Toon posts:

Crash P3 600 bij maximize, Flash, etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met een P3 600 systeem van familie dat steeds reboot. Ik krijg de indruk dat het niet aan Windows ligt, nieuwe systemen doen precies hetzelfde: reboot als je het scherm maximize't en flash movies afspeelt. Win2k kreeg ik er niet op geinstalleerd, ik kreeg een reboot bij de eerste binnenkomst van het systeem. Het rare is dat het systeem verder prima werkt, maar bij dingen die wat lijken te vragen van de beeldschermkaart knalt hij er constant uit.

Wat ik *naar aanleiding van de search* al gedaan heb:
- Windows 2k erop, mislukte door reboots bij install
- Windows 98 SE opnieuw erop, gelukt
- Update nieuwere drivers Diamond grafische kaart
- Andere grafische kaart
- Andere PCI geluidskaart
- Mobo flash update
- Ander memory
- Andere voeding (300 Watt)

Niets van deze oplossingen helpt. De nieuwe voeding resulteert erin dat de computer niet geheel reboot maar de computer laat hangen en het beeldscherm blurt en verpixelt. Kinky effect, maar niet de bedoeling.

Overigens is het leuk om te weten dat deze computer het altijd al heeft gehad, het werd alleen steeds erger. Ze zijn ermee terug gegaan naar de winkel, maar daar konden ze niets vinden. Het memory is eens vervangen omdat het stuk was gegaan, de computer startte niet meer op en piepte.

Mijn vraag is dus:
Is het moederbord gewoon kapot of de processor of allebei? Of heb ik nog iets over het hoofd gezien?
Het is een beetje jammer om allemaal nieuwe dingen te kopen voor een computer waar alleen Word en Hotmail op gebezigd wordt.

Specs:
Win98 SE
Mobo asus p3 133
128 mb RAM @133
Pentium3 600 @600
HD fireball lct10 10
DiamondStealth S540

Iemand nog een laatste idee? Dank!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:10
draai voor de zekerheid toch eens memtest, misschien is het geheugen stuk ondanks dat het al eens vervangen is: http://www.memtest.org/#downiso

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:36

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Check even de condensatoren op je mobo. Als er een paar bol staan, kun je misschien beter op V&A een tweedehands pentium3 mobo gaan zoeken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door strandbal op 16-01-2004 18:30 ]

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is:
meestal reboot hij gewoon, maar soms zet hij ook de processorkoeling uit, en ik denk ook de processor. Alsof hij op standy gaat, alleen blijft de harde schijf wel draaien. Hij reageert dan helemaal niet meer en het enige dat helpt is de harde schakelaar uit zetten aan de achterkant.

Moederboard is waarschijnlijk dus toch ernstig labiel....?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:36

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Gezien het feit dat je het RAM en de voeding al eens hebt vervangen zou ik idd zeggen dat dat mobo nooit lekker is geweest.

Hier stond een dode link.