de passende kleur bij mijn verdere casemod :)

[afbeelding]

[afbeelding]
sweet! ziet er gelikt uit met die groene led

maar ehh waar haal jij je stroom vandaan? want op die 2e foto zie ik de polen naar achtere doorlopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 21:54:

[afbeelding]
]
Hey, die led's ken ik :D .

Zullen die diffused erin ook werken?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op 20 mei 2004 @ 09:23:
[...]

Hey, die led's ken ik :D .

Zullen die diffused erin ook werken?
dat zullen we dan maar es moeten testen straks denk ik :) maar ik weet niet hoe ze met de 60° stralingshoek door de muis zullen verteerd worden, hoek is wel groter maar t aantal mcd is wel een pak minder dan de 3000 die er in zit, en ik had de indruk dat de oorspronkelijke rode toch iets feller was, but that could be just me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
stevenP schreef op 20 mei 2004 @ 09:05:
[...]

sweet! ziet er gelikt uit met die groene led

maar ehh waar haal jij je stroom vandaan? want op die 2e foto zie ik de polen naar achtere doorlopen :9
mja ik had in eerste instantie die 2 soldeerpunten compleet verbrast, dus toen heb ik die 2 sporen gevolgd en vanaf het eerst volgende soldeerpunt een draadbrug gefixt naar die led :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee, maar ik zou dan ook mijn ledjes van mijn toetsenbord willen vervangen door blauwe ledjes. Welke kan ik hier het beste voor gebruiken en waar kan ik deze krijgen. het voltage wat de ledjes op mijn toetsenbord krijgen is 2,0 volt.

Op de site die hier ergens gegeven staat "world-led" staan geen gewone blauwe, alleen heldere blauwe van 3mm maar die zijn 3,5-4,5 volt. Of werken die gewoon op 2,0 volt? Voor de muis neem ik btw de blauwe 8000mcd 5mm LED, lekker veel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
mwa ik zou best wel slappe ledjes gebruiken, je zit er wel de hele tijd tegenaan te kijken ;)

ik weet niet of de ledjes het dan zo lekker doen hoor (op 2 volt) moet je even verder kijken anders bij een electro boer ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe dit bij andere mensen zit, maar mijn muis, Logitech M-BJ58, geeft in "ruststand" 0,2Volt en "in beweging" 2,2 volt aan het ledje. Maar overal waar ik kijk zie ik 3,5 tot 4,5 volt bij ledjes van 3000mcd of meer, dus ik denk dat het gewoon werkt op 2,0 volt.

Ik probeer het gewoon uit, en als het niet werkt pech gehad. Dat hoort er nu eenmaal bij he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Darkwin Duck-> als het met je 2V niet lukt, hang dan gewoon de led direct aan de 5V van de USB spanning (rode en zwarte draad, bij de connector zijn dat de buitenste 2 draden als ik me niet vergis :7 ...)

kben nu net zelf klaar met me eigen muismod:)
-> standaard rode led vervangen door blauwe
-> 2 extra leds erbij gehangen voor extra verlichting (paralel aan de usb gehangen)
knaagdieren zijn warmbloedig, en dat valt te merken... mijn 2 leds die ik paralel aan de usb heb gehangen, krijgen beide dus 5 v... volgens mij is dat wat te veel voor de leds, ze worden nl warm -> nooit meer last van koude handen met dit knaagbeest... :*)

Afbeeldingslocatie: http://tuu.digitaldream.nl/uploads/muis1.JPG
in het duister... :*)

Afbeeldingslocatie: http://tuu.digitaldream.nl/uploads/muis2.JPG
binnenwerk... de 2 extra leds branden mooi fel 8)
het ledje voor de sensor brand ook, maar is op deze foto niet goed te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je ook een ir ledje er in kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat hierboven al ergens gedaan, lijkt me ook wel een goed idee inderdaad. Is er hier al iemand die een trust optische muis gemod heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Laatst online: 12-09 09:30

GieltjE

Niks te zien...

[rml][ MouseMod] De zoveelste...[/rml]
hier heeft iemand al een ir ledje erin gedaan, schijnt goed te werken, denk dat ik het zelf ook ga doen.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Laatst online: 12-09 09:30

GieltjE

Niks te zien...

weet iemand waar ik een ir led kan krijgen wat voor deze mod geschikt is?

[ Voor 180% gewijzigd door GieltjE op 23-05-2004 10:05 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2019
Ik heb mijn muis ook gemod. Het slachtoffer is een Logitech Optical Mouse (standaard), ik heb gebruik gemaakt van een Blauw Ledje van 8000mcd (van world-led.com).

Afbeeldingslocatie: http://www.kosterman.demon.nl/mousemod.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

die van mij is nu ook gedaan... een MouseMan Dual Optical van Logitech... mooi dingetje... helaas werkt het niet zo goed met twee ledjes van 3000mcd heb er nu besteld van 7000 en hopelijk doen die hun werk wel goed op mijn iCute mousemat... (waar overigens ook nog blauwe ledjes inkomen(ik had de verkeerde binnen gekregen.. :S)) kheb nu tijdelijk een A4tje met plakband op mijn bureau getaped :P zo reageren de sensoren wel op het zwakke licht :D

=====================BRAKKE PIC ALERT!!!=====================
alles clickable maar daar wordt het niet beter van :S
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~hooivork/got/smalIIMAG0015.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~hooivork/got/smalIIMAG0018.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~hooivork/got/smalIIMAG0021.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~hooivork/got/smalIIMAG0022.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~hooivork/got/smalIIMAG0023.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~hooivork/got/smalIIMAG0024.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
Dat is irritant heb je zo een mooie muismat kan je hem niet gebruiken omdat je sensor er niet op reargeert :'(

* downtime moet ook maar eens een muismat gaan kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27
Mijn IR ledjes waren niet fel genoeg, heb nu een 3000mcd blauwe in zitten.
De logitech muis geeft alleen een rust spanning van 0,38V en actief van 2,38V, was niet fel genoeg. Zit nu dus (met weerstandje) tussen de +5 en GROUND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

downtime schreef op 29 mei 2004 @ 16:24:
Dat is irritant heb je zo een mooie muismat kan je hem niet gebruiken omdat je sensor er niet op reargeert :'(

* downtime moet ook maar eens een muismat gaan kopen 8)
ik denk dat ik mijn muismat dan ook maar ga modden... zwarte vlak wit maken... of aluminium... want dat is de kleur van mijn case... nahja komen iig nog blauwe ledjes in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
Hayfork schreef op 31 mei 2004 @ 13:16:
[...]

ik denk dat ik mijn muismat dan ook maar ga modden... zwarte vlak wit maken... of aluminium... want dat is de kleur van mijn case... nahja komen iig nog blauwe ledjes in
Zou ik niet doen ik zal gewoon alleen de ledjes vervangen van je muis dan hoef je hem niet wit te maken, want ik denk niet dat het er mooier op word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een klein vraagje. Ik ben het ook van plan maar zou iemand een foto kunnen plaatsen van het ledje. Ik ben bang dat als ik er eentje haal hij te groot of te klein is of niet past of dat ik hem overbelast oid. Uiteraard ga ik er pics van maken 8). ziet er echt super gelikt uit
ik heb bij conrad gekeken en gezocht naar blauwe leds. Maar weet enkel niet welke ik moet hebben :X :?
weet dus enkel niet welke ik hiervan moet kiezen

hmz link werkt niet :(

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
Gewoon het volgende nemen:

Kijkhoek: 30 Graden
Sterkte bij 20mA: 8000 mcd
Doorlaatspanning: 3.5 - 4.2 Volt
Maximum stroom: 20mA
Golflengte: 468nm

world-led.com

Deze werkt bij mij perfect in mijn Logitech Optical Wheel Mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downtime
1 woord: je bent geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 10:57:
Downtime
1 woord: je bent geweldig :D
thankz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik heb zojuist een blauw ledje in me zwarte logitech OEM wheel mous optical gezet, bij gamma verkopen ze van die hele kleine lampjes aan een sleutelhanger, daar zit een heel fel blauw ledje in.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/got/muis%20blauw%20ledje.jpg

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoer, wanneer heb je die gekocht en hoeveel koste die sleutelhanger ?
Doet de muis het verder goed ? Je weet zeker niet hoeveel mcd het is , ofwel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 18:17:
Stoer, wanneer heb je die gekocht en hoeveel koste die sleutelhanger ?
Doet de muis het verder goed ? Je weet zeker niet hoeveel mcd het is , ofwel ?
Ik heb de sleutelhanger een week geleden gekocht voor 2 euro bij Gamma, de muis werkt verder perfect, ik heb geen idee hoeveel mcd het is maar het ledje is vrij fel.
In de sleutelhanger zitten 3 knoopcellen van 1,36 volt volgens me multimeter, er zit verder geen weerstand in.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renekosterman
zo eentje heb ik er ook ik gebruik deze altijd om mijn ledjes te testen, werkt goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik heb ook een vraagje: Kan ik gewoon de infra rood led uit een afstandsbediening halen en die gebruiken?

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Ik denk het persoonlijn niet, want het is geen normaal ledje.
Maar miss wil het wel lukken als dat ledje over de 3000mcd is.
Maar dit zeg ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb een vraag:

Ik zie dat alle mods van muizen gedaan worden met een optical mouse, omdat die aan de onderkant doorzichtbaar is.

Nu heb ik alleen een geen optical muis van logitech, maar eentje zonder draad met balletje. Valt daar veel aan te bewerken aangezien er geen led's inzitten

anywone idea's :?

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2004 11:10 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
er staat zo'n mod op een site van metku dacht ik ff googlen naar metku optical mod

edit:
http://metku.net/index.html?sect=mods

edit2:
http://metku.net/index.ht...=mods/logomouse/index_eng om precies te zijn...

[ Voor 57% gewijzigd door deleenheir op 04-06-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb een groene leb in me muis van 11500 mcd (auw me ogen) werkt prima en ondergrond maakt echt niet uit wit A4 biervilt zwart rood bruin whatever. Het gaat om een logitech mx 300 (i think) daar zit het ledje in een apart houdertje dat er met enige zorg uitkomt. Ledje lossolderen groene erin en presto! plaatjes post ik wellicht nog

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

deleenheir schreef op 04 juni 2004 @ 11:11:
er staat zo'n mod op een site van metku dacht ik ff googlen naar metku optical mod

edit:
http://metku.net/index.html?sect=mods

edit2:
http://metku.net/index.ht...=mods/logomouse/index_eng om precies te zijn...
Thnx

maar ik heb niet zo'n muis, maar deze zonder draad:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/3593.jpg
Dat is iets anders ;) Het heeft ook zo'n afneembaar bovenkantje, voor de batterijen dus niet echt zo'n oldskool ps2 muis

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 04-06-2004 11:39 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
Ff met multimeter de chips afgaan?PS: een ledje gaat dan wel je batterij leegdrinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
deleenheir schreef op 04 juni 2004 @ 11:00:
Ik heb ook een vraagje: Kan ik gewoon de infra rood led uit een afstandsbediening halen en die gebruiken?
Ja dat werkt, je moet wel een heldere led hebben en geen diffused, zo'n diffused led werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze besteld.
Zijn momenteel onderweg naar mij toe. Zodra ze binnen zijn zal ik een foto reportage maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:27
Mijn bal-muis heeft nu ook licht, hehe. Kan helaas geen foto's maken, mijn cam ligt hier niet.
Maar uit de onderkant komt UV-licht, van achter een (Zwak) rood lichtje. Die trouwens orange is geworden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:48
deleenheir schreef op 04 juni 2004 @ 11:00:
Ik zou zeggen, kijk hier eens. IR leds hebben een golflengte van 930-940(?) nm oid of nog iets minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

de LDR is gevoeliger voor IR van voor rood licht (zie startpost) dus zou perfect moeten gaan...

offtopic:
*vermicellisoep slaat door* straks kan je je pc en je tv met de muis bedienen ;)

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het ook geprobeerd een tijdje terug, maar bij het verwijderen van het plastic klepje heb ik iets te ruig gedaan waardoor het ledje los is geschoten, met een stukje printbaan eraanvast :X

Als ik het blauwe ledje op de overgebleven printbaan houdt werkt die trouwens ook niet, de originele rode led wel. Die blauwe led zal dus een te laag voltage krijgen ofzo. Ik had al gedacht om hem door te lussen van de USB 5V maar dan issie gewoon altijd aan. Ik ga ff wat ledjes bestellen (en ff een weerstandje mocht ik ze toch aan de USB 5V gaan hangen), dan weet ik ook gelijk de specs ervan :) (deze led komt uit een led-sleutelhanger geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik heb zojuist een 10 kOhm potmeter tussen de kathode van de led en de ground gezet, nu kan ik de led zo afregelen dat ie constant fel blijft branden :7

10 kOhm regelt niet erg nauwkeuring, 2 kOhm was beter geweest, maar die had ik niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik heb er zelf ook eentje gemod. Een logitech optical Mouse. Met scroll wieltje :P

3000 MCD ledje van world-led.com erin.. werkt perfect :D

Voor pics zie startpost ongeveer :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,
Ik had jullie beloofd mijn modje te laten zien als deze klaar zou zijn. Well it's done. wel met een tegenslag maar dat is uiteindelijk toch opgelost. Pics DO say more then lines so:

Afbeeldingslocatie: http://www.quintijnvd.nl/GOT/muismod/pics/PICT0042.JPG
Toen we het nieuwe ledje erin hadden gesoldeert waren we vergeten het ijzer eerst om te buigen :( . het gevolg was dat de onderkant van de printplaat iets afscheurde. :X Ik dacht: SH*T die kunnen we weg T**FEN. :X Gelukkig kwam het toch nog goed. Eerst met een multimeter een andere connectie van het ledje opgezocht. Hierna met een ijzerdraadje toch nog het rondje compleet kunnen maken. Hieronder een pic

Afbeeldingslocatie: http://www.quintijnvd.nl/GOT/muismod/pics/PICT0049.JPG

Toen we hem gingen uitesten was het dus echt van: VIEW toch nog gelukt :Y) B)

Afbeeldingslocatie: http://www.quintijnvd.nl/GOT/muismod/pics/PICT0056.JPG

klik hier voor nog meer pics
klik hier voor een movie van de orginele (rode) led
klik hier voor een movie van de nieuwe (blauwe) led

p.s. Let niet op de achtergrond geluiden. Bij het oude filmpje stond een spel aan :P
bij het nieuwe filmpje TS :D

laat maar weten wat jullie er van vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net ook de mod gedaan op mijn Logitech muisje en in 1 woord WAU !!!
echt cool en het gaat als de brandweer.

Wicked dude })

Mijn complimenten _/-\o_ voor deze mod.

Ik geloof dat ik een 5000 MCD led heb maar weet het niet zeker.

edit:
Nu heb ik alles met blauwe leds op en aan mijn PC.
Mijn toetsenbord is een Sharkoon Luminous Keyboard III http://www.sharkoon.com/enghtml/input.htm maar die is gisteren kapot gegaan :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om met een dual optical 1 led te vervangen in bijvoorbeeld blauw en de andere rood te laten? Of zou de muis dan niet goed meer scannen met meerdere kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

ik denk dat het hetzelfde zou moeten werken, behalve dat je mousepad allebei de kleuren goed moet reageren.
De kleur rood is het meest gereflecteerd door de meeste mousepads, dus het kan zijn dat 1 oog minder goed werkt...

als je nou 2 ledjes op ieder oog zet is het ook wel heel gaaf, en werkt het beter, omdat allebij de ogen op meer kleuren werken
Wat altijd kan is proberen, je kan anders heel simpel het oude ledje weer terug zetten.

PS: Het is wel al verschillende keren gezegd: De ogen werken nou eenmaal het best met rood, maar andere kleuren werken meestal ook wel...

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook bezig met een een logitech optical wireless mouse,alleen bij het in elkaar zetten hou ik een veertje en een doorzichtig stukje plastic over.Iemand enig idee waar dat precies hoort?
Het hoor in ieder gevan in bij het scrollweel,want hij scrollt nog wel,hij geeft alleen geen weerstand meer bij het scrollen.
Iemand met een pic ofzo zou ik zeer dankbaar zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het veertje is wellicht nodig voor het klikken met je scrollweel (zodat ie weer omhoog komt. Het stukje plastic moet aan de binnenkant van het wieltje zodat ie weer ratelt Past maar op 1 manier dacht ik. (nee ik heb geen fotos :> )

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik ook maar van die kleine chinese logitech vingertje's inplaats van die boereknuisten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

hey ik heb een probleempje
ik heb deze mod net uitgevoerd met een 8000mcd ledje, alles is gelukt
alleen nu doet m'n muis het niet 100%.. pas als ik hem ff aan tik (zodat hij wat feller gaat branden) dan doet hij het..
ik heb een rode muismat

how to solve this?

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 16:26

tozzke

aka tozzert

XtinctHeD schreef op 10 juli 2004 @ 17:06:
alleen nu doet m'n muis het niet 100%.. pas als ik hem ff aan tik (zodat hij wat feller gaat branden) dan doet hij het..
ik heb een rode muismat

how to solve this?
hoe wil je dan muizen zonder de muis te bewegen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

Tozzman schreef op 10 juli 2004 @ 17:15:
[...]

hoe wil je dan muizen zonder de muis te bewegen??
met aantikken bedoel ik met m'n vinger tegen de "lens" aan de onderkant aantikken zodat hij fel gaat branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 16:26

tozzke

aka tozzert

XtinctHeD schreef op 10 juli 2004 @ 17:25:
[...]

met aantikken bedoel ik met m'n vinger tegen de "lens" aan de onderkant aantikken zodat hij fel gaat branden
op een andere ondergrond werkt het wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro

Dr. Retro

Game Collector

nee.. heb eer een paar getest.. en het werkt op geen van allen goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Logitech Dual Optical (met 2 leds)

Ik heb beide leds vervangen, ik meende dat ik er 6000 MCD leds ingedaan had (blauw) :p

Op een zwarte muismat deed de heel slecht, maar op een blauwe deed die het juist heel goed, nu heb ik er 2 ingedaan van 8000 MCD, de muis werkt nu nog beter op andere oppervlakten. Maar toch heb ik het liefst een blauwe muismat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
ik heb die ook en ik heb em vorige week gemod met ledjes van word led
deze zijn beter door een grotere hoek
dus hoeven ze minder fel te zijn :)
verder doet ie ut super op een wit vlak
ik heb het op een stalen vlakte liggen
zoiets als zon snijplank met zon wit ribbel rubber erover
het werkt formidabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve010
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-08 10:57
door dit topic heb ik ook een blauwe led in mijn muis gebouwd, staat echt super.

Ik heb een 7000 MCD versie gebruikt.

fototje:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/steve010/led/toepassingen/muis_blauw02.jpg

Het is een goedkoper Q-Tec muis, maar werkt prima met deze led.

De led ik gebruikt heb is te vinden op:
http://home.zonnet.nl/steve010/led/led_index.htm en dan onder 5mm blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
XtinctHeD schreef op zaterdag 10 juli 2004 @ 17:06:
ik heb een rode muismat

how to solve this?
Dit heb ik ook heel lang geleden een keer gedaan, kwestie van de led aansluiten op de batterij ipv op de gewone led aansluiting. Plus dat het handig is om ergens een schakelaartje in te bouwen aangezien je batterijen veel sneller leeg zullen gaan. Wat voor kleur led heb je gebruikt trouwens?
Pagina: 1 2 Laatste