De beste counter, webanalyser.

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Hitbox heeft z'n gratis counter stopgezet. Erg jammer, aangezien ik daar heel veel waardevolle informatie vandaan kon halen.

Ik ben druk bezig met het zoeken naar een nieuwe counter, alleen kan niets vinden wat op mijn wensen aansluit :(

Wat moet de counter/tracker hebben:
- Alle standaard info zoals unieke bezoekers per dag/maad, pageviews, refferers, zoekwoorden, resolutie, browsers, operating system etc.
- Populairste pagina's. Een rij van welke pagina's het meest bezocht worden.
- Navigatie. Welke route namen de bezoekers? Dit is een voorbeeld, alleen die geeft maar max 3 pagina's van de route weer en dat is te weinig. Daarnaast geeft ie ook maar max 10 routes weer.
- Tijdsduur. Hoe lang bleef de bezoeker op m'n site? (eventueel ook het per pagina kunnen bekijken, maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd :))

Dat zijn de eisen die ik heb. Het liefst natuurlijk een gratis counter :)

Nu heb ik zelf al gekeken op verschillende sites, maar ik kan echt geen enkele teller vinden die deze opties allemaal biedt.

Iemand met ervaringen op counter gebied die weet waar ik vind wat ik zoek? Want heb al uren lang zitten zoeken via google en sites, alleen ik kom geen goede vergelijk sites tegen, op www.tellertest.nl na, maar die bood dus geen uitkomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Ed. op 16-01-2004 18:00 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Als ik jou was dan zou ik eens bij de grote broers van Nedstat kijken: Nedstat Pro en Sitestat.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Saegos schreef op 16 januari 2004 @ 17:58:
Het liefst natuurlijk een gratis counter :)
André schreef op 16 januari 2004 @ 18:33:
Als ik jou was dan zou ik eens bij de grote broers van Nedstat kijken: Nedstat Pro en Sitestat.
:X ;)

Heb je er al aan gedacht om zelf een counter op te zetten? Bijvoorbeeld phpee.

Of je kan natuurlijk ook 's hier kijken :)

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
En anders misschien checkstat

• Ed.
Ik ben een volle dag bezig geweest. Heb op www.hotscripts.com onder php -> web analysis elke counter bekeken, via google eea gezocht en heb veel... HEEL veel counters gezien.

De allerbeste, die alle andere counters ver, ver mijlenver achter zich laat is de Hitbox professional counter. Je moet ervoor betalen, maar je hebt een counter waar je heel erg veel informatie van krijgt. Daarnaast is de prijs die je ervoor betaalt van €250 of iets in die richting nog niet zo belachelijk duur als je het vergelijkt met wat je krijgt bij andere counters. Maar ja, als je dan weer meer dan 50k pageviews per maand hebt moet je bijleggen, ook niet al te fraai.

Maar aangezien ik een gratis counter moest hebben heb ik verder gezocht, en gebruik nu deze counter: http://hitcounter.leveltendesign.com/demo.html

Werkt prima, alleen zit nog wel vol bugs. Tijd en de paden worden nog niet betrouwbaar weergegeven. Maar hij werkt voor de rest erg snel en fijn. Dus denk dat ik deze houd

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik gebruik zelf awstats, maar ik geloof dat ja daarbij niet de dor de bezoeker gevolgde navigatie kan zien. Wel vele andere zaken, inclusief spiders, best een aardige utility. :)

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
Nedstat is toch ook wel goed?

Nedstat Basic

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 17:12
Als je zelf access hebt op de machine zou je kunnen kijken naar Webalizer.
Die produceerd statistieken zoals deze

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Nedstat basic voor uitgebreide statistieken is als windows 95 als Server OS gebruiken ;)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik vind AWStats 6 één van de beste die ik ken

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
Paitor schreef op 18 januari 2004 @ 14:36:
[...]

Nedstat basic voor uitgebreide statistieken is als windows 95 als Server OS gebruiken ;)
Ah, ok, ik heb geen uitgebreide statistieken nodig, alleen aantallen bezoekers per dag en per maand en Nedstat biedt het zelfs nog per uur. Maar zijn ze ook betrouwbaar (niet vaak offline?) en bewaren ze gegevens lang, of gooien ze alles ouder dan een paar maanden weg?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Ed.
Nedstat kun je het best vergelijken met de simpelheid van voor oorlogse auto's. Hij doet wat ie moet doen, maar absoluut meer ook niet.

AWstats heb ik ook bekeken, dat vind ik zelf ook één van de beste counters die ik heb gezien! Alleen ik kan niet bij de logfile van m'n website, dus dat is wat lastig instaleren.
Pagina: 1