Toon posts:

[mandrake 9.2] Internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De Pc functioneert als Webserver.
Maakt verbinding met de prestige 650 van Demon.
De pc is tevens server voor mijn andere pc in het netwerk (staat winXP op)

Ik zou verbinding moeten maken met Demon DSL mijn probleem is dat ik wel een IP toegewezen krijg van demon alleen ik kom het internet er niet mee op..

Ik krijg de error: Er deed zich een fout voor tijdens het laden van "internetpaginaadres"
onbekende host: "internetpaginaadres

Wie kan me uit de brand helpen
Ik kan dus niets met linux files want ik heb alleen een WinXP met internet (direct aangesloten op router)

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:34:
De Pc functioneert als Webserver.
Maakt verbinding met de prestige 650 van Demon.
De pc is tevens server voor mijn andere pc in het netwerk (staat winXP op)

Ik zou verbinding moeten maken met Demon DSL mijn probleem is dat ik wel een IP toegewezen krijg van demon alleen ik kom het internet er niet mee op..

Ik krijg de error: Er deed zich een fout voor tijdens het laden van "internetpaginaadres"
onbekende host: "internetpaginaadres

Wie kan me uit de brand helpen
Ik kan dus niets met linux files want ik heb alleen een WinXP met internet (direct aangesloten op router)
Probeer eens wat meer :)
kan je hosts pingen?
kan je ip-adressen pingen?
Is Demon d00d?
Kan je winxp wel het inet op?
Dit zijn zaken waar je meestal hun helpdesk voorbelt?

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Topicstarter
Probeer eens wat meer
kan je hosts pingen?
Is Demon d00d?

Ik kan de host (www.google.nl) niet pingen..

Demon is niet dood.. ik krijg een IP adres en kan met de XP machine op internet (is de machine waar ik nu op zit)
De helpdesk heeft geen support voor linux (staat niets van op de site)

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:39:
Probeer eens wat meer
kan je hosts pingen?
Is Demon d00d?

Ik kan de host (www.google.nl) niet pingen..

Demon is niet dood.. ik krijg een IP adres en kan met de XP machine op internet (is de machine waar ik nu op zit)
De helpdesk heeft geen support voor linux (staat niets van op de site)
Krijgt je linux pc een ipadres van je modem of van demon zelf?
Alstie die van demon krijgt he... hoe kan je XP dan het internet op?
Als het zo is dattie dus een ip van je modem krijgt doe dan ff hier je ifconfig neer zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
van demon zelf.. ik kan het ionternet op omdat ik de kabel uit de linux machine haal en in de XP machine druk ;)

Sorry vergeten te vermelden :)
Ik snap niet waarom die niet functioneert.. want je moet bij demon je mac adres opgeven zeg maar en dan pas kent die een IP aan de machine toe.. en aan gezien die wel een IP krijgt zou die ook moeten werken.

Ik zat te denken aan een fout met de protocollen.. maar ik kan nergens zien waar ik die kan instellen.

Verwijderd

Topicstarter
MIn verhaal opnieuw:

Ik heb een Linux server (net geinstalleerd) die eigenlijk verbonden zou moeten zijn met Demon DSL dit functioneert op dit moment niet.
Aan deze linux machine hangt mijn XP machine (normaal)
Deze Xp machine zou via de linux machine verbinding moeten maken met het internet (dat ik nog moet instellen in linux)
Maar aangezien ik niet verbinding kan maken met internet heb ik dat nog niet gedaan.

Nu maar ik dus rechtstreeks via mijn Xp machine verbinding via internet ( Demon werkt dus wel)

Mijn linux machine krijgt wel een IP toegewezen van Demon...

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:45:
van demon zelf.. ik kan het ionternet op omdat ik de kabel uit de linux machine haal en in de XP machine druk ;)

Sorry vergeten te vermelden :)
Ik snap niet waarom die niet functioneert.. want je moet bij demon je mac adres opgeven zeg maar en dan pas kent die een IP aan de machine toe.. en aan gezien die wel een IP krijgt zou die ook moeten werken.

Ik zat te denken aan een fout met de protocollen.. maar ik kan nergens zien waar ik die kan instellen.
En deze 2 dingen:

1. Als je het direct van demon krijgt dan gebeurt dat waarschijnlijk via een bridged modem en dus is je ifconfig, je /etc/hosts en (eventueel) je routetabel wel handig om te hebbem.

2. Als je voortaan deze info (inclusief die van punt 1 ) in de startpost vermeld scheelt dat een totaal van 7 posts op de informatievoorziening en kan er gelijk begonnen worden met oplossen van het probleem

En dat met dat MAC_adres wordt alleen gebruikt voor toewijzing van vaste ip-adressen, heb je een onbekend MAC_adres krijg je gewoon een dynamisch ip :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ryceck op 16-01-2004 15:51 ]

Verwijderd

en kun je ip-adressen pingen? 62.163.2.53?
kun je de dhcp server pingen? heb je dns ingesteld?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met de melding 'internet doet het niet in linux' kunnen we in feite niet zo heel veel. Nu we na zoveel posts nog steeds niet alle min of meer relevante informatie gekregen hebben is het moment daar gekomen dit topic dicht te doen. Je bent vast niet de enige met demon internet, dus er is op internet/in de search vast wel het een en ander te vinden. Zie bijvoorbeeld NOS policy - updated 01/04/03 wat we allemaal verwachten in een topicstart. Je had bijvoorbeeld nog de volgende dingen kunnen vermelden:
Details over je setup (soort modem, hoe je die aan moet spreken, wat voor ip je in windows krijgt)
Hoe je een ip krijgt, wat je route-tabel is, of je bijvoorbeeld je default gateway wel kunt bereiken met ping zijn toch wel handige dingen om te weten en uit te vinden als je je verbinding aan het troubleshooten bent, en is wat duidelijker dan 'werkt niet in linux, wel in windows' :)

[ Voor 11% gewijzigd door blaataaps op 16-01-2004 16:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.