Dacht dat er alles wel zo'n beetje opzat
Maar weethet niet zeker
Maar weethet niet zeker
A3D drivers met EAX support zijn nog steeds niet officieel gereleased.
Wie wil er nou EAX als je A3D hebt 
Heb de niet officiele drivers met eax support geprobeerd en vond het een beetje tegenvallen. Halflife met A3D klinkt beter dan met EAX
Heb de niet officiele drivers met eax support geprobeerd en vond het een beetje tegenvallen. Halflife met A3D klinkt beter dan met EAX
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
2 dingen:
- de laatste officiele drivers ondersteunen nog steeds geen EAX. De uitgelekte 2048 drivers wel. Echter, ze zijn wat onstabiel en EAX kost toch nogal wat cpu-kracht.
- A3D 2.0 is duidelijk beter dan EAX. Echter, er zijn momenteel nog steeds veel meer spellen die EAX ondersteunen (bv. Outcast) dus ik vind het eigenlijk wel een welkome aanvulling.
- de laatste officiele drivers ondersteunen nog steeds geen EAX. De uitgelekte 2048 drivers wel. Echter, ze zijn wat onstabiel en EAX kost toch nogal wat cpu-kracht.
- A3D 2.0 is duidelijk beter dan EAX. Echter, er zijn momenteel nog steeds veel meer spellen die EAX ondersteunen (bv. Outcast) dus ik vind het eigenlijk wel een welkome aanvulling.
Als je EAX en A3D wil, dan kom je uit bij een TerraTec SoundSystem DMX.
Helaas alleen A3D 1.0
Wil ik misschien gaan aanschaffen...
Helaas alleen A3D 1.0
Wil ik misschien gaan aanschaffen...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Dan luister maar 's naar het verschil tussen A3D 1.0 en A3D 2.0; da's zo ongeveer hetzelfde verschil als mono-stereo!
De DMX heeft een Canyon chipset van ESS. Nu moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik lichte braakneigingen krijg bij het horenvan de naam ESS, maar de Canyon schijnt niet slecht te zijn. En TerraTec maakt kwalitatief uitstekend spul (alleen driver support is treurig; je bent aangewezen op de chipsetfabrikant).
In de on-officiele 2048 drivers voor de Vortex2 zit EAX ondersteuning. Maar ik vind ze enigszins onstabiel, en heb dus maar weer de 2040 teruggezet. Outcast knalde iedere 15 minuten eruit, CPU-load was veel hoger, stemgeluiden klinken relatief zacht in vergelijking met de omgevingsgeluiden. Verre van ideaal dus.
De DMX heeft een Canyon chipset van ESS. Nu moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik lichte braakneigingen krijg bij het horenvan de naam ESS, maar de Canyon schijnt niet slecht te zijn. En TerraTec maakt kwalitatief uitstekend spul (alleen driver support is treurig; je bent aangewezen op de chipsetfabrikant).
In de on-officiele 2048 drivers voor de Vortex2 zit EAX ondersteuning. Maar ik vind ze enigszins onstabiel, en heb dus maar weer de 2040 teruggezet. Outcast knalde iedere 15 minuten eruit, CPU-load was veel hoger, stemgeluiden klinken relatief zacht in vergelijking met de omgevingsgeluiden. Verre van ideaal dus.
Verwijderd
EAX Sucks en als je zonodig eax nodig hebt, dan koop je toch een Soundblaster Live!
A3D is 10 keer beter dan EAX!!!
A3D is 10 keer beter dan EAX!!!
Verwijderd
Ja zeg mbnn, dat zijn weer de betere replies hoor. Onderbouw je mening aub. of ga weer achter je Lego zitten.
Verwijderd
Hoe zit dat nu met die a3d-2 support op de mx300. Ik wilde voor ongeveer 150 gulden een geluidskaart kopen met 4boxen support. Kan dat met de mx300?
Welke kaart ondersteunt er nog meer a3d-2 en is ook rond die prijs?
Welke kaart ondersteunt er nog meer a3d-2 en is ook rond die prijs?
Verwijderd
Beste Help, als je de tijd had genomen om 2 minuten op tweakers.net te searchen, dan had je kunnen zien dat de Xitel Storm, TerraTec XLerate Pro, en VideoLogic Soundvortex allemaal Vortex2 kaartjes zijn. En een aantal is zelfs in OEM/bulk-uitvoering te krijgen voor om en nabij de 150 piek.
Zucht.
Zucht.
Weet iemand of je een Terratec XLerate Pro ook met een Creative DTT2500 speakerset (dolby 5.1) kan gebruiken.
Ik bedoel hier dus met name mee of de S/PDIF uitgang ook een dolby signaal door kan geven naar de Dolby decoder.
Dus of ik met een Terratec Xlerate Pro lekker van Dolby 5.1 kan genieten als ik een DVD'tje aan het bekijken ben.
Ik bedoel hier dus met name mee of de S/PDIF uitgang ook een dolby signaal door kan geven naar de Dolby decoder.
Dus of ik met een Terratec Xlerate Pro lekker van Dolby 5.1 kan genieten als ik een DVD'tje aan het bekijken ben.
Gadgeteer
Verwijderd
Beste Vortex, ik had die threads al gelezen, maar kon toen nog geen andere zien voor 150 gulden behalve de vortex 2 superquad (die heb ik net pas ontdekt). De rest ligt boven de 200 piek. Tenminste volgens pricewatch. BDW search werkt niet 
Maar zijn er nog meer kaarten met a3d-2, of zijn die 2 het??
Maar zijn er nog meer kaarten met a3d-2, of zijn die 2 het??
Verwijderd
Beste Vortex, ik had die threads al gelezen, maar kon toen nog geen andere zien voor 150 gulden behalve de vortex 2 superquad (die heb ik net pas ontdekt), maar ik weet niet zeker of die wel a3d-2 heeft kan ik op aureal.com niet vinden. De rest ligt boven de 200 piek. Tenminste volgens pricewatch. BDW search werkt niet 
De volgende kaarten hebben de vortex 2 chip
Aureal sq2500 fl260
diamond mx300 fl140
hi-val pci576 fl???
i/o magic magicwave v2 fl???
turtle beach montego a3d II fl???
terratec promedia xlerate pro fl???
videologic sonicvortex2 fl???
xitel storm platinum fl???
De aereal sq1500 heeft de vortex advance of zo. Geen a3d-2. Wat zit er nu op die aureal vortex2 quad a3d 2. a3d 2 lijkt me. Maar ik kan die kaart niet vinden op aureal.
De volgende kaarten hebben de vortex 2 chip
Aureal sq2500 fl260
diamond mx300 fl140
hi-val pci576 fl???
i/o magic magicwave v2 fl???
turtle beach montego a3d II fl???
terratec promedia xlerate pro fl???
videologic sonicvortex2 fl???
xitel storm platinum fl???
De aereal sq1500 heeft de vortex advance of zo. Geen a3d-2. Wat zit er nu op die aureal vortex2 quad a3d 2. a3d 2 lijkt me. Maar ik kan die kaart niet vinden op aureal.
A3D 2.0 rocked dus egt zekerz wel..
Ik heb zelf ook een Monster Sound MX300 besteld en ik denk da da egt een goeie koop es.
Je kan beter nie voor de MX400 gaan omdat ik heb gehoord da da nie een hele goeie kaart es voor je computer performance in games..
Het geluid van de Canyon Chipset is heel goed allemaal..
Alleen als je een dikke Athlon 800 MHz heb ofzo kan je wel voor zon dikke dikke kaart gaan
..
Ik heb ook al ervaring met de MX300 (kheb m zelf in mn comp gehad
)..
Ik kon ZELFS winamp en een ICQ bericht tegelijk horen!!
Da was mijn mening over de MX300
Oh jah en hijs nog goedkoop ook
140 piekies d8 ik zo..
Mzzl
MindZ
Ik heb zelf ook een Monster Sound MX300 besteld en ik denk da da egt een goeie koop es.
Je kan beter nie voor de MX400 gaan omdat ik heb gehoord da da nie een hele goeie kaart es voor je computer performance in games..
Het geluid van de Canyon Chipset is heel goed allemaal..
Alleen als je een dikke Athlon 800 MHz heb ofzo kan je wel voor zon dikke dikke kaart gaan
Ik heb ook al ervaring met de MX300 (kheb m zelf in mn comp gehad
Ik kon ZELFS winamp en een ICQ bericht tegelijk horen!!
Da was mijn mening over de MX300
Oh jah en hijs nog goedkoop ook
140 piekies d8 ik zo..
Mzzl
MindZ
Pagina: 1