Toon posts:

[ WinXP ] boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Even het volgende:

Op een pc met 2 harde schijven (raid mirroring) is windows XP home geinstalleerd. Hierna is er een extra hd bij gezet met windows XP pro (dual boot dus).

Paar maanden later is de XP pro schijf eruit gehaald en geformatteerd.

Het probleem nu is dus dat de pc een boot faillure heeft. Kan ik nu gewoon boot.ini correct op de 1e hd terug zetten of moet ik dit op een andere manier oplossen? De schijven zijn overigens NTFS.

Iedereen alvast bedankt voor een reactie.

Groeten,
Michel

Verwijderd

Topicstarter
Fixboot en fixmbr zijn al geprobeerd overigens van de windows XP cd. Echter zonder resultaat.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
neem aan dat je idd gewoon oude boot.ini terug kan zetten, hoe dat moet icm raid weet ik niet..

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Probeer bootcfg eens ;)
Heb je wel een active partition op je huidige RAID array?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Actieve partitie is aanwezig.

Met bootcfg zitten prutsen :) en nu geeft die inderdaad geen melding meer in de richting van: "boot faillure" maar: "NTLDR is missing" |:(

Iemand een idee? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bestanden NTLDR en ntdetect.com teugzetten op de c: partitie om te booten ? En daar ook met bootcfg boot.ini editten en naar de juiste schijf verwijzen om te booten.

Trouwens een hard- of softwarematige raid ? Dat zie ik er zo ff niet bij staan namelijk. Al geprobeerd om een regeltje toe te voegen aan boot.ini ?

De mijne (met 3 versies van Windows op 1 hdd) ziet er zo uit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="1 Windows Server 2003 Enterprise Edition" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="2 Windows 2000 Advanced Server SP4" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT="3 Windows 2000 Professional SP4" /fastdetect

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bestanden NTLDR en ntdetect.com teugzetten op de c: partitie om te booten
fixboot dus :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Fixboot en Fixmbr wel uitgevoerd maar had eerst nog geen actieve partitie.

Nu heb ik gelezen dat als je dit aanpast dat de mogelijkheid er dan kan zijn dat die je NTLDR niet meer kan vinden.

Overigens op een andere pc gezocht met win XP naar NTLDR maar dan vind die niets.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand de oplossing? :)
Pagina: 1