Socket 5 in Socket 7, kan dat??

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb twee moederborden met processor. Eentje is een P75 (Socket 5) en eentje is een p166 (Socket 7)

Nu is het S-5 moederbord kapot, maar de proc. niet. Het S-7 moederbord is goed, maar de proc. is kapot.

Kan ik de proc. van dat s-5 moederbord overzetten naar dat s-7 moederbord? :? :?

Alvast bedankt

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ja dat kan gewoon in principe. Je moet even kijken bij het voltage, je kan twee dingen selecteren vaak. De ene optie is split-voltage (voor mmx proc's) de andere optie is 3.4V (of zo); die moet je hebben.
Kijk wel of je mobo 50MHz FSB ondersteund (p75 = 1.5x 50) anders wordt het toch een probleempje ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

sus

is druk :+

Topicstarter
Ja, dat 1,5 x 50 zit erop. Maar 2 x 50 kan toch ook ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:40
Denk niet dat dat zal lukken, die 2x50. Als het wel zou lukken, zou ik em eerder op 1,5x66 laten draaien, desnoods 1.5x60

Verwijderd

Op maandag 11 december 2000 19:44 schreef _JGC_ het volgende:
Denk niet dat dat zal lukken, die 2x50. Als het wel zou lukken, zou ik em eerder op 1,5x66 laten draaien, desnoods 1.5x60
Kan allemaal makkelijk, heb hier nog een p75 systeempje op een intel zappa bord staan die met de gewone koeler (standaard flutding) zelfs nog 2 x 66 doet alhoewel de voltage dan iets omhoog moet :). Tot 120 Mhz doet hij het gewoon, zonder al te heet te worden.

Op dit moment loopt hij dus ook al een goeie 1.5 jaar op 120, en die pc gaat vaker dan 1 keer per week aan hoor...!