Toon posts:

IE dood na verwijderen Spyware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik wat reclame zooi en spyware had opgelopen tijdens het surfen, heb ik die troep gewoon via configuratie scherm, software verwijderd voor zover dat mogelijk was. Hierna wil mn Internet Explorer geen enkele pagina meer weergeven. Ik krijg de melding "Kan de server niet vinden of DNS-fout". Op ieder DNS of IP adres. Vanuit de Windows verkenner surfen lukt echter wel! Ook Outlook Express kan geen mail meer ophalen. Server niet gevonden. Een vriend van mij had precies dit zelfde probleem nadat hij addaware gedraaid had. Hij kon een backup terug zetten die addaware gemaakt had, toen deed alles het weer. Hoe kan ik dit ongedaan maken? De routing tabellen en alles zijn nog goed, dus dat is het niet. Het lijkt mij een simpele instelling ergens, maar waar?

Systeem info:
Windows XP SP1 inclusief alle tussenliggende updates
AMD Athon 1400, 512MB

Wie kan mij helpen?
Joeri

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Probeer WinsockXPFix eens.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je hiermee?

Dit al gelezen? Windows Operated Systems - FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat het een user-related probleem is. De oplossingnen die jullie hadden werken geen van beide, maar als ik als administrator inlog doet de internet explorer het wel. Ik ga dus maar gewoon even handmatig wat sleutelen aan het register.

Verwijderd

Topicstarter
Na het verwijderen van mijn user account, opnieuw opstarten en het opnieuw aanmaken van mn user account doet de internet explorer het gewoon weer. Toch bedankt voor de hulp!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Het is natuurlijk schieten met hagel wat je doet, maar goed. Je probleem is weg.

De volgende keer kun je beter even eerst met Hijackthis gaan kijken of je inderdaad spyware hebt, en eventueel je spullen even resetten naar standaard (kan met deze tool).

dit alles ter verduidelijking voor een toekomstige zoekende user

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1