Aanschaf dvd brander waar moet je opletten?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Johannn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Binnenkort wil ik een dvd brander gaan kopen, waar moet ik op gaan letten bij de aanschaf van zo'n apparaat? Hoe lang duurt dat tegenwoordig om een volle dvd te kopieren?
Zijn er eigenlijk programmas waarmee je divx net zo makkelijk naar dvd om kan zetten dan mp3 naar een normale audio cd? Ik weet dat het met nerovision express wel kan maar dan heb je de ondertiteling niet. Zijn er betere alternatieven?

Always Look On The Bright Side Of Life!

Verwijderd

Het belangrijkste is wat jou dvd speler leest. Als hij + leest dan moet je minstens een +brander hebben. Of een +/-brander. Daarnaast duurt het branden zelf ongeveer 12-15minuten @4speed. Er zijn nu ook 8 speed branders maar daar zijn haast geen dvd's nog voor ;) .
Daarbaast is het rippen van een dvd echt makkelijk. Kijk ook maar naar topics hier met de search.

[rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 16:17 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als hij + leest dan moet je minstens een +brander hebben.
Als je het zo formuleert lijkt het net of een + brander 'meer' is dan een - brander ;)
Er zijn nu ook 8 speed branders maar daar zijn haast geen dvd's nog voor.
Klopt, bovendien valt de kwaliteit van de huidge 8x schijfjes vies tegen! Maar er zijn prima resultaten behaald met bepaalde merken/types 4x schijfjes (heb hier geen tests bij de hand, sorry).

Als je meer info zoekt over het rippen/branden/de-/encoderen van DVD/DiVX en wat dies meer zij, kijk dan eens op www.dvdrhelp.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic is gesloten.