FTPen over SSL

Pagina: 1
Acties:

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 18:52
Ik zie even door de bomen het bos niet meer...

Ik werk bij een bedrijf welke diverse websites bouwt en beheerd. Hierbij worden er regelmatig updates gedaan aan de websites, waarbij ook de bestanden met inloggegevens voor de database en dergelijke worden geupload naar de server.
Aangezien je met deze wachtwoorden toegang (dan wel beperkt) tot de databases kan krijgen, is het niet de bedoeling dat iemand hierbij kan.

Daarom lijk het mij het slimst om dergelijke bestanden niet te FTPen, maar te "Secure FTPen". Voor zover ik snap is dit gewoon FTPen, waarbij alle data wordt ge-encrypt door SSL-software.

Nu ben ik een beetje aan het zoeken geweest naar een FTP-client. Momenteel gebruik ik WS_FTP welke ik een erg fijne interface vind hebben, en handig iin het gebruik vind. En eigenlijk ben ik dus opzoek naar een goed, gratis alternatief voor WS_FTP.
Verder vraag ik me af of je ook n ssl-certificaat nodig hebt, aangezien deze mij nodig lijkt voor de encryptie, of wordt hiervoor het server-certificaat gebruikt?
En gaat het up en downloaden niet een heel stuk trager, aangezien het toch een vrij zware encryptie betreft?

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 16-01-2004 15:47 . Reden: zag door de typo's de txt nie meer :+ ]

Verwijderd

http://support.ipswitch.com/kb/FS-20030311-DM01.htm
Question/Problem: Does WS_FTP Server/Client combination have the ability to tunnel ftp over SSL connections via one TCP connection to the FTP server?

Answer/Solution: Not at this time, WS_FTP supports only explicit SSL as a means of FTP channel protection, which utilizes the standard FTP ports 20 and 21.

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

http://www.flashfxp.com
SSL/TLS - Site to Site Supported!
Zelf nooit gebruikt, maar schijnt dus te werken.

Maar is dus niet gratis 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door YoG op 16-01-2004 18:15 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 09:23

JQR

WinSecureCopy kan files over ssh direct naar het filesysteem van een linux-server kopieren

Verwijderd

Kijk eens naar ssh en WinScp, zeer secure inlog, en alles geencrypt over het lijnte!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Volgens mij kan je zelf zo'n certificaat klussen. CuteFTP pro ondersteunt het ook, maar kost ook wat.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik gebruik, net als de TS, WS-FTP. Ik kan bij het aanmaken van een "site" kiezen voor FTP, SSH of SSL. Als ik een bestand met wachtwoorden moet uploaden, kies ik voor SSH. Ik veronderstel dat dit voldoende veilig is (ga er gewoon vanuit, kan iemand dit bevestigen?)

Mijn versie van WS-FTP is trouwens WS-FTP Pro 8.0

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
SmartFTP support SSL en is ook nog eens gratis voor prive gebruik.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
FileZilla ondersteunt het allemaal. En gratis (en open source). Vorig jaar hebben ze op de unief waar ik studeerde de toegang tot de studenten FTP ruimte enkel toegankelijk gemaakt via SSL. Worked like a charm met FileZilla.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 18:24:
Kijk eens naar ssh en WinScp, zeer secure inlog, en alles geencrypt over het lijnte!
gebruik ik ook, naar tevredenheid en vind je hier:
http://winscp.sourceforge.net/eng/
Pagina: 1