BIOS van Toshiba Sattelite Pro 2100?

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-12 21:21

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb tweedehands de laptop in de topictitel gekocht. Die man was zo vriendelijk om hem helemaal geïnstalleerd aan te bieden, maar nu wil ik het even anders doen. Om windows XP erop te zetten wil ik de computer opnieuw opstarten en hem laten starten met de CD.

Nu wil ik dat aanzetten in de BIOS, maar nu komt het, ik kan de BIOS niet inkomen. F1, DEL, ESC, deze knoppen werkten geen van allen. Misschien dat hier iemand weet hoe ik in de Bios van de Sattelite Pro kan komen? Ik heb de handleiding erbij genomen en helemaal doorgenomen, maar ik kon niet vinden hoe dat moest.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:04
Voordat je de Laptop aandeed, moest je op een bepaalde toets drukken.
(shift, Fn, F1, F10, ??)
Misschien staat het op de site van Toshiba duidelijker aangegeven.
Daar kun je namelijk ook per laptop zoeken. (8>

let the past be the past.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een Satalite pro A10, en deze dingen hebben volgens mij gewoon geen bios, tenminste dan 1tje die je daar kan wijzigen.

Wel in het configuratiescherm, daar zit een apart icoontje hiervoor.

Wil je opstarten van de cd dan moet je in het begin even op F12 drukken :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 12:57

Opa

Nu Multifocaal!

Voor een andere Satellite: To enter BIOS - hold down F2 when powering on

Hold down is dus ingedrukt houden. Probeer dit ook met Del, Esc, F1, F10, F12, Alt+Esc, Shift+Esc. Of leun es met een lompe hand op je hele toetsenbord tijdens het aanzetten, misschien dat je zo een keyboard error forceert en automatisch de keuze krijgt om het BIOS in te gaan.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
als notebook uit staat,
druk je op ESC zet vervolgens het notebook aan terwijl je deze knop ingedrukt houd je krijgt vanzelf een error en je komt in de bios

BTW
C ingedrukt houden is booten van cdrom
A ingedrukt houden is booten van floppy
H ingedrukt houden was geloof ik booten van harddisk

PS.
in de bios kan je niet echt veel doen bij een toshiba

[ Voor 44% gewijzigd door Barracuda op 16-01-2004 16:44 ]

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
CTRL ESC of misschien zelfs wel alleen ESC werkte. Eerst heb ik de computer uitgezet, daarna opstarten terwijl ik de genoemde knoppencombinatie hield ingedrukt.

Bedankt iedereen voor de hulp

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-12 22:34

wouterve

Swinger of States

Het BIOS van een Toshiba Satellite Pro kun je ook vanuit Windows bedienen wanneer je Toshiba HWSetup geinstalleerd hebt staan (maakt deel uit van de originele image en is ook te downloaden bij Toshiba, al dan niet onderdeel van een pakketje met andere utilities). Met dit programmaatje kun je vanuit het configuratiescherm het gehele BIOS aanpassen, ook andere opties naast de opstartvolgorde.
Hier vind je alle beschikbare drivers en utilities voor de Toshiba Satellite Pro 2100.

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
wouterve schreef op 16 januari 2004 @ 22:52:
Het BIOS van een Toshiba Satellite Pro kun je ook vanuit Windows bedienen wanneer je Toshiba HWSetup geinstalleerd hebt staan (maakt deel uit van de originele image en is ook te downloaden bij Toshiba, al dan niet onderdeel van een pakketje met andere utilities). Met dit programmaatje kun je vanuit het configuratiescherm het gehele BIOS aanpassen, ook andere opties naast de opstartvolgorde.
Hier vind je alle beschikbare drivers en utilities voor de Toshiba Satellite Pro 2100.
+3 behulpzaam :)

Pagina: 1