Toon posts:

eigenwijze muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn optische muis doet regelmatig wat hij zelf wil. Sta ik bijvoorbeeld met mijn cursor middden op een pagina, is ie ineens weg, links boven rechtsonder, midden boven.... gestoord word ik er van. Wat is dit?

Verwijderd

Heb je misschien niet ene relief vrije ondergrond? Lijkt of hij even geen contact maakt, probeer anders met een muismat te testen

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

sommige muismatten veroorzaken juist dit probleem, met sommige kleuren kan een muis ook niet overweg.

Werk met een optische muis met een effen ondergrond. muismat of geen muismat.

Verwijderd

Topicstarter
de ondergrond is volstrekt vlak, een glasplaatje

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
haartje voor de lens?
ff checke.... ;)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:28
Ik had ditzelfde probleem zowel op mijn houten bureau als op mijn muismat met wereldkaart motief. Heb nu een muismat, wel met verschillende kleuren, maar deze is "mat". Die andere was "Glimmend" en ik denk dat dat die problemen veroorzaakte....

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-03 15:35
damster schreef op 16 januari 2004 @ 16:19:
sommige muismatten veroorzaken juist dit probleem, met sommige kleuren kan een muis ook niet overweg.

Werk met een optische muis met een effen ondergrond. muismat of geen muismat.
Inderdaad, ik had dus ook een hele kleurige muismat; die was uiteindelijk de oorzaak van het probleem.Dus probeer het eens zonder of met een effen muismatje.
Glazen ondergrond en spiegels werken meestal niet goed als ondergrond.

[ Voor 8% gewijzigd door Loogie op 16-01-2004 16:23 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 16:20:
de ondergrond is volstrekt vlak, een glasplaatje
Optische muis @ Glasplaatje == not done :X .

Die optische sensor kijkt recht door het glasplaatje heen, vergelijk het maar met met je muis in de lucht gaan bewegen, dan doet hij ook weinig :P

[ Voor 28% gewijzigd door Xander op 16-01-2004 16:22 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Glas wordt vaak niet aangeraden bij optische muizen. Een simpele muismat is vaak maar 5E en werkt prima. Probeer het desnoods eerst even op een A4-tje om te testen.

Ook raad ik je aan de lens even wat schoon te maken, zorg dat er geen stof voor/op zit.

edit:
Zo kan je 't ook zeggen, XanderH. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Laurent op 16-01-2004 16:22 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

het gaat er niet zozeer om dat het vlak is.
als het maar effen is.
(mijn muis doet het ook goed als ik de muur als ondergrond gebruik)

Maar niet gekleurd glas is ook niet echt een geweldige oplossing.
het reflecteert het licht van de ledjes niet goed, en dan kan je dit soort dingen krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 16-01-2004 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een minuutje of vijf aan het proberen zonder het glazen plaatje (waaronder overigens een kleurenfoto zit) en het probleem lijkt nu opgelost. probeer nog ff. Bedankt u allen.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Ik leg vaan mijn muis op een deken of op gewoon mijn knie als ik met de laptop werk. Heb je overigens deze muis aan de laptop hangen? Ik ken namelijk problemen met het touchpad en een optische muis, soms gaan die niet samen.

Meh ...

Verwijderd

optische muis moet je een niet-terugkaatsende ondergrond hebben (doffe ondergrond dus bv hout, plastic kan weer niet)

Verwijderd

Ik heb ook nog wel eens gehoord dat een wit oppervak problemen kan geven. (muis mat met witte en grijze strepen gaf bij en kennis van mij problemen)
Pagina: 1