stevenP schreef op 19 mei 2004 @ 14:55:
[...]
hehe dus toch wat ik dacht

die zwarte 'strips' idd... maargoed, zijn die ook weer op een bepaalde manier terug te krijgen? das denk wel zo handig...

dat moet wel lukken, meestal houden ze nog een deel van hun "plakspul" kleef ze gewoon met een hoekje op een propere desc en raak de plakkantniet aan met de vingers indien mogelijk, als je ze terug hangt, gewoon de muis op de desc, en goed duwen terwijl je in een cirkel schuift, en die hange terug stevig vast, ander met lijm terug bevestigen, whats best for you i guess
@ThaSarge
voor zover ik kan zien op de foto lijkt het me dat je de draadjes hebt kortgesloten op het massa vlak, dus denk niet dat dat zal werken (als dit het geval is) als je zeker bent van de de sporen die je gevolgd hebt die je nu bypassed met je draden, probeer dan eerst es of je via die draden al de led kan late oplichten, is dit niet zo, dan heb je misschien de verkeerd sporen, of is je led doorgebrand, want je soldeer eilandjes aan de led zijn precies ook al onbestaande.
je kan als het mogelijk is met die muis, misschien probere om de draden naar de bovenkant van de print laten komen en zo achterop op de led soldere, plaats genoeg den ik want je "led pootjes" maken ook een knik dacht ik. om handiger te soldere, doe een weinig tin aan het draadje, laat stollen, terwijl je met de ene hand het draadje positioneerd op de led verwarm je het draadje/ledpootje tot het mooi open vloeit, hand dat draadje vastheeft stilhoude en soldeerbout weg, zo heb je minste kans op verbrande van die dinge. oefening baart kunst