Toon posts:

Router op LAN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een router gekocht om zo mijn pc en ps2 op internet te krijgen. Ik woon in zo'n studentencomplex met enkele fileservers op het intranet. Nu ik mijn router heb geïnstalleerd kan ik wel met beide pc's op internet, het lukt echter niet om de computers op het intranet te pingen.

Dit ligt waarschijnlijk dus aan de intellingen van mijn router. Zit er standaard in de router een mogelijkheid om zo'n intranet door te geven en hoe spreek ik dit aan? Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Bart Hiemstra

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Mischien wat info over je rooter zou wel leuk kunnen zijn...

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Mss kan je ook ff de ip-adressen en de subnetmasks posten, dan zal je meer replies krijgen, want met deze gegevens kunnen we niets. :)

Waarschijnlijk moet je je router gewoon als bridge instellen, of enkel de lan kant van de router gebruiken. Bij de meeste routers is het lan gedeelte gewoon een switch, en dat is wat je nodig hebt. (Welk type router heb je trouwens, m.a.w. info pls)

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Hmm, ik neem aan dat dat hele studenten complex een router heeft waar jij aanhangt, kan je dan niet beter ff contact opnemen met de beheerder... 2 routers gaat vaak niet goed, switchje lijkt me een beter idee.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dat was inderdaad wel wat weinig info. Excuses daarvoor.

Het huidige ip van mijn pc is 192.168.2.100 (achter de router)
ip router is 145.94.17.50
subnetmask is 255.255.255.0

Het gaat om een Sweex router.

De ip's waar ik naar wil connecten zijn 172.20.40.x. Ik weet niet of dit nodig is, want het moet toch op een manier mogelijk zijn om weer alle pc's binnen het netwerk te zien. Bedankt overigens voor de zeer spoedige reacties.

Groetjes

Bart