[Alcatel] Home Getweaked

Pagina: 1
Acties:

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Hallo Allemaal,

Ik heb zo'n alcatel home Ethernet modem, en hem getweaked.
Nou alles werkt perfect met 30 clients, maar als ik emule opstart kan ik totaal geen website's meer opvragen. :r
Maar als ik mijn Unex Router ertussen zet kan ik emulen en internetten tegelijk.
Emule legt gemiddeld bij mij 1000 connecties aan en dat gaat goed met mijn router ertussen.
Maar als ik dus die alcatel als router zet loopt gewoon de bandwith vol. :X

Heeft iemand een idee waarom de bandwidth van de alcatel vol loopt met het zelfde aantal connecties als mijn router? :7

Alvast Bedankt

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
HyperDevil schreef op 16 januari 2004 @ 17:29:
Hallo Allemaal,

Ik heb zo'n alcatel home Ethernet modem, en hem getweaked.
Nou alles werkt perfect met 30 clients, maar als ik emule opstart kan ik totaal geen website's meer opvragen. :r
Maar als ik mijn Unex Router ertussen zet kan ik emulen en internetten tegelijk.
Emule legt gemiddeld bij mij 1000 connecties aan en dat gaat goed met mijn router ertussen.
Maar als ik dus die alcatel als router zet loopt gewoon de bandwith vol. :X

Heeft iemand een idee waarom de bandwidth van de alcatel vol loopt met het zelfde aantal connecties als mijn router? :7

Alvast Bedankt
de router is er voor gemaakt, je modempje niet echt. En ook zal de router een betere cpu hebben (denkek)

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 21:09
Misschien doet je router aan traffic shaping.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
HyperDevil schreef op 16 januari 2004 @ 17:29:
Heeft iemand een idee waarom de bandwidth van de alcatel vol loopt met het zelfde aantal connecties als mijn router?
Een tweaked Speedtouch Home => Pro kan 255 connecties maken, dan is de NAT-tabel vol. Als je er dus mee wilt emulen (oid) dan zal je de connecties lager moeten zetten.

Edit: of gebruik je geen NAT, maar DHCP_Spoof of SIP_Spoof?

[ Voor 9% gewijzigd door Jake op 17-01-2004 15:04 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie jake, 't is redelijk bekent dat de oudere alactel modems nogal moeite hebben met eMule vanwege die grote hoeveelheden connecties.
Voor zover ik weet is daar weinig aan te doen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het niet zo, dat routers een maximaal aantal connecties tegelijk aankunnen? :?

Verwijderd

zoals Jake al zei:

>Een tweaked Speedtouch Home => Pro kan 255 connecties maken, dan is de
> NAT->tabel vol. Als je er dus mee wilt emulen (oid) dan zal je de connecties lager
>moeten zetten.

Valt weinig aan te doen dus: ofwel de modem met DHCPspoofing rechtstreeks op 't net hangen, dan gebruik je geen NAT meer. Ofwel er een andere router tussenzetten die op de alcatel ADSL inbelt als bridge (pppoe).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 15:32 ]

Pagina: 1