Vertraagd geluid tijdens spellen

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe soundcard, een Terratec Aureon 5.1 Sky.. Sindsdien heb ik bij veel spel dat het geluid 'vertraagd' is... Hierdoor klinkt alles heel vervormd, net alsof het in slowmotion afgespeeld wordt...

Tevens heb ik een probleem (met name met Counter-Strike, waarbij het geluid overigens weer niet vertraagd is) dat het geluid uit de verkeerde directies komt.. Bijvoorbeeld schoten van links terwijl ze van rechts horen te komen....

Nieuwste drivers etc. helpen vooralsnog niets... Hoe kan ik dit nogal irritante probleem oplossen en herkend iemand het misschien?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
schop...

Verwijderd

je kan eens proberen van te kijken welke programma's er allemaal draaien op de achtergrond. Vaak is het dat een tool zoals (ik zeg nu maar iets , kazaa, update , norton etc ) op de achtergrond runnen en die voor delay zorgen zowel voor je sound als voor je spel zelf. natuurlijk merk je dit niet in je spel omdat het zo snel eigenlijk is maar je hoort het wel.

de nieuwste drivers moeten er wel opstaan , je kan eens kijken of er geen irq conflict is , wat soms ook voor problemen kan zorgen.

maar ik gok dat het aan je spelletjes zelf liggen ...

heb je btw je soundcard gewoon in je pc gepropt zonder te formatten of te reinstallen van je spelletjes / software ?

anders kan een format wel eens goed doen