beste mensen,
ik heb pas een nieuwe pc en nu wilde ik een netwerk opzetten tussen deze en mijn oude pc, maar:
Wanneer ik op mijn oude pc de netwerk instellen wizard doorloop krijg ik de mededeling dat "enkele netwerkapparaten in deze computer nog niet aangesloten zijn" en "Voordat u verder kunt gaan dient u de hardware aan te sluiten of het vakje 'verbroken internetverbinden negeren' aan te vinken."
Maar mijn netwerkkaart is WEL verbonden met de andere computer via een cross-utp-kabel! Ook geeft de computer in het apparaatbeheer van mijn systeem gewoon de netwerkkaart aan met de drivers en dat dit apparaat correct werkt. Maar bij netwerkverbinden geeft deze netwerkkaart wel aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten (terwijl die dat dus wel is via die cross cable!)
Mijn nieuwe pc geeft geen problemen aan
Mijn vraag is dan ook:
Kan ik met mijn Nieuwe pc met gigabit wel samen met mijn oude pc wel een netwerk maken en zo ja, hoe?
Specificaties:
Nieuwe PC
:
P4 2,8 ghz 800 fsb
Asus P4p800 Deluxe (= onboard gigabit lan "1394 net adapter)
1024 mb ram
2x 160 gb maxtor +9 SATA hd's in raid 0
Ati radeon 9800se All-In-Wonder
DVD-CDRW combodrive
oude PC
P3 450 Mhz
256 MB ram
Asus moederboard (weet niet welke, sorry)
Asus GeForce 2 64 mb
10 gb + 80 gb maxtor HD's
realtek RTL8139 Family PCI fast ethernet NIC
verbinding: via een UTP cross kabel
Wie kan mij helpen???
ik heb pas een nieuwe pc en nu wilde ik een netwerk opzetten tussen deze en mijn oude pc, maar:
Wanneer ik op mijn oude pc de netwerk instellen wizard doorloop krijg ik de mededeling dat "enkele netwerkapparaten in deze computer nog niet aangesloten zijn" en "Voordat u verder kunt gaan dient u de hardware aan te sluiten of het vakje 'verbroken internetverbinden negeren' aan te vinken."
Maar mijn netwerkkaart is WEL verbonden met de andere computer via een cross-utp-kabel! Ook geeft de computer in het apparaatbeheer van mijn systeem gewoon de netwerkkaart aan met de drivers en dat dit apparaat correct werkt. Maar bij netwerkverbinden geeft deze netwerkkaart wel aan dat de netwerkkabel niet is aangesloten (terwijl die dat dus wel is via die cross cable!)
Mijn nieuwe pc geeft geen problemen aan
Mijn vraag is dan ook:
Kan ik met mijn Nieuwe pc met gigabit wel samen met mijn oude pc wel een netwerk maken en zo ja, hoe?
Specificaties:
Nieuwe PC
P4 2,8 ghz 800 fsb
Asus P4p800 Deluxe (= onboard gigabit lan "1394 net adapter)
1024 mb ram
2x 160 gb maxtor +9 SATA hd's in raid 0
Ati radeon 9800se All-In-Wonder
DVD-CDRW combodrive
oude PC
P3 450 Mhz
256 MB ram
Asus moederboard (weet niet welke, sorry)
Asus GeForce 2 64 mb
10 gb + 80 gb maxtor HD's
realtek RTL8139 Family PCI fast ethernet NIC
verbinding: via een UTP cross kabel
Wie kan mij helpen???
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 16:43 ]