Toon posts:

[Flash] Preloader - Foutje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben na alweer meer dan een jaar geleden weer eens begonnen met Flash, maar ik stuit tegen het ene na het andere probleem. Ik ben nu maar eens begonnen aan een preloader, welke niet werkt... Het probleem is alleen dat ik niet weet waarom, ik ben nooit zo goed geweest in debuggen ;). Als iemand even een kijkje zou kunnen nemen zou ik dat zeer op prijs stellen :*)

*heeft maar even brinkstertje aangemaakt, m'n server ligt eruit*
klikkie

merci :P

[edit] Let vooral niet op die afgrijselijke vlek waar m'n "welcome" naartoe morpht, ik ben te lui om iets te tekenen :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 17:03 ]

Verwijderd

HTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site. :S?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ipv van files, kan je beter een stuk relevante code hier posten!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
hum, sorry, brinkster blijkt nog meer bagger te zijn dan m'n eigen server, ik zal eens wat codes e.d. optrommelen :P

Dit is eigenlijk wat het werk zou moeten doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
loadedbytes = getBytesLoaded();
totalbytes = getBytesTotal();
loadedkbytes = Math.ceil(loadedbytes/1000);
totalkbytes = Math.ceil(totalbytes/1000);
if (loadedbytes == totalbytes) {
    gotoAndPlay ("Scene 3", 1);
}
frame = int(loadedbytes/(totalbytes/100));
tellTarget (_root.loader) {
    gotoAndStop (_root.frame);
}

de var's totalbytes, loadedkbytes etc gebruik ik in dynamic text om het te weergeven, vanzelfsprekend.

Het probleem is dat het loading screen er ong 2 sec, staat en dan skipped hij naar een lege frame, dus niet naar scene 3 :?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 17:24 ]

• supergert
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De movieclip heeft nog geen instancenaam, dan werkt tellTarget (_root.loader) ook niet... noem het clipje "loader" en het werkt. Hier althans wel :)

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Verwijderd

Topicstarter
Lmao 8)7... Dat is weer echt iets dat ik vergeet :/

Bedankt voor de hulp e.d. :)

volgende probleempje :/.. Aangekomen bij scene 3 doet hij niets? Behalve mijn afschuwelijke vlek laten zien? :P

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 17:29 ]

Verwijderd

offtopic:
tellTarget is deprecated, gebruik liever with

Verwijderd

Topicstarter
<kick>

Hij skipped dus vanzelf naar het laatste frame van scene 3, iemand suggesties? :?

[edit] En als ik dan toch bezig ben al die lieve mensjes hier lastig te vallen, heeft iemand nog een aanrader voor een masking tutorial? :9

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 13:47 ]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

[rml][ Flash MX] Het laatste Preloader Topic (?)[/rml] :)

trouwens:
code:
1
2

is imo totaal overbodig. Je doet op alletwee dezelfde bewerking, dan kan je net zo goed getBytesLoaded() met getBytesTotal() vergelijken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Topicstarter
trouwens:
code:
1
2

is imo totaal overbodig. Je doet op alletwee dezelfde bewerking, dan kan je net zo goed getBytesLoaded() met getBytesTotal() vergelijken.
Ja, nu je het zegt :/... Wiskunde is nooit mijn sterkste vak geweest :D

*edit: Ik ben dom 8)7... Ik heb die berekeningen wel nodig, want ik gebruik het om als dynamic tekst op te schrijven, niet om te vergelijken en daaruit de procenten te halen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 18:12 ]

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vergeet niet om in frame 2 (of in ieder geval het 1e frame NA je preloader code) een goto-action te zetten. Want wat je wil, is dat hij steeds opnieuw controleerd of totalbytes == loadedbytes... en als je geen goto-action erin bouwt, checkt hij dat 1 keer en over je de pret. :)

Dus bijvoorbeeld in frame 1:
code:
1
2
3
4
5
6
loadedbytes = _root.getBytesLoaded();
totalbytes = _root.getBytesTotal();
percent = (Math.ceil((loadedbytes / totalbytes) * 100)) + "%";
if (loadedbytes eq totalbytes) {
    gotoAndPlay(3);
}

en in frame 2:
code:
1
gotoAndPlay(1);

en vanaf frame 3 je movie.

(Dit is dus mijn eigen preloader, zoals ik em altijd gebruik. Feel free to change it !!

Verwijderd

Topicstarter
stefanvverk schreef op 17 januari 2004 @ 19:43:
Vergeet niet om in frame 2 (of in ieder geval het 1e frame NA je preloader code) een goto-action te zetten. Want wat je wil, is dat hij steeds opnieuw controleerd of totalbytes == loadedbytes... en als je geen goto-action erin bouwt, checkt hij dat 1 keer en over je de pret. :)

code:
1
2
3
4
5
6
    gotoAndPlay(3);
}

en in frame 2:
code:
1
gotoAndPlay(1);

(Dit is dus mijn eigen preloader, zoals ik em altijd gebruik. Feel free to change it !!
veel dank _/-\o_.. Ik was nog net slim genoeg geweest om een gotoandplay op 't volgende frame te zetten ;), maar ik zal eens kijken of ik het met jou versie aan de praat krijg :)

*edit: Hij doet het :D *danst hyperactief kamer rond*... wel jammer dat ik nogsteeds niet weet waarom hij skipde naar de laatste frame, kan ik het in het vervolg niet voorkomen... Mijn dank is groot ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 20:22 ]

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als je nog wat extra info eruit wil trekken, dus kilobytes ofzo, vraag t ff, dan help ik je verder.
Ook voor andere Flash vragen; als ik het hier lees en ik weet het, ik antwoord gelijk :)
Veel succes verder, en goed dat je geholpen bent zo !

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

stefanvverk schreef op 17 januari 2004 @ 19:43:

code:
1
2
3
4
5
6
    gotoAndPlay(3);
}

en in frame 2:
code:
1
gotoAndPlay(1);

* XangadiX raadt aan om in plaats van deze klassieke manier eens te kijken naar het veel modernere setInterval();

Stoer; Marduq

Pagina: 1