Printertje delen tussen XP en NT4

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
( faq en search doorgenomen)

Mijn printer (hp7660, niet dat het veel scheelt) wil ik dus delen met een lappie dat NT4 draait :X . Nu het laptopje zit vast aan een domein (voor VPN verbindingen met werk en dergelijke), en met deze zou ik willen printen.

Nu wat zou ik kunnen doen? Kan ik de printer delen zonder op het zelfde domein als de laptop te zitten? Zo ja, hoe? Of moet ik het domein waarop de laptop zich meestal conecteer (werk) naboostsen op mijn WinXP (pro) machiene... en hoe?

Verwijderd

Je kan 'm gewoon delen hoor. Afhankelijk van de policies die gelden moet dit kunnen, je laptop zal weinig beperkingen ondervinden. Waarom probeer je het niet eens?

• jvvv
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:40:
Je kan 'm gewoon delen hoor. Afhankelijk van de policies die gelden moet dit kunnen, je laptop zal weinig beperkingen ondervinden. Waarom probeer je het niet eens?
oops, niet vermeld dat ik het al geprobeerd heb, en de laptop vond hem niet. Want die slaapt op zij domein, en mijn bakkie op een werkgroep. Maar kan ik xp als server instellen?

• jvvv
stamp

Verwijderd

Binnen 24 uur je topic omhoog schoppen wordt niet gewaardeerd.

Heb je wel aangegeven dat de printer ook geshared moet worden voor andere OSen. Dan moet je namelijk ook de drivers van die andere OSen op de machine installeren waarop je de printer shared.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 22:31 ]

Verwijderd

Wat Bajoran zegt, kicken binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd.

Dat je NT4-machine ingelogd is op het domein wil niet zeggen dat hij vanuit een werkgroep niet te benaderen is. (Althans, zo werkt het in Windows 2000) Als je de printer deelt en zorgt dat NetBIOS en ev. NetBEUI geïnstalleerd zijn (met NT4 heb je niets aan DNS) en er een account met voldoende rechten gebruikt wordt moet het toch werken.

Probeer het anders ook eens met een gedeelde map. Hoe ver kom je? Kun je de computer wel via SMB benaderen in Explorer? Zie je gedeelde mappen en/of printers? Kun je enkel niet connecten?
Pagina: 1