hoe coaxkabel door elektrischetijdsnet heen trekken??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102398

Topicstarter
hallo tweakers,

ik wil graag in mijn slaapkamer tv kijken maar daar is geen aansluiting gemaakt.
dus ik moet een coaxkabel trekken van uit de woonkamer(waar die binnen komt de kabel).
maar ik weet niet of dit kan via het elektrischtijdnet?!?
weet iemand iets anders hoe dit te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Ik denk ten eerste dat je dat niet gaat lukken in verband met de leiding doorsnede, die krijg je denk ik er bijna niet bij in. Verder is het niet toegestaan volgens de geldende norm (NEN1010) om meerdere spaningen in 1 buis te legen. En je zult waarschijnlijk een stoorsignaal op je antenesignaal krijgen. Dus...ik raad het je af om het op deze manier te doen. Helaas voor jou...sucses verder.

help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Elektrisch tijdsnet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe dit dan dan te doen ik zou het niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Anoniem: 102398 schreef op 16 januari 2004 @ 15:37:
hoe dit dan dan te doen ik zou het niet weten
Het kan ook draadloos natuurlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Gaatjes boren! :)
Hier ook moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe dit dan te doen?
ik weet wel dat mijn oom elektricien is maar ik weet niet hoe hij dit wil oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Anoniem: 102398 schreef op 16 januari 2004 @ 15:40:
hoe dit dan te doen?
ik weet wel dat mijn oom elektricien is maar ik weet niet hoe hij dit wil oplossen!
Iemand die dat als beroep heeft kan wel overweg met zo'n situatie, bel hem gewoon even bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 03-06 17:23
Nou je boort wat gaten in de muur/plafond en legt daar een coax kabel doorheen van jouw tv naar het punt waar de kabel het huis binnen komt en daar zet je een splitter op en klaar ben je

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
Gaten boren? Bij mij thuis hebben we alle kamers voorzien (zover nodig) van netwerk kabel en tv kabel door gaten door de muren, plafonds en vloeren te boren. Klinkt zeer grof, maar als je een beetje uitmikt dan zie je er niets van, denk aan een gat boren achter een kast, of achter een gordijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

ik weet niet hoe oud je huis is, maar in de meeste nieuwe huizen liggen ook loze leidingen. Deze zijn dus nog niet in gebruik en lopen door heel het huis heen meestal. Zou zeggen neem een kijkje in je meterkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gaatjes boren ligt voor de hand maar dat wil zo weinig mogelijk!
ik heb dus gehoord van een wireless tuner of zoiets???
wat kan ik beste doen dan???
please help me!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68142

Wil je dat er iemand bij je thuis langs komt ofzo, dat kan maar dat kost geld. De toon is lekker dwingend vriend. Mensen hier willen helpen, advies geven, maar niet altijd zo snel als jij wilt.
Google maar eens op je wireless CAI transceiver.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 68142 op 16-01-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry is niet zo bedoeld.
Ik wil in mijn slaapkamer graag tv kijken ze hebben wel een losse elektrischeleiding lopen vanuit woonkamer naar de slaapkamer maar die is volgens mij alleen voor elektra! of zie ik dat verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan iemand me zeggen waar welke website dit ding kan vinden A.U.B.
ik kan niks vinden op google krijg alleen ander soort recievers en wireless stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 21:05

miw

Je kan natuurlijk ook gewoon je originele idee volgen. In de meeste nieuwbouwhuizen heb je in de meterkast een aansluitpunt voor kabel TV -> de coax. Je moet dus een draadje trekken van de meterkast naar jouw kamer. In een gewone electriciteitsbuis passen 3 electriciteitsdraden en een coax antenne (75 ohm!) kabel. Ik kan me niet voorstellen dat het storing kan veroorzaken. Of dat volgens de officiele installatie normen wel mag weet ik niet.
Het volgende problem is dat er waarschijnlijk niet rechtstreeks een electriciteitsbuis van de meterkast naar je kamer loopt. In de meeste gevallen gaat dat via een zogenaamde centraal doos. Die zit in het plafond. Vandaaruit gaat de bedrading weer door naar wandcontactdozen en lichschakelaars. Kortom het is flink wat uitzoekwerk voordat je via deze weg een kabeltje kan trekken. Als je hier geen ervaring mee hebt, niet aan beginnen! Wellicht kan iemand met meer kennis van electriciteitsinstallaties je helpen.
Verder heb je ook de mogelijkheid om een coax kabel via een telefoonleiding naar je kamer te brengen. Het grote voordeel hievan is dat deze meestal rechtstreeks naar de meterkast lopen en je dus niet het geknoei in een centraal doos hebt. In mijn ervaring passen een telefoon kabel en een coax kabel in 1 buis.
Je hebt wel een zogenaamde trekveer nodig. Deze zijn in de meest DHZ zaken te koop, maar misschien kan je die van een kennis lenen. Procedure is dat je eerst de trekveer aan de telefoondraad vastmaakt, dan de trekdraad door de buis haalt door de telefoondraad er aan de andere kant uit te trekken, de nieuwe draden aan de trekdraad te bevestigen, en dan de nieuwe draden via de trekdraad in de buis te trekken. Je hebt zelfs wandcontactdozen waar zowel de (amerikaanse RJ11) telefoon aansluiting een een kabel aansluiting op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 21:05

miw

losse elektrischeleiding lopen
Even niet goed gelezen.
Uit je tekst maak ik op dat dit wsl een zogenaamde 'loze' leiding is. Dit is zo'n plastic electriciteitsbuis zonder bedrading. Of beter nog, met alleen een (zwarte) electriciteits draad die niet is aangesloten. Die losse zwarte draad maakt het makkelijk om je trekveer door de buis te trekken.
In de meeste gevallen gaan deze onbedrade leidingen rechtstreeks naar de meterkast, waar ook de kabel aansluiting binnenkomt. Als dit het geval is, ben je vrij snel klaar. Zwarte draad eruit en tegelijk trekveer erin. Coax kabel aan trekveer vastmaken en dan trekveer eruit en tegelijk coax kabel erin. Dan nog connectors eraan, eventueel een kabel aansluiting op de wandcontactdoos zetten, alles aanzetten en TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Anoniem: 102398 schreef op 16 januari 2004 @ 15:47:
gaatjes boren ligt voor de hand maar dat wil zo weinig mogelijk!
ik heb dus gehoord van een wireless tuner of zoiets???
wat kan ik beste doen dan???
please help me!!!
bij deze een linkje naar zo'n wireless tvtuner: http://www.kijkshop.nl/on...52C%2BDVD%2B%2526%2Bvideo
en zou je in het vervolg a.u.b zoveel mogelijk het overbodig gebruik van vraag- en uitroeptekens willen vermijden? het komt namelijk nogal schreeuwerig over.

en die post dat je niks kan vinden via google: dan stel ik voor dat je ergens op google-les gaat. GoT is geen forum om voor jou te gaan googlen (hoewel ik dat in mijn goedheid wel gedaan heb)

[ Voor 14% gewijzigd door bigfoot1942 op 16-01-2004 17:13 . Reden: taalvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 102398 schreef op 16 januari 2004 @ 15:59:
sorry is niet zo bedoeld.
Ik wil in mijn slaapkamer graag tv kijken ze hebben wel een losse elektrischeleiding lopen vanuit woonkamer naar de slaapkamer maar die is volgens mij alleen voor elektra! of zie ik dat verkeerd!
Wat is dan je probleem? Je hebt een loze leiding, het maakt die leiding niks uit wat je daar doorheen legt hoor. Netwerkkabel, telefoonkabel, 220V, coax... Allemaal geschikt. Je moet alleen geen kant en klare kabel MET stekkers kopen natuurlijk, die moet je er zelf aan zetten, maar mocht je daar zelf niet uit komen, kan je oom (electricien toch?) dat wel aansluiten. Als electricien heeft hij ook wel een trekveer waarmee je heel simpel zo'n kabel door zo'n leiding kunt leggen.

Wat ik niet van je snap is dat je heel schreeuwerig met veel vraagtekens en uitroeptekens dingen aan het vragen bent en ongeduldig reageert, terwijl je een oom hebt die expert is op dit gebied. 1 Belletje naar hem en je weet wat je moet doen, hij wil je daar ook vast wel bij helpen. Je schrijft zelfs:
hoe dit dan te doen?
Ik zou zeggen: VRAAG het hem eens! We willen je best helpen, maar op deze manier niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 16-01-2004 19:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.