Welke MD van Sony?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik zit er al een poos aan te denken om een portable MD te kopen maar wat is de beste keus?
Een deck en dan een speler er bij (nu samen voor 550 bij sony) of een portable die kan opnemen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Mzzls

Verwijderd

Ik heb een MD deck MDS-J500 van Sony, en een portable recorder type MZ-R35(niet de nwste) en een DAT portable recorder TCD-D7, en alle drie van Sony + Receiver STR-DE135, Cd speler CDP-XE210 bevallen me prima, geen problemen en alles klinkt super op mijn SB-Live met DIG-OUT TOS-Link, en TerraTec XL64 mt frontpanel Dig IN/OUT in mijn 2e machine... ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ook een MZ-R35, en die bevalt nogsteeds prima. Een apart deck en een walkman zijn leuk, maar het scheelt ook veel ruimte. Ik heb ook een optische uitgang aan de voorkant van m'n comp gemaakt om MP3'tjes over te zetten op minidisc, maar ik neem toch eigenlijk meestal gewoon analoog op omdat de walkman bij 3 seconde stilte een trackmark plaatst. Bij digitaal doet ie dat niet, maar ik weet niet of dat voor alle walkmans en voor decks geldt. Als je nou topgeluid wil hebben, koop dan een stel MDR-888 headphones erbij! Erg prijzig, maar beter geluid kun je bijna niet krijgen bij een walkman met kleine headphones :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

bij mediamarkt vorige week een MDS JB730 (QS serie) voor 477,- :9:9~

edit:ff nummer foutje verbeterd

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

een portable recorder type MZ-R35(niet de nwste)
Nee, zeker niet de nieuwste, maar ook zeker niet de slechtste, ik denk eerder aan de beste :)

20*350ZO45°

Verwijderd

Uhm, alles leuk en aardig. Maar waarom perse een Sony. Ikzelf heb een MD van Sharp. De MD-SR50 om precies te zijn. Kan je mee opnemen en afspelen. En hij voldoet prima. Maar goed, dat mijn mening uiteraard :)

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:50
Ik denk dat ik toch voor de combi zou gaan...
Het grote voordeel van een deck vind ik de bediening. Invoeren van namen, opnemen en editten gaat hier echt stukken makkelijker mee. Alhoewel je volgens mij die nieuwste portable van Sony via je PC kan aansturen :)

Zelf heb ik de MDS-JE530 en de portable MZ-R35, bevallen allebei uistekend!

Vertalen.nu

• uibeltje
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

ik zou zeker voor een home-deck + walkman gaan. Home-deck heeft idd als grote voordeel gemakkelijk titelinvoer (helemaal met de decks waar je een PS2 toetsenbord in kan pluggen :) Persoonlijk vind ik de duurdere home-deck modellen van Sony (640 bv) minder omdat daar de menustructuur erg onhandig in elkaar zit. Ik heb nu de MDS-JE500 nog (3 jaar oud ofzo) en die bevalt erg goed.

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik heb de Sony MZ-R90 :9, en die is wel fijn :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

MZR-55 :) uitstekend apparaatje :)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Ik heb me laatst WEER een protable MD recorder gehaalt (de andere heeft na 3 jaar het leven gelate :)).

Ik wou voor de MZR-90 gaan, beetje duur, maar hij's wel mooi. In de winkel hebben ze me geadviseerd om een MD van sharp te halen omdat deze betere geluidskwaliteit hebben dan alle Sony's. Als Sony fan von ik dat erg jammer, maar als muziek fanaat ga ik toch voor de kwaliteit, na het horen van het verschil heb ik voor de Sharp gekozen.

Wat je moet doen: laat je goed adviseren door bij een winkel waar men verstand heeft van de zaak.

PS: dit kwaliteit verschil zit om een of anderer vage rede alleen bij de protable MD spelers en recorder en niet bij de decks.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb zelf, naar alle tevredenheid, de Sony MZ-R90. Makkelijk opnemen, makkelijk titels editen, goede kwaliteit, oftewel DE perfecte Portable recorder. Maar ja, alleen de prijs is wat minder, maar na wat wikken en wegen heb ik het toch maar gedaan. Zit trouwens wel een leuk backlight op het (overigens zeer mooie) display op de de Remote Control, is errug handig voor als je 's avonds buiten loopt. Ik kan nog maar 1 ding ding zeggen over dit ding : :9

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Exirion, dat kun je toch weg editten...

• Exirion
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 12 december 2000 18:00 schreef harry het volgende:
Exirion, dat kun je toch weg editten...
Ehhh...? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tape14
  • Laatst online: 08-08 12:04
Wat weten jullie van de portable players van sony? (zoals de MZ-E90 :9 )

Verwijderd

Let als je dr een koopt altijd goed op wat er bij zit, als je dr een ziet voor rond de 4 meier zit dr meestal geen optische kabel en accu bij.
Als je een duurdere koopt meestal wel, en dat doet het prijsverschil vaak bijna teniet.
Pagina: 1