Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

nemen winkeliers pricewatch wel serieus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Asus A7N8X dus NIET een X-X.
Blijkt dat dus wel keurig in de pricewatch te staan, maar als je vervolgens naar de desbetreffende winkel surft is in 6 vd 10 gevallen het een X-X plankje, en is de A7N8X daar niet eens te koop.
Is hier niet iets aan te doen?
Hetzelfde gebeurde ook al toen ik op zoek was naar Asrock E of geen E.
Ze lijken maar wat te doen, als je maar naar ze toe surft ofzo.
Het heeft m.i ook met nogal wat onkunde te maken.
In computerland in Haarlem werden mij doodleuk twee reepjes 256Mb aangeraden op de Asus A7N8X-X, en dat is toch wel redelijk kwade onkunde zelfs.
Of je vraagt ze "wat zijn jullie meest actuele prijzen?"
Die staan op het web meneer,........ niet dus.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Die goede blijven gewoon bovendrijven. Je kunt ook een survey per bedrijf invullen (copy&pasten), dan leren ze het vanzelf af >:)

[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 16-01-2004 17:42 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En als je ons wilt helpen, meld je de fout meteen zodat het artikel uit de lijst wordt gehaald. Zo blijft de pricewatch up to date en correct.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tja valt mij ook wel es op dat bedrijven spul in de pw zetten wat ze helemaal niet hebben (of niet meer hebben, maar wel lekker laten staan).. enige remedie is om het te melden aan de crew denk ik, mbv dat edit-knopje naast de shop. Dat mag imo nog wel wat duidelijker naar voren komen hoe je een verkeerde vermelding kunt melden, want ik kwam laatst ook een verkeerde vermelding tegen en ik wist dat er zo'n meld-knopje ergens was, maar kon het pas na lang zoeken vinden.... Misschien een ideetje om achter elke vermelding specifiek een 'ONJUIST' knopje/linkje te zetten. Of bovenaan de pagina een korte uitleg hoe het werkt. Dan wordt de drempel ook wat lager om het ff te melden.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 16-01-2004 17:55 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Palomar schreef op 16 januari 2004 @ 17:53:
Dan wordt de drempel ook wat lager om het ff te melden.
Het helpt ook als men actie onderneemt n.a.v. die meldingen.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Palomar schreef op 16 januari 2004 @ 17:53:
Misschien een ideetje om achter elke vermelding specifiek een 'ONJUIST' knopje/linkje te zetten. Of bovenaan de pagina een korte uitleg hoe het werkt. Dan wordt de drempel ook wat lager om het ff te melden.
Het helpt ook als mensen de FAQ lezen ;).

@PcDealer: er wordt wel aan gewerkt hoor, maar het is gewoon veel werk dat je niet zo 1-2-3 doet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Harm schreef op 16 januari 2004 @ 18:45:
[...]

@PcDealer: er wordt wel aan gewerkt hoor, maar het is gewoon veel werk dat je niet zo 1-2-3 doet.
Oh, dat geloof ik zeker. _/-\o_ Echter, als ik een melding doe via de submitknop in de PW, is het toch raar dat na enkele dagen de door mij gevonden afwijkingen nog steeds vermeld staan. Via de FP gaat het vrijwel altijd vlot. Komen meldingen via de PW wel door, is dan de vraag. :?

• Harm
  • Niet online
Ze komen wel door, maar er zijn dan twee dingen:
  1. Sommige producten zijn aan een shopproduct gekoppeld, wat wil zeggen dat wij het wel kunnen deleten, maar dat koppeling dan om 12.00 en 0.00 uur weer hersteld wordt door de autoamtische updates. Dit kunnen we oplossen door die koppeling te verwijderen, maar dat is lang niet altijd nodig en dus wordt dat niet altijd direct gedaan.
  2. Verder worden alle meldingen doorgekeken en uitgevoerd (als dat nodig is ;)), maar soms worden producten/prijzen ook verwijderd en net zo hard weer door iemand toegevoegd. Dat kunnen wij niet altijd tegengaan en dus is het soms nodig dat er dingen meerdere malen gemeld worden. In Frontpage Admin Overleg staan overigens meerdere draadjes over shops en users die een potje maken van het toevoegen van prijzen en producten, dus daar wordt wel opgelet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Harm schreef op 16 januari 2004 @ 19:07:
Ze komen wel door, maar er zijn dan twee dingen:<ol><li>Sommige producten zijn aan een shopproduct gekoppeld, wat wil zeggen dat wij het wel kunnen deleten, maar dat koppeling dan om 12.00 en 0.00 uur weer hersteld wordt door de autoamtische updates. Dit kunnen we oplossen door die koppeling te verwijderen, maar dat is lang niet altijd nodig en dus wordt dat niet altijd direct gedaan.
Okz :>
</li><li>Verder worden alle meldingen doorgekeken en uitgevoerd (als dat nodig is ;)), maar soms worden producten/prijzen ook verwijderd en net zo hard weer door iemand toegevoegd. Dat kunnen wij niet altijd tegengaan en dus is het soms nodig dat er dingen meerdere malen gemeld worden. In Frontpage Admin Overleg staan overigens meerdere draadjes over shops en users die een potje maken van het toevoegen van prijzen en producten, dus daar wordt wel opgelet.</li></ol>
Ik dacht dat toevoegen van producten nu door de crew werd gedaan?

• Harm
  • Niet online
PcDealer schreef op 16 januari 2004 @ 19:10:
[...]

Ik dacht dat toevoegen van producten nu door de crew werd gedaan?
Klopt, maar daarom kunnen shops nog wel een potje maken van dat toevoegen :p. Als een shop bijvoorbeeld -tig dubbele producten toevoegt (wij moeten ze dan nog controleren), dan spreken we ze daar wel op aan. Want dat is gewoon niet de bedoeling, ook al is er in feite nog niets gebeurd waar de gebruiker last van heeft.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe meer ik met de pricewatch werk, hoe meer ik toch ook zie dat producten toch best wel vaak ontbreken. Meestal meld ik dit overigens ook en als ik er op let is het geloof ik meestal ook gefixed. :)
Maar het zou leuker zijn als het niet nodig is natuurlijk =)

Ik dacht er zelf toen aan; zou een Pricewatch-beheerder niks zijn? Die zo'n beetje bekijkt of alle links wel werken. En om misbruik hiervan te voorkomen de winkels op een of andere manier wellicht 'afstraffen' als meerdere producten niet kloppen: zoals bijvoorbeeld niet meer toe laten staan om producten toe te voegen voor een bepaalde tijd.
Er wordt geld verdient aan de PW dus wellicht dat er wel betaalde mensen te vinden zijn die dit willen doen.
Het is maar een iedee, wellicht een goed iedee.

🌞🍃

• Harm
  • Niet online
DataBeest schreef op 16 januari 2004 @ 19:30:
Hoe meer ik met de pricewatch werk, hoe meer ik toch ook zie dat producten toch best wel vaak ontbreken. Meestal meld ik dit overigens ook en als ik er op let is het geloof ik meestal ook gefixed. :)
Maar het zou leuker zijn als het niet nodig is natuurlijk =)
De mogelijkheid om producten toe voegen bestaat en daar wordt ook gebruik van gemaakt. Misschien zou die mogelijkheid inderdaad meer gepusht mogen worden om meer bekendheid te verwerven onder de bezoekers.
DataBeest schreef op 16 januari 2004 @ 19:30:
Ik dacht er zelf toen aan; zou een Pricewatch-beheerder niks zijn? Die zo'n beetje bekijkt of alle links wel werken. En om misbruik hiervan te voorkomen de winkels op een of andere manier wellicht 'afstraffen' als meerdere producten niet kloppen: zoals bijvoorbeeld niet meer toe laten staan om producten toe te voegen voor een bepaalde tijd.
Er wordt geld verdient aan de PW dus wellicht dat er wel betaalde mensen te vinden zijn die dit willen doen.
Het is maar een iedee, wellicht een goed iedee.
Heb je enig idee hoeveel werk dat is? Er staan iets van 85.000 prijzen in de PW en om dan te controleren of links enzo werken, dat is een immens karwei waar je nog niet met tien man mee bezig kunt gaan. Dat heeft overigens ook te maken met het feit dat het relatief saai werk is en dus snel zal gaan vervelen. In die zin is het gewoon noodzakelijk dat bezoekers foute zaken allemaal melden, zodat het aangepakt kan worden. Het afstraffen van shops gebeurt overigens wel als er vaker fouten geconstateerd worden.

[edit]
Ik ben het overigens volledig met je eens dat de kwaliteit van de PW omhoog zou moeten, er is nog veel te verbeteren :).

[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 16-01-2004 19:44 . Reden: BTW ]

Pagina: 1