GF2 MX compatibel met mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 08:41
Ik ben van plan een Hercules 3D Prophet II MX 32 MB videokaart te gaan kopen. Nu is mijn vraag echter: past deze wel op mijn DFI-k6xv3+66 Super Socket 7 mobo? Een vriend van mij zegt namelijk dat hij niet zou passen omdat het AGP slot van mijn mobo daarvoor niet geschikt is??

Alvast bedankt....

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:13
geloof dat dat geen probleem is, voor zover ik weet zijn er geen verschillen in agp sloten, maar ik kan je wel zwaar afraden die kaart te kopen, hij levert alleen maar problemen op, als je perse een geforce wil neem dan in ieder geval geen hercules, maar een asus ofzo, die geven iets minder problemen!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38
Hij geeft JOU problemen maar het is welbekend dat een hercules problemen geeft met SOCKET A borden dus dat is je eige stomme fout dat je dan nog die kaart koopt. want verder heb ik nog geen problemen gehoord.

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 21:41 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Hij geeft JOU problemen maar het is welbekend dat een hercules problemen geeft met SOCKET A borden dus dat is je eige stomme fout dat je dan nog die kaart koopt. want verder heb ik nog geen problemen gehoord.
[Silly mode]
Damn, heb ik weer! Koop ik een ASUS A7V en een Hercules GF 2 MX..KRIJG IK GEEN PROBLEMEN?

Kan iemand mij aub helpen om deze problemen te krijgen? Ik ben nl. zo'n idioot die alles gewoon installeerd zoals het moet, tweaked en win98se stabieler heeft dan win2k (wegens SQ2500, 1min geluid is lang en win2k weigert afsluiten).
[/silly mode]

Maar ff serieus, dat de socket A mobo's en GeForcen zoveel problemen hebben is gewoon omdat er meer mensen zo'n ding hebben. Stel 5% van de 10 mensen die een GF2 GTS Ultra hebben (0,2 dus) heeft een probleem ermee. En dat 2% van de 2.000 mensen problemen heeft met een MX (40 dus). Is de MX of de GTS dan beter? Jij zegt de GTS omdat je dat nooit gehoord hebt |:(!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 08:41
De reden waarom ik een Hercules kaartje wil hebben is omdat ik heb begrepen dat deze tot de betere MX kaarten hoort :)Een GTS of Ultra is wat betreft prestaties natuurlijk beter, maar zou het ook echt verschillen hoe compatibel ze met mobo's zijn???

Ik begrijp dus dat de Hercules niet echt compatibel is met het Socket A mobo dat ik niet heb :9 maar waarschijnlijk wel compatibel is met mijn Super Socket 7 :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 22:50 schreef NoLife het volgende:
Ik begrijp dus dat de Hercules niet echt compatibel is met het Socket A mobo
Dit ligt aan het socket A mobo zelf en de aandacht die het vraagt om te installeren! Dit heeft nix met het GF2 kaartje te maken en is in mijn opzicht gewoon onzin!

Dat kaartje zal perfect bij je werken..alleen UT etc zal minder zijn dan je verwachtingen gezien het feit dat deze engine voor 3DFX is geschreven en een totaal andere opbouw heeft. Dit heeft het gevolg dat het bijna geëmuleerd wordt voor GF etc kaartjes en dus bla bla.

En als het niet werkt ga je gewoon de gebruikelijke tweak sites af...

Gewoon alles tweaken zoals het hoort, want immers nix draait goed tegenwoordig zonder tweaken (:Y) Waarom zijn er anders zoveel mensen die hier bijna elke dag komen? B-)).

Dat sommige problemen nou vaker voorkomen komt vaak omdat deze mensen de search niet kennen/niet tevreden zijn met de search of newby zijn.

Vaak ook omdat de elite (lees: de groep met het meeste geld/resources en het eerste alles hebben) erg tevreden is met de hardware en het zo getweaked heeft dat het perfect draait, komen hier ff vertellen hoe lekker het wel niet draait...de newby wil dit ook en stoot tegen allerlei obstakels en dus "is de hardware gewoon klote"!
Pagina: 1