Toon posts:

Probleem met installeren geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc staan hier en daar wil ik andere geheugen bij in prikken. Het is een Asus Mobo met een celeron processor. (CUWE-FX)

Nu is het probleem steeds dat ik er 2 reepjes van 256 MB RAM (SDRAM uiteraard) in doe maar het systeem ziet maar 256 MB ipv 512 MB. Zelfde probleem heb ik ook bij een andere PC (ik wil in beide 2x 256 MB)

Nu dacht ik misschien de bios flashen, maar daar heb je die flashutility van asus voor nodig. Deze moet op diskette, maar de pc heeft geen diskettestation, dus dat gaat ook niet door...

Bij mijn eigen pc heb ik een cd en daarmee kan ik de bios in windows flashen, maar is er ook zoiets voor de oudere mobo's?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm..... heb je al in je bios gechecked of:
1) Je mobo wel zoveel geheugen wil slikken?
2) Je mobo wel die combinatie aankan?
3) ALS je mobo die combinatie aankan, of hij het type wel aankan?

Heb je de FAQ al doorgenomen? http://gathering.tweakers...t_message/17919685#welkom

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op 16 januari 2004 @ 15:46:
Ehm..... heb je al in je bios gechecked of:
1) Je mobo wel zoveel geheugen wil slikken? ja
2) Je mobo wel die combinatie aankan? zijn precies de zelfde rammetjes...
3) ALS je mobo die combinatie aankan, of hij het type wel aankan? ehm... neuh....

Heb je de FAQ al doorgenomen? http://gathering.tweakers...t_message/17919685#welkom zal ik ff doen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 15:54 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt 2 pc's. Biede zonder diskette station? Als de ene er een heeft dan gebuikt een beetje tweaker die ook om het andere systeempje te kunnen flashen.

Ik gok dat het probleem bij punt 3 ligt van WFvN. Zoek specs op van de modules (chipsgrootte en aantal) (staat ook in de faq, maar daar ben je al mee bezig. :))

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 16 januari 2004 @ 15:58:
Je hebt 2 pc's. Biede zonder diskette station? Als de ene er een heeft dan gebuikt een beetje tweaker die ook om het andere systeempje te kunnen flashen.

Ik gok dat het probleem bij punt 3 ligt van WFvN. Zoek specs op van de modules (chipsgrootte en aantal) (staat ook in de faq, maar daar ben je al mee bezig. :))
er is één met diskettestation, maar die heeft een andere mobo (jetway maar type weet ik niet)

ik heb ook geen boekjes of cd's er bij....

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 16:01:
[...]

er is één met diskettestation, maar die heeft een andere mobo (jetway maar type weet ik niet)

ik heb ook geen boekjes of cd's er bij....
Dude, zo'n diskette station kan je eruit halen. (Maar dan nog denk ik dat een bios update niets aan dit probleem verandert)

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 16-01-2004 16:13 ]

{signature}

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Dit gaat niet met een bios opgelost worden tenminste in 99% van de gevallen niet.
Dit gaat puur om ondersteuning van je moederbord voor het aantal chips en bits van je geheugen.

Denk dat hier gauw een slotje op gaat, want dit is al zo vaak besproken.
Even vragen: Heb je de search gebruikt??

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Is niet gewoon 1 van de 2 reepjes ram dood :?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

zijn precies de zelfde rammetjes...
Dat bedoel ik niet.

Ik heb hier thuis een P2B bordje van Asus. Als ik daar 2 reepjes in druk van 256MB, gaat dat goed maar als ik er nog een 3e bij druk, gaat het verkeerd. Als ik een 128MB als 3e erbij druk gaat het wel goed (getallen zijn overigens fictief!!)
ehm... neuh....
Het is al genoemd; maar daar wil ik aan toevoegen; ook heb ik wel problemen gehad dat maar de helft van het geheugen geslikt werd om de doodeenvoudige reden dat het reepje geheugen chips aan beide kanten had zitten terwijl het mobo maar van 1 kant kon lezen..... Tja, dan blijft er dus inderdaad de helft over als je evenveel chips op beide kanten hebt.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op 16 januari 2004 @ 16:39:
[...]

Het is al genoemd; maar daar wil ik aan toevoegen; ook heb ik wel problemen gehad dat maar de helft van het geheugen geslikt werd om de doodeenvoudige reden dat het reepje geheugen chips aan beide kanten had zitten terwijl het mobo maar van 1 kant kon lezen..... Tja, dan blijft er dus inderdaad de helft over als je evenveel chips op beide kanten hebt.
Bij mij zitten de chips aan één kant, bij rammetjes die ik eerst had aan beide kanten, maar bij beiden deelt 'ie het geheugen door 2...

Verwijderd

hoeveel geheugenbankjes heb je?
probeer ze eens in 1 en 3 te plaatsen soms maakt dat uit voor single of double sided mem. tis een gokje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:26:
hoeveel geheugenbankjes heb je?
probeer ze eens in 1 en 3 te plaatsen soms maakt dat uit voor single of double sided mem. tis een gokje
al geprobeerd bij die 600 Mhz pc, maar hielp dus niet...

die andere (1000MHz) heeft maar 2 memorybankjes....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://gathering.tweakers...ssage/17919688#maximumram

Hoogstwaarschijnlijk probeer je reepjes met 8 256Mb (32Mx8) chips te gebruiken terwijl je chipset maximaal 128Mb (16Mx8) chips ondersteunt. Ruil dus de reepjes in voor reepjes met 16 maal 16Mx8 chips (vooral niet 16 maal 32Mx4, dat zal helemaal niet herkend worden)

Snap je hier niets van (best voor te stellen) :? Lees dan:
PMG FAQ - RAM FAQ

Een fatsoenlijke PC winkel weet wat voor chipstructuur hun DIMMs hebben- weten ze dat niet waar je ze wil kopen? Haal het dan ergens waar ze wel verstand van zaken hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.