Hallo,
Heb een probleempje met mijn netwerkje. Heb onlangs ADSL van XS4ALL aangelegd op één pc middels een adsl router, werkt perfect, met en zonder inschakelen van DHCP op de router. Nu heb ik geprobeerd om nog een PC(servertje) aan te sluiten. Nu kan ik alleen internetten met de server.
Alle lampjes(link) op de router branden. Echter ik kan niet pingen van mijn gewone pc naar de router en dus niet op internet.
Ik maar gebruik van de volgelde vaste ip-adressen binnen m'n netwerk:
Router: 10.0.0.138
Pc:10.0.0.51
Server: 10.0.0.50
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Andere netwerkkaart (geruild tussen gewone pc en server).
- netwerkkaart in ander PCI- slot.
- Windows XP opnieuw geïnstalleerd, windows 98 werkt ook niet.
- router vervangen door hub, pingen tussen pc's werkt nog niet.
Wat is het gekke:
- Windows geeft aan dat er een netwerkverbinding is waneer de pc word aangesloten op de hub of router.
Wie o wie kan mij helpen!!!
Heb een probleempje met mijn netwerkje. Heb onlangs ADSL van XS4ALL aangelegd op één pc middels een adsl router, werkt perfect, met en zonder inschakelen van DHCP op de router. Nu heb ik geprobeerd om nog een PC(servertje) aan te sluiten. Nu kan ik alleen internetten met de server.
Alle lampjes(link) op de router branden. Echter ik kan niet pingen van mijn gewone pc naar de router en dus niet op internet.
Ik maar gebruik van de volgelde vaste ip-adressen binnen m'n netwerk:
Router: 10.0.0.138
Pc:10.0.0.51
Server: 10.0.0.50
Dingen die ik al heb geprobeerd:
- Andere netwerkkaart (geruild tussen gewone pc en server).
- netwerkkaart in ander PCI- slot.
- Windows XP opnieuw geïnstalleerd, windows 98 werkt ook niet.
- router vervangen door hub, pingen tussen pc's werkt nog niet.
Wat is het gekke:
- Windows geeft aan dat er een netwerkverbinding is waneer de pc word aangesloten op de hub of router.
Wie o wie kan mij helpen!!!