[Flash] Meerdere movies synchroon laten lopen

Pagina: 1
Acties:

• ixi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 17:12
Hey,

Ik zit met een probleempje. Ik ben een website voor een vriend aan het maken, deze bestaat uit 1 flash movie die in het midden van het scherm wordt geplaatst. Afmetingen zijn zo dat deze bij 800x600 het hele scherm vult.

Nu maak ik in die movie gebruik van 2 horizontale lijnen, deze bewegen ook constant. Nu wil ik dat aan de zijkanten deze lijnen doorlopen (bij hogere resoluties), hetgeen nu niet gebeurd aangezien dit buiten de afmetingen van het Flash bestand valt.

Ik heb het probleem proberen op te lossen door aan beide kanten een extra Flash movie te zetten en de breedte op 100% zodat alles wordt gevuld. Dmv actionscript->localConnection stuur ik dan steeds de nieuwe positie door. Echter zit hier een kleine vertraging tussen en op sommige (trage) PC's kan dit oplopen tot 10 seconde. Niet acceptabel dus!

Weet iemand een andere manier om dit op te lossen of de vertraging weg te nemen? Bedankt!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
Wellicht kun je in plaats van 2 flashes 1 gebruiken, met breedte en hoogte 100%, allowscale = false en align = left, top ?

• ixi
Dus dat het hele scherm gevuld wordt met 1 movie. Zou opzich perfekt zijn, alleen hoe voorkom ik dat de hele movie wordt uitgerekt, en dus alleen die 2 horizontale lijnen wel?

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Misschien moet je ook hier even naar kijken :

http://moock.org/asdg/technotes/relayout/

Je kan dus elementen positioneren zonder te schalen (ook als de film niet dezelfde verhouding heeft etc.)

• ixi
Owjaaa! Mijn dank is groot! _/-\o_

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 15:11
http://www.macromedia.com...script_dictionary674.html

Hier staat meer info. Als je niets wilt resizen zou je alleen de alignment oeven aangeven (net als bij html eigenlijk). En noscale natuurlijk!

Succes, en laat het hier ff zien als het gelukt is.
Pagina: 1