Toon posts:

Plots probleem XP - opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq 5363EA met Windows XPen plots wilt deze niet meer opstarten. Hij probeert XP te laten, maar dan verschijnt er heeel even een blauw scherm en begint ie weer opnieuw met het laden... dat blijft in zo'n soort van loop bezig. Ik heb al geprobeerd om de (geupdate) BIOS te benaderen en alles weer op standaard te zetten maar dat wilt niet baten, evenals de Veilige Modus. Ook helpt het niet met de Recovery CD een backup te maken (krijg dan nl. foutmeldingen)...

Ik weet dat er al meerdere topics over gevuld zijn, maar het is me nu nog steeds niet duidelijk wat ik moet doen...
Zijn er mensen die hopelijk tips hebben om de zaak toch nog werkend te krijgen? En waar ligt het probleem nu precies: bij Windows of is het hardware-matig en is mijn HD stuk?

Ik hoop dat iemand de GOUDEN tip voor me heeft want ik ben radeloos!! (en heb niet zo bijster veel verstand van pc's om dit zelf op te kunnen lossen...)

Alvast heeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt voor evt. reacties!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je PC bluescreened dus - om hier verder iets zinvols over te kunnen zeggen is het eigenlijk belangrijk dat je weet op welke melding je PC bluescreened. Hierdoor moet je dus automatisch rebooten uitzetten - maar dat gaat niet omdat je PC niet meer opstart.

Aan de hand van deze topics kan je denk ik wel het zover krijgen dat hij niet meer automatisch reboot:
[rml][ W2K] Register aanpassen van een andere schijf*[/rml]
[rml]elevator in "[ XP] BSOD tijdens booten*"[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Helaas beschik ik niet over de mogelijkheid/kennis om mijn HD eruit te lichten en in een andere pc te plaatsen...
Vier vragen:
- is er geen 'algemene oplossing' voor dit probleem?
- welke foutmelding is het meest denkbaar in dit geval?
- zijn er nog algemene zaken die ik zou kunnen proberen om de zaak te fixen?
- kan ik met een MSDos opstartdiskette vb. nog op mijn c:/ om de belangrijkste bestanden nog op diskette(s) te zette?

Ik hoop dat iemand deze kan beantwoorden!!!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Je kunt even een Maxtor Powermax diskette downloaden van hun site. Vervolgens kun je hiermee diagnose stellen of je harde schijf in orde is.
Als dit niet het geval is zul je een andere PC moeten gebruiken om de data van je schijf af te halen (dat is het simpelst).

Als je niet over de expertise beschikt om dit zelf te doen zou ik je aanraden de dichtstbijzijnde computerwinkel op te zoeken met een printje van dit topic en de vraag of hij je verder zou willen helpen. :)

Laat ik eigenlijk maar even alles beantwoorden:

- is er geen 'algemene oplossing' voor dit probleem? :?
Nee. Een BSOD (blauw scherm) is uniek. Je moet echter meestal aan driver of hardware fouten denken bij een BSOD.
- welke foutmelding is het meest denkbaar in dit geval?:?
Zie bovenstaand antwoord. In jouw specifieke geval zegt mijn gevoel dat het de harde schijf is die roet in het eten gooit, maar het zou ook iets anders kunnen zijn.
- zijn er nog algemene zaken die ik zou kunnen proberen om de zaak te fixen?:?
Zie bovenstaand stuk over PowerMax. Daarmee heb ik al eens een PC die hetzelfde symptoom vertoonde "gerepareerd".
- kan ik met een MSDos opstartdiskette vb. nog op mijn c:/ om de belangrijkste bestanden nog op diskette(s) te zette?:?
Hangt van de indeling van je schijf af. Is deze FAT32 (unlikely) geformatteerd dan kan dat inderdaad, en zonder 3rd party progjes. Als er echter NTFS draait (je krijgt dan geen schijfletter in DOS e.g. C:\) zul je een aparte utility moeten gebruiken. De tools van sysinternals kunnen daarbij erg handig zijn. Zoek naar NTFSDOS. Een floppy heeft natuurlijk een beperkte capaciteit, en zal hoogstwaarschijnlijk bij lange na niet genoeg zijn om al je belangrijke data te redden.

Als je in de buurt van Leiden woont wil ik het ook wel allemaal voor je fixen, maar dat gaat je dan wel wat kosten }>

[ Voor 66% gewijzigd door tweakerbee op 17-01-2004 01:10 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Tweakerbee!

Bedankt voor je antwoord op mijn vragen! Ik ga de software downloaden en zal maandag proberen of het werkt (heb pc nu niet binnen handbereik nl...).
Trouwens; denk je dat op het moment dat ik gewoon de Recovery CD gebruik van Compaq om alles te cleanen en opnieuw erop te zetten ook problemen zullen ontstaan? Of zal dan alles weer ok zijn (met dien verstande dat ik alle data kwijt ben)?