[WiFi] Geen IP toewijzing

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Hoi, ik heb dus nu de 2de WL-122 sitecom WiFi router, en deze doet precies hetzelfde als de vorige router: niets...

Volgens 't boekje zou hij DHCP server zijn, maar hij kent aan geen enkele PC een IP toe, zowel draadloos als wired. Connectie is er wel, 100 mbit enso, maar een ipconfig /renew 'crashed' en de repair optie van windows duurt ook een 5 minuten, en komt dan met de foutmelding dat 't IP niet ververst kan worden.

Ook een ping naar wat 't IP van de router moet zijn (192.168.1.254) levert een "Destination host unreachable" op.

Iemand?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
Zijn de kabels wel (goed) aangesloten?
Probeer eens een reset van de router.
Lees de handleiding door?

[edit]
IP van de router eindigt meestal met .1
dus: 192.168.0.1 192.168.1.1 192.168.2.1

[ Voor 32% gewijzigd door SPee op 16-01-2004 15:40 ]

let the past be the past.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Misschien moet je de DHCP server wel aanzetten, als jij je PC op automatisch zet en er is geen DHCP server, dan valt er ook weinig te pingen, aangezien je PC een 169.X.Y.Z adres zal hebben. Stel je PC eens in op 192.168.1.1 ofzo en kijk of je hem dan kan pingen? "Destination host unreachable" betekent in elk geval dat de PC niet weet waar-ie heen moet pingen.

Lukt het dan nog niet, dan heb je nog kans dat de modem op MAC-adres niveau beveiligd is en je de wlan adapter nog moet aanmelden :)>

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 16-01-2004 15:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
En wat gebeurd bij een ipconfig /release gevolgd door een ipconfig /renew.
Kan zijn dat hij al een IP had, maar van je provider. En hij met alleen die /renew weer het oude IP wil verversen vanaf de DHCP van je provider. Die hij dus natuurlijk niet vindt doordat hij eerst door je router heen moet :)

let the past be the past.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:54
En kun je wel pingen als je handmatig een IP-adres instelt op de PC? Natuurlijk wel in de range van 192.168.1.x en gateway 192.168.1.254

Verwijderd

Spellcheck @ titel :Y)

Verwijderd

Gebruiksaanwijzing al gelezen of de FAQ/instructie op de website van sitecom ?, het is idd de bedoeling dat je op een PC een vast ip adres instelt, daarmee connect naar de router (proxy UIT !) en deze dan instelt.
Vervolgens rebooten en op je client(s) "automatisch IP adres" aanzetten.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Thnx :P
Canard schreef op 16 januari 2004 @ 15:50:
En kun je wel pingen als je handmatig een IP-adres instelt op de PC? Natuurlijk wel in de range van 192.168.1.x en gateway 192.168.1.254
Dat was het! Mijn IP moest dus in de range x.x.1.x zijn... Nu kom ik er wel op, alleen klopt het standaard w8woord niet? |:(

Er staat heel liev: "Default is: sitecom"... Maar da werkt dus niet 8)7

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10
Scyth schreef op 16 januari 2004 @ 16:21:
[...]
Thnx :P

[...]
Dat was het! Mijn IP moest dus in de range x.x.1.x zijn... Nu kom ik er wel op, alleen klopt het standaard w8woord niet? |:(

Er staat heel liev: "Default is: sitecom"... Maar da werkt dus niet 8)7
Probeer eens op de achterkant van de router de resetknop, dan zouden alle standaard instellingen moeten worden terug gezet en is het wachtwoord "sitecom"

Uit de handleiding:
If you forget the password, reset your device to recover the default settings
To Clear All Data and restore the factory default values:
Hold the Reset Button down for more as 10 seconds.
Release the button
After every LED has flashed more than one time the Access Point is active again.
It may take up to a minute to reconnect to the clients

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 01:30

Pogostokje

* twiet *

Klovan schreef op 17 januari 2004 @ 01:22:
Uit de handleiding:

To Clear All Data and restore the factory default values:
Hold the Reset Button down for more as 10 seconds.
Release the button
After every LED has flashed more than one time the Access Point is active again.
It may take up to a minute to reconnect to the clients
... waarbij ik dus kan afleiden dat omdat alle clients vanzelf weer connecten dat er standaard geen enkele beveiliging op dat produkt zit? Iedereen die dat ding koopt, aanzet en direkt kan internetten zit op een niet-encrypted en niet afgeschermde verbinding. Dat zouden ze nou eens moeten verbieden.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pogostokje schreef op 17 januari 2004 @ 13:02:
[...]

... waarbij ik dus kan afleiden dat omdat alle clients vanzelf weer connecten dat er standaard geen enkele beveiliging op dat produkt zit?
Dat klopt.
Iedereen die dat soort dingen koopt, aanzet en direkt kan internetten zit op een niet-encrypted en niet afgeschermde verbinding.
Maar het werkt toch gelijk ? :)
Dat zouden ze nou eens moeten verbieden.
Nou, succes dan maar.

3/4 van de mensen die wlan aanschaffen willen geen gedoe en gezeik om het aan de gang te krijgen, die willen inpluggen en gaan.

Fabrikanten hebben dan ook op de consumenten-vraag ingestemd en stellen de standaard zo simpel mogelijk in (any SSIDs, geen WEP) maar geven wel een waarschuwing dat het onveilig is.

Probleem ligt niet alleen bij de fabrikant, maar nog het meest bij het verwachtingspatroon van jan-met-de-pet die de laatste jaren steeds meer verwend wordt met wizards, kant-en klare configs en andere hulpmiddelen.

Lees jij de handleiding van je VCR eigenlijk wel, of denk je ook "zal wel" en ramt gelijk op de knoppen van je afstandsbediening? :)

Tis een attitude probleem, en dat verhelp je niet met het verbieden, maar met heropvoeding.
Helaas bestaat daar nog steeds geen wet voor...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1