laptop keyboard geeft kuren na bier eroverheen.

Pagina: 1
Acties:

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Hoii, ik heb een behoorlijk probleem met m'n laptop (dell latitude c600). Tijdens een erg gezellig avondje zuipen ging er een flesje bier over het toetsenbord heen.
Gebied van het touchpad t/m de "o" ongeveer...

Vannochtend aangezet, gebeurde niets, dus opengeschroefd en bier resten verwijderd voor zover mogelijk :D
nu start hij gewoon weer, en doet eigenlijk alles, alleen sommige knoppen van het toetsenbord werken niet goed meer... als ik een "o" indruk krijg ik een stuk of 3 andere letters. Zelfde geld voor de "k" en nog een aantal anderen...
heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik het oplos, en of ik nog andere maatregelen moet nemen n.a.v het voorgevallen...
Op de print plaat onder de trackball zit een beetje spul (neem aan opgedroogd bier) dat lijkt op schimmel.. misschien ligt het hier aan?

Alvast enorm bedankt voor de suggesties....

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik zou als ik jou was gewoon een nieuw keyboardje bestellen, kost paar tientjes, en je bent helemaal klaar.

Je zou hem natuurlijk ook uit elkaar kunnen halen (keyboard that is), en met wattenstaafje & alcohol alles goed reinigen. Ik weet echter niet of dit wel de moeite waard is t.o.v. de prijs van een nieuwe...

* DynaMikeY heeft overigens een C610 (P3-1Ghz, 512M, 40GB, 15" TFT), fijn ding :)

[ Voor 12% gewijzigd door DynaMikeY op 16-01-2004 16:13 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-05 15:45
Ik heb ook wel eens een biertje over mn toetsenbord heengegood, de laatste was over mn cordless logitech waar ik (voor mijn doen) toch best wel zuinig op ben.
Ik had daarna eerst ook hetzelfde probleem maar na een dag op de verwarming deed hij het weer normaal. Dus er is nog hoop!

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• onne
DynaMikeY schreef op 16 januari 2004 @ 16:12:
Ik zou als ik jou was gewoon een nieuw keyboardje bestellen, kost paar tientjes, en je bent helemaal klaar.

Je zou hem natuurlijk ook uit elkaar kunnen halen (keyboard that is), en met wattenstaafje & alcohol alles goed reinigen. Ik weet echter niet of dit wel de moeite waard is t.o.v. de prijs van een nieuwe...

* DynaMikeY heeft overigens een C610 (P3-1Ghz, 512M, 40GB, 15" TFT), fijn ding :)
ja das een goed idee als het inderdaad aan het keyboard ligt... zelf heb ik namelijk een beetje het idee dat het komt doordat witte spul op dat printplaatje, heb het idee dat daar de communicatie van muis en keyboard geregeld word...
maar een paar tientjes is op zich de moeite waard om te proberen... is dat gewoon bij dell te bestellen dan? kon ik niet vinden namelijk...

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:39

DynaMikeY

1976 Kever 1300

onne schreef op 16 januari 2004 @ 16:16:
[...]

ja das een goed idee als het inderdaad aan het keyboard ligt... zelf heb ik namelijk een beetje het idee dat het komt doordat witte spul op dat printplaatje, heb het idee dat daar de communicatie van muis en keyboard geregeld word...
maar een paar tientjes is op zich de moeite waard om te proberen... is dat gewoon bij dell te bestellen dan? kon ik niet vinden namelijk...
Gewoon Dell bellen, en informeren... mijn schatting is dat het zo'n 30 euro zal kosten. Maar goed, je weet natuurlijk nooit wat voor woekerprijzen ze er voor vragen :(

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• onne
ff een update.
heb het printplaatje met dat witte spul (opgedroogd bier denk k) schoongemaakt met alchohol.
als k nu het laptop er weer aan hang doen alle toetsen het weer op 3 na. Tenzij ik het plastic kapje van de knop afhaal en op dat rubbere deel eronder een beetje heen en weer beweeg dan willen ze het wel eens doen...
zou dit puur een probleem met het keyboard betekenen of kan het ook nog steeds aan het printplaatje liggen?
(ik ken iemand die een zelfde keyboard heeft wat ik erop kan testen, maar doe dat alleen als het kans van slagen heeft, want deze persoon woont nogal uit de buurt ;) )
iemand ideeen?? avb

Verwijderd

Biertje :P

zonde van je toetsenbord man 8)7

Bewaar dit soort nutteloze opmerkingen voor jezelf ajb, dit is alleen maar topicvervuiling :)

[ Voor 57% gewijzigd door Pollewob op 19-01-2004 20:07 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 13:38
je kan www.laptoponderdelen.nl eens mailen of ze en keyboard voor je hebben.
Ik weet bijna wel zeker dat bij het vervangen van je keyboard je probleem is opgelost. Heb het vaker zien gebeuren met Toshiba op het werk.
Mijn eigen Dell C640 heeft zelfs een opstaand randje om het toetsenbord heen. lijkt er op dat ze er een lekbak van gemaakt hebben :P

• onne
PROnline schreef op 19 januari 2004 @ 10:54:
je kan www.laptoponderdelen.nl eens mailen of ze en keyboard voor je hebben.
Ik weet bijna wel zeker dat bij het vervangen van je keyboard je probleem is opgelost. Heb het vaker zien gebeuren met Toshiba op het werk.
Mijn eigen Dell C640 heeft zelfs een opstaand randje om het toetsenbord heen. lijkt er op dat ze er een lekbak van gemaakt hebben :P
bedankt, dan ga ik toch dat andere keyboard erop proberen... ben benieuwd...

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 13:38
http://www.nowthatsit.nl/ heeft ook nog spare parts voor diverse merken notebooks.
Pagina: 1