NEC 1300A invalid command

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
hallo,

ik heb vandaag een NEC 1300A brander gehaald, maar het lukt me niet om te branden, zowel cd and DVD niet.

eerst kreeg ik een error dat de "drive busy" was, ik heb toen met de officiele firmware geupdate en heb nu 1.0A firmware in zitten (het was 1.08)
daarna kon ik nog steeds niks doen. daarna heb ik de dvd brand service van windows uit gezet en toen kon ik wel cd's branden, maar geen DVD's

ik kreeg de error "invalid command" .. beetje jammer dacht ik zo.

http://madcat.student.utwente.nl/nero_error.GIF
http://madcat.student.utwente.nl/nero_error_Log.txt

toen dacht ik dat nero het niet snapte dus heb ik versie 6.3.02 van nero even geinstaleerd.. maar nog steeds dezelfde problemen.

heeft iemand dit eerder gehad?
of heeft iemand een oplossing, anders gaat hij weer terug naar de winkel

Verwijderd

Volgens mij wil de NEC 1300 geen 2.4 media beschrijven, alleen 4x media (0f 2.4x media @4x na een firmware flash)

• Madcat
  • Niet online
ik brand een +RW de media die ik gebruik is philips dvd+rw (1 t/m 4 speed)
dat kan maximaal maar op 2.4 speed

support NEC die niet dan?

zijn die gehackte firmwares een beetje betrouwbaar?
ik vind het namelijk een beetje zonde om de 1e dag dat ik dat ding heb al de garantie te laten verlopen..

[ Voor 7% gewijzigd door Madcat op 16-01-2004 19:31 ]

Verwijderd

een_madcat schreef op 16 januari 2004 @ 19:31:
ik brand een +RW de media die ik gebruik is philips dvd+rw (1 t/m 4 speed)
dat kan maximaal maar op 2.4 speed

support NEC die niet dan?

zijn die gehackte firmwares een beetje betrouwbaar?
ik vind het namelijk een beetje zonde om de 1e dag dat ik dat ding heb al de garantie te laten verlopen..
Tuurlijk support de nec dat wel... laat je de kop niet gek maken. 8)
Heb je de NEC als master op de 2e IDE zitten: schijnt anders soms wel eens problemen te geven.
En met die gehackt firmwares van Herrie ie niets mis: 101% betrouwbaar. >:)
Zorg wel dat je flashed met een stabiel systeem: dus zonder virus-scanners en andere shit: start evt. ff op in safemode.
SUC6 ERMEE :+

• Madcat
  • Niet online
ik heb het op mijn 2e IDE kanaal van mijn raid controler

hier is een logdump van nero:
=== Scsi-Device-Map ===
CdRomPeripheral : AOPEN CD-RW CRW1232 A atapi Port 1 ID 0 DMA: On
CdRomPeripheral : CREATIVE CD5233E atapi Port 1 ID 1 DMA: Off
DiskPeripheral : Maxtor 53073H4 atapi Port 2 ID 0 DMA: On
DiskPeripheral : Maxtor 6Y120P0 YAR4 hpt3xx Port 3 ID 0 DMA: Off
CdRomPeripheral : _NEC DVD_RW ND-1300A 1.0A hpt3xx Port 3 ID 0 DMA: Off
OtherPeripheral : HPT RCM DEVICE hpt3xx Port 3 ID 0 DMA: Off
CdRomPeripheral : Generic DVD-ROM 1.0 st3shark Port 4 ID 0 DMA: Off

of iets minder nerd-achtig:
IDE:
1 - master = cd brander
1 - slave = cdrom speler
1- master = secundare HD (hd bracket)
1- slave = empty
raid:
1- master= primare HD
1- slave = empty
2-master = NEC dvd brander
2- slave = empty

ghost drive:
deamon tools V3.41 dvd speler

ik heb nu de nieuweste gehackte firmware erin zitten:
n108v2.exe
maar nog steeds hetzelfde verhaal.

zou het helpen om de brander op mijn ide kanaal te gooien?

EDIT:

JAAA!!

het werkt, nero kan om een of andere manier niet goed omgaan met een brander op een raid controler, ik heb mijn cd speler en cd brander er even engegooid en het werkt nu :)

dank jullie wel!

[ Voor 17% gewijzigd door Madcat op 16-01-2004 20:21 ]

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
De meeste moderne raid controllers ondersteunen geen atapi devices, e.g. dvdrom, cdroms, ....

Waarom? Goede vraag, laat het me weten als je het antwoord kent.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Madcat
  • Niet online
het rare is dat ik er wel een cd mee heb gebrand, alleen geen dvd.. beetje raar.
ik denk dat het eigenlijk een bug in nero is. en heb al een melding er van gemaakt bij nero.

Verwijderd

een_madcat schreef op 16 januari 2004 @ 20:40:
het rare is dat ik er wel een cd mee heb gebrand, alleen geen dvd.. beetje raar.
ik denk dat het eigenlijk een bug in nero is. en heb al een melding er van gemaakt bij nero.
nero schijnt wel meer van die bugs te hebben: probeer es te branden met Recordnow MAX: bij mij verdwenen een hoop onverklaarbare missers toen ik de omschakeling van nero naar recordnow heb gemaakt :)

• Madcat
  • Niet online
ik heb die ook even geprobeerd, nadat iemand op de nieuwsgroep dat had gezegd, alleen daar mis ik toch wel een aantal features die nero wel heeft.

zoals de directory structuur bepalen, of iig bekijken. bij versie 4.5 was het alleen mogelijk om een hele directory te branden. en niet om bepaalde files/directory's weg te laten of te veranderen van sub directory namen.

kan ik dan ergens nog inschakelen.

tevens kan ik niet echt een website vinden van hun en vind het er eigenlijk maar slecht uitzien, net alsof het in een weekje in elkaar gehackt is.

Verwijderd

Ik denk dat het niks te maken heeft met nero maar eerder dat hij op de raid oprt zit.

ik heb zelf een nec nd1300a geflashed met de laatste firmware van herrie, met mijn virusscanner aan en deze brand alles via nero 6.3.0.0, clonedvd, zelfs nerorecode werkt goed.

zet de drive eerst een over naar een "normale" ide, en dan kijken of hij het wel doet.

• Madcat
  • Niet online
ja dat klopt, dan werkt het ook wel (zie post erboven) maar de vraag is, "waarom werkt het niet met raid".
dat nero een commando stuurt dat niet geldig is, lijkt mij een foutje van nero. het rare is dat hij wel ATAPI paketjes kan sturen naar mijn dvd brander op de raid interface als hij in cd brand modus is. dus ik denk dat het niet aan de raid controler ligt, maar enkel en alleen dat nero gewoon een verkeert pakketje stuurt en dat mijn brander zegt "hey dat snap ik niet"

ik heb het nu ook op mijn ide interface zitten omdat het zo werkt, maar zijn er nog mensen hier die hun dvd brander wel op hun raid controler hebben zitten waarbij het wel werkt?
Pagina: 1