Het heeft weinig zin er een 9800Pro bios in te flashen, hij zal nooit herkend worden als een 9800Pro tenzij je de kaart Hardmod.
Wat zou ik volgens jouw nog meer moeten modden dan 
Bios flashen is toch een hard mod???
Fysiek zien de 9800pro aiw en de 9800se aiw er ook precies hetzelfde uit
(Op mijn kaart zit op de philips tv-gedoe zelfs een sticker waarop staat 9800pro aiw)
Bios flashen is toch een hard mod???
Fysiek zien de 9800pro aiw en de 9800se aiw er ook precies hetzelfde uit
(Op mijn kaart zit op de philips tv-gedoe zelfs een sticker waarop staat 9800pro aiw)
BIOSflash = hardmod. Softmod = driverhack...
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
Biosflash is niet hetzelde als de hardmod. Om je kaart herkend te krijgen moet je het bios flashen met een 9800pro (aiw) bios en de kaart hardmodden. Dit gaat hetzelfde als van 9500->9700 je moet een weerstandje op de core om zetten. Hier staat wat info m.b.t de hardmod http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33725804
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 15:38 ]
mensen misschien heb ik eroverheen gelezen, mijn excuses indien zo, toch wil het even vragen. is het zo dat alle (club3D) 9800se kaarten hynix 4ns geheugen hebben?
Gister een Club3d 9800SE gekocht maar helaas niet modbaar (nieuwste omega's gebrukt). Krijg hele lichte checkers in games en rode checkers bij explosies oid. Maar ik ga er flinke koeling op zetten om de kaart toch nog lekker te overclocken.
Edit:
Heb een socket a cooler en revoltec alu ramsinks erop gezet. Dat geheugen gaat echt lijp hard! Draai nu 445/830! Jammer van de core maar het geheugen maakt het weer best goed!
Edit:
Heb een socket a cooler en revoltec alu ramsinks erop gezet. Dat geheugen gaat echt lijp hard! Draai nu 445/830! Jammer van de core maar het geheugen maakt het weer best goed!
[ Voor 29% gewijzigd door PhuSioN op 06-03-2004 17:55 ]
Heb nog een Hercules 9800SE AIW op de kop weten te tikken (gesealed en wel).
Dus ga die mod wel even proberen.....
Dus ga die mod wel even proberen.....
Verwijderd
Geheugen op 830patryk schreef op 06 maart 2004 @ 12:44:
Gister een Club3d 9800SE gekocht maar helaas niet modbaar (nieuwste omega's gebrukt). Krijg hele lichte checkers in games en rode checkers bij explosies oid. Maar ik ga er flinke koeling op zetten om de kaart toch nog lekker te overclocken.
Edit:
Kan iemand zeggen waar de 'goede' Club 3D te verkrijgen zijn? Op de prijswatch beginnen ze al aan 156euro...
pricewatch: Club3D Radeon 9800 SE 128MB (AGP)

pricewatch: Club3D Radeon 9800 SE 128MB (AGP)
kheb hier ook een Hercules 9800SE AIW en is helaas niet te softmodden naar PRO...
mega-veel checkers in windows...
dan maar proberen hoever ie kan OC-en..
mega-veel checkers in windows...
dan maar proberen hoever ie kan OC-en..
Verwijderd
Ik heb vandaag mijn Club3d 9800se 128mb met 256bit bus ontvangen en natuurlijk direct soft-modden maar zogauw in dan reboot, en windows weer opstatt en dan gaat hij de drivers installeren en laden, restart me pc, en dan kan ik niet meer in windows komen omdat hij iedere keer na het windows bootscreen direct reboot. Alleen un-install en GEEN softmod werkt.
is mijn 9800 nu niet te modden?
of is er een andere oplossing?
is mijn 9800 nu niet te modden?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 21:01 ]
Verwijderd
btw: ik haal 15360 3dmark2001 punten, heb hem overclockt naar 365/412 en is stabiel. dit is wel hoog he voor 9800se? maarja, heb ook xp 3200 en 1gb dual-channel.
Vind het ook erg vreemd dat mijn video kaart settings Radeon 9500 XT aangeven?
Vind het ook erg vreemd dat mijn video kaart settings Radeon 9500 XT aangeven?
Ik heb vanmiddag mijn Club3D 9800SE gevoltmod (alleen Vgpu nog). Met ff snel testen kwam de core op 1.9V op 460 MHz. Ik denk dat hij nog wel meer trekt, moet ik nog testen.
Compare:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7641011
Ik heb alleen geen idee hoe ver een Radeon kan met Volts. Hij wordt absoluut niet warm, de achterkant van het PCB is niet eens lauw. Ik dacht zelf aan 2.0V ~ 2.1V max, wie heeft er meer ervaring met voltmods op een radeon?
Compare:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=7641011
Ik heb alleen geen idee hoe ver een Radeon kan met Volts. Hij wordt absoluut niet warm, de achterkant van het PCB is niet eens lauw. Ik dacht zelf aan 2.0V ~ 2.1V max, wie heeft er meer ervaring met voltmods op een radeon?
Verwijderd
Ik heb misschien een oplossing voor mensen die zwartbeeld of een reboot krijgen na de softmod, namelijk windows 2k! Onder windows xp krijg ik altijd een zwart beeld na de softmod en dan reboot me pc. Maar onder windows 2000 werkt hij perfect! geen checkers, maar wel 5780punten 3dmark03 en 19201 op 3dmark01!
Ik ga zometeen windows 2003 server testen, of dat ook werkt. iig windows 2k werkt wel, misschien ook een oplossing voor andere mensen!
Ik ga zometeen windows 2003 server testen, of dat ook werkt. iig windows 2k werkt wel, misschien ook een oplossing voor andere mensen!
Ik heb een lastig probleem. Het softmodden van mijn Hercules 9800SE AIW lukt prima. Geen checkers of andere vevelende dingen
Nu wil ik graag weer in een multimonitoropstelling werken. Hiervoor heb ik naast de 9800SE een Club3d Radeon9200 PCI kaartje. En dat wil dus niet. Zodra ik de Omega driver met de gemodde ati2mtag.sys installeer krijg ik de 9200 niet aan de praat. (Code 10, kan het apparaat niet opstarten zie ik dan in Apparaatbeheer.)
Ik heb het ook al met twee verschillende drivers geprobeerd, maar dat wil dus ook niet lukken.
Is er een manier om deze kaartjes ieder hun eigen ati2mtag.sys aan te laten spreken of een andere manier om deze kaartjes toch samen te laten werken?
Nu wil ik graag weer in een multimonitoropstelling werken. Hiervoor heb ik naast de 9800SE een Club3d Radeon9200 PCI kaartje. En dat wil dus niet. Zodra ik de Omega driver met de gemodde ati2mtag.sys installeer krijg ik de 9200 niet aan de praat. (Code 10, kan het apparaat niet opstarten zie ik dan in Apparaatbeheer.)
Ik heb het ook al met twee verschillende drivers geprobeerd, maar dat wil dus ook niet lukken.
Is er een manier om deze kaartjes ieder hun eigen ati2mtag.sys aan te laten spreken of een andere manier om deze kaartjes toch samen te laten werken?
je zou ook alleen de 9800SE AIW kunnen gebruiken en dmv. van deze mod mbv. een DVI-I splitter een multi-monitoropstelling maken...
Tuurlijk zou ik dat kunnen doen, maar ik heb nu eenmaal twee videokaarten en als het even kan wil die natuurlijk ook kunnen gebruiken.
Om deze reden zou ik graag willen weten of het op de één of andere manier toch mogelijk is om met meerdere videokaarten gebruik te maken van de gepatchte Omega-drivers of dat het eventueel mbv een andere methode kan.
Om deze reden zou ik graag willen weten of het op de één of andere manier toch mogelijk is om met meerdere videokaarten gebruik te maken van de gepatchte Omega-drivers of dat het eventueel mbv een andere methode kan.
Verwijderd
Is er nog een andere mogelijkheid dan Riva Tuner om te zien of alle 8 pipelines enabled zijn????
Alvast bedankt
De verkoper welke eerst uittest of de kaarten goed zijn zegt dat hij geen gebruik meer kan maken op zijn PC van Riva Tuner en vraagt of hiervoor andere altervatieven zijn.
Benitek
Alvast bedankt
De verkoper welke eerst uittest of de kaarten goed zijn zegt dat hij geen gebruik meer kan maken op zijn PC van Riva Tuner en vraagt of hiervoor andere altervatieven zijn.
Benitek
Verwijderd
Download AIDA 32 eens, ik ben nieuw hier op het forum weet nog geen links te zetten
maar de website is http://www.aida32.hu/aida32-download.php
In dit Progje zie je erg veel info over je hardware bij Scherm en GPU kan je o.a. aantal pipelines zien. Bij mij is de softmod gelukt en geeft ie 8 pipelines weer en fillrate van 3024 MPixels per sec weer. Je kan het beste de enterprise versie dl 3.4 mb
edit/ o het is gelukt om een link te zetten haha
In dit Progje zie je erg veel info over je hardware bij Scherm en GPU kan je o.a. aantal pipelines zien. Bij mij is de softmod gelukt en geeft ie 8 pipelines weer en fillrate van 3024 MPixels per sec weer. Je kan het beste de enterprise versie dl 3.4 mb
edit/ o het is gelukt om een link te zetten haha
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 12:21 ]
Verwijderd
Hoi,
Alvast bedankt maar kan je me ook vertellen waar ik dit in het programma Aida32 kan vinden want ik zie nergens waar die 8 piplines aangeeft.
Groetjes
Benitek
Alvast bedankt maar kan je me ook vertellen waar ik dit in het programma Aida32 kan vinden want ik zie nergens waar die 8 piplines aangeeft.
Groetjes
Benitek
Verwijderd
Als je in AIDA gaat naar Scherm -> GPU dan zie je een heel rijtje van je GPU eigenschappen en als het goed is staat er onder de RAMDAC kloksnelheid van 400MHZ, Pixel Pipelines en dan 8 (softmod gelukt) of 4 (jammer).
Ook zie je in dit rijtje de pixel en texel Fillrate staan, als de mod gelukt is staat er 3024 MPixels/ per seconde
Ook zie je in dit rijtje de pixel en texel Fillrate staan, als de mod gelukt is staat er 3024 MPixels/ per seconde
Argh. Rode checkers.
En ik had de kaart gekocht omdat erbij stond dat ie tot 430/360 oid haalde met alleen een Crystal Orb en getest was met o.a. de Far Cry Demo.
Nou er stond niet bij wat het resultaat was maar ik hoop heel erg dat het goed was en ik iets kan doen met voltages ofzo, want ik Far Cry is bij mij onspeelbaar (allemaal kleurensneeuw, een grote artifactboel). Bij UT2003 en 2004 heb ik dus rode checkers... 
Rivatuner zegt dat hij alle 8 pipelines gebruikt. Betekent dit dat de pipelines gewoon niet goed zijn en ik gewoon moet proberen te overklokken zonder die extra 4 in te schakelen (zelfde als Patryk dus)?
/ot: Ja hij was van jouw broer Astennu! Ik zou wel eens willen horen wat er bij Far Cry te zien was en of je speciale dingen hebt gedaan om geen checkers/artifacts te krijgen.
Edit: ik had gek genoeg alleen een boekje van de Radeon 9800, ook nergens een merknaam in het boekje te bekennen. Lijkt wel fake, de naam ATi staat niet eens op de voorkant...

Rivatuner zegt dat hij alle 8 pipelines gebruikt. Betekent dit dat de pipelines gewoon niet goed zijn en ik gewoon moet proberen te overklokken zonder die extra 4 in te schakelen (zelfde als Patryk dus)?
/ot: Ja hij was van jouw broer Astennu! Ik zou wel eens willen horen wat er bij Far Cry te zien was en of je speciale dingen hebt gedaan om geen checkers/artifacts te krijgen.
Edit: ik had gek genoeg alleen een boekje van de Radeon 9800, ook nergens een merknaam in het boekje te bekennen. Lijkt wel fake, de naam ATi staat niet eens op de voorkant...
[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-03-2004 15:40 ]
Verwijderd
Aham is je kaart nog overklokt? Lijkt me niet dat de checkers weggaan als je m overklokt anders integendeel.
Waar heb je die kaart gekocht? Wie heeft m getest? Misschien is ie bij de test wel zover overgeklokt dat ie nu dood is
Waar heb je die kaart gekocht? Wie heeft m getest? Misschien is ie bij de test wel zover overgeklokt dat ie nu dood is
yep, zelfde hier bij mij...Aham brahmasmi schreef op 11 maart 2004 @ 15:32:
je zou nog kunnen proberen met die softmod (8 pipelines) en dan iets terug te clocken in de hoop dat de checkers verdwijnen.
schijnt dat je kaart nog steeds sneller is, dan wanneer je met 4 pipelines gaat OC-en..
helaas lukte dat laatste bij mij ook niet, dus dan maar OC-en met 4 pipelines..
Ja, de checkers lijken wel een stuk minder op 325/300 maar ik zie ze nog steeds bij ontploffingen idd. 
'T is trouwens op een A7V8X (KT400), XP1700+@2GHz, 512 MB, XP Prof....
Vagp staat op auto en zal wel 1.5 V zijn. Hopelijk kan Astennu wat meer over de kaart vertellen die hij mij verkocht heeft.
Tot hoever hij getest is staat bovenaan m'n post; 460/430. Ik heb 'm zelf ff op 400/380 gehad en Quake 3 en de Dawn demo (ook Ultra mode) gingen prima zonder ook maar een artifactje; niet zo vreemd voor Quake, maar is die Dawn demo niet ook DX9? Misschien dat ik bij OpenGL spellen geen checkers heb... ik gebruik immers een OpenGL wrapper voor Dawn demo.

Vagp staat op auto en zal wel 1.5 V zijn. Hopelijk kan Astennu wat meer over de kaart vertellen die hij mij verkocht heeft.

Tot hoever hij getest is staat bovenaan m'n post; 460/430. Ik heb 'm zelf ff op 400/380 gehad en Quake 3 en de Dawn demo (ook Ultra mode) gingen prima zonder ook maar een artifactje; niet zo vreemd voor Quake, maar is die Dawn demo niet ook DX9? Misschien dat ik bij OpenGL spellen geen checkers heb... ik gebruik immers een OpenGL wrapper voor Dawn demo.
Ik vat die Omega drivers niet helemaal trouwens... er zitten drie versies van ati2mtag.sys (normaal, hack voor 9700 en hack voor 9800) in de installatiemap in je program files maar je hebt niet de mogelijkheid om als je pipelines niet goed zijn weer de normale terug te zetten, maw je moet de drivers helemaal opnieuw installeren of handmatig dat bestand vervangen.
ik lees nu een tijdje deze topics door om de 9800se te softmodden naar een pro versie. Alhoewel hier wordt beweerd dat het kaartonafhankelijk is, komt er toch geregeld naar voren dat de Club3D & Hercules kaartjes de meeste slagingskans heeft. Ik vroeg mij nu dus af hoe het zit met de OEM versies van de ATI 9800se kaarten?! Iemand enig ervaring op dit gebied? Zelfde soort geheugensnelheden / bussnelheid?
@bl33d: Als je een kaart hebt met Hynix geheugen en 256 bit mem. interface moet het volgens mij gewoon kunnen...
Is het trouwens bekend of verschillende driverversies soms wel een succesvolle softmod kunnen opleveren en sommige niet (checkers/sneeuw/artifacts)? Ik las vandaag in de meuktracker dat iemand met de 4.2 versie van ati2mtag.sys wel een goeie softmod had (Pro naar XT dan) en met 4.3 niet... misschien toch iets anders dan SE naar Pro, maar ik ga toch de 4.2 Omega's nog proberen.
Is het trouwens bekend of verschillende driverversies soms wel een succesvolle softmod kunnen opleveren en sommige niet (checkers/sneeuw/artifacts)? Ik las vandaag in de meuktracker dat iemand met de 4.2 versie van ati2mtag.sys wel een goeie softmod had (Pro naar XT dan) en met 4.3 niet... misschien toch iets anders dan SE naar Pro, maar ik ga toch de 4.2 Omega's nog proberen.
Hallo allemaal,
Ik heb een Hercules AIW 9800SE.
Deze draait al een tijdje lekker met softhack en ik heb nergens last van.
Vandaag heb ik na het lezen van diverse topics mijn bios geflashed naar de
AIW 9800XT. De catalyst drivers herkennen mijn kaart nu niet meer maar dat hebben meer mensen meegemaakt dus had ik het wel verwacht. Ik heb nu de omega drivers geinstalleerd met de optie voor de 9800SE naar XT optie. Dit werkt allenmaal prima. Nu kan ik alleen niet meer mijn tv tuner gebruiken, aangezien ik eerst alle ati software moest verwijderen. En de catalyst herkend de kaart ook niet meer dus ik weet niet hoe ik het nou allenmaal weer aan de praat kan krijgen.
Is er misschien iemand die hier meer ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen is?
THNX
Ik heb een Hercules AIW 9800SE.
Deze draait al een tijdje lekker met softhack en ik heb nergens last van.
Vandaag heb ik na het lezen van diverse topics mijn bios geflashed naar de
AIW 9800XT. De catalyst drivers herkennen mijn kaart nu niet meer maar dat hebben meer mensen meegemaakt dus had ik het wel verwacht. Ik heb nu de omega drivers geinstalleerd met de optie voor de 9800SE naar XT optie. Dit werkt allenmaal prima. Nu kan ik alleen niet meer mijn tv tuner gebruiken, aangezien ik eerst alle ati software moest verwijderen. En de catalyst herkend de kaart ook niet meer dus ik weet niet hoe ik het nou allenmaal weer aan de praat kan krijgen.
Is er misschien iemand die hier meer ervaring mee heeft en weet hoe dit op te lossen is?
THNX
Verwijderd
ik heb mijn 3dmark01 lage score probleem met de 9800SE@pro opgelost, eerst had ik de omegadrivers maar de score was echt laag max 14000 ofzo, nu heb ik de nieuwe catalyst(orginele) gepatched met rivatuner, en deze doen het geweldig 19000 ofzo
Uhmzz tja ik heb alleen als tussen persoon gespeeld. Ik weet alleen dat Far cry prima draaide met mod en hl ook dat waren de enige games die me broer speelde. T was niet mijn kaart nooit getest of zo. Drivers waren Cat 3.9 Omega. Thats all that i know.Aham brahmasmi schreef op 11 maart 2004 @ 16:33:
Ja, de checkers lijken wel een stuk minder op 325/300 maar ik zie ze nog steeds bij ontploffingen idd.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Far Cry werkt nu wel @4x1, het was het anti-aliasing probleem met Radeon (9800?) kaarten (moet dus uitstaan). Nu nog proberen op 8x1...Astennu schreef op 17 maart 2004 @ 22:20:
[...]
Uhmzz tja ik heb alleen als tussen persoon gespeeld. Ik weet alleen dat Far cry prima draaide met mod en hl ook dat waren de enige games die me broer speelde. T was niet mijn kaart nooit getest of zo. Drivers waren Cat 3.9 Omega. Thats all that i know.
Edit: heeft iemand met een Radeon 9800SE/Pro ooit in Quake 3 bij maps waar je kunt zien waar de map ophoudt (in de lucht, niet void) gezien dat er zwarte lijnen lopen langs de randen (soort wireframe)?? Bij m'n GF4 Ti4200 zag ik dat niet...

Ik gebruik momenteel de nieuwste Omega's (= Catalyst 4.2).
[ Voor 32% gewijzigd door Aham brahmasmi op 18-03-2004 14:27 ]
Ik had even een vraagje, in de start post staat in de specs van de 9800SE/AIW dat er 2,8ns mem opzit, is dit altijd zo of meestal zo of aleen bij een bepaald merk oid.
Dit wil ik graag weten aangezien ik hier in de regio alleen maar Sapphire en Club3d kaarten kan krijgen, en vooral club3d staat bekend om het brakken mem dat ze gebruiken, dus als er ook 2,8 ns op club3d zit zou dat mooi ziijn.
edit, zijn er trouwens ook merken met sneller gheugen ?
Dit wil ik graag weten aangezien ik hier in de regio alleen maar Sapphire en Club3d kaarten kan krijgen, en vooral club3d staat bekend om het brakken mem dat ze gebruiken, dus als er ook 2,8 ns op club3d zit zou dat mooi ziijn.
edit, zijn er trouwens ook merken met sneller gheugen ?
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 22-03-2004 11:50 ]
jippie!
vandaag men club3d 9800se binnegehad
softmod gedaan geen artifacts ofzo in 3dmark03 maar wel 2000 meer 3dmark
Maar nog 1 vraagje krijg je meer perfomance met een echt bios erin ?
vandaag men club3d 9800se binnegehad
softmod gedaan geen artifacts ofzo in 3dmark03 maar wel 2000 meer 3dmark
Maar nog 1 vraagje krijg je meer perfomance met een echt bios erin ?
Ik kan aan 9800SE 128 MB DDR, 256 bit, Core/Memory 380MHZ/340MHz VGA, tv-out (s-video) en DVI komen voor weinig.
Mijn vraag is, zo te zien aan de specs gaat het om 2,8 ns geheugen, ik wilde vragen of dit klopt.
Fabrikant is nieuw op de markt en website is nog niet online, ik heb alleen de pdf's gekregen.
Prijs zou: 150 euro (verkoop) kunnen zijn als ik er een zwik koop.
Mijn vraag is, zo te zien aan de specs gaat het om 2,8 ns geheugen, ik wilde vragen of dit klopt.
Fabrikant is nieuw op de markt en website is nog niet online, ik heb alleen de pdf's gekregen.
Prijs zou: 150 euro (verkoop) kunnen zijn als ik er een zwik koop.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
ik heb een Clu3D 9800 Pro hynix bios gevonden (btw was op ocfaq is dat beetje te vertrouwen?) maar hij is wel NTSC maakt dat wat uit inplaats van pal ? Want het lijkt mij dan beter deze bios te gebruiken dan die ene met samsung geheugen in startpost.
[ Voor 46% gewijzigd door Zenix op 23-03-2004 02:29 ]
Ik heb nog een bios edit proggie liggen, daarin kan je geloof ik ook aanpassen of het een PAL of NTSC bios is. Dus als het 'moet' wil ik dit wel ff aanpassen voor iemand ik kan het alleen niet testen omdat ik zelf geen 9800 kaart heb.
@ Spice: over 2 weken krijg ik te horen of ik een nieuwe vid 'krijg', als ik er geen krijg dan mail ik je wel voor zo'n kaart
, want het is en aantrekkelijk prijsje
@ Spice: over 2 weken krijg ik te horen of ik een nieuwe vid 'krijg', als ik er geen krijg dan mail ik je wel voor zo'n kaart
Verwijderd
Even vraagje over de 9800SE zelf van Club3D
Ik wil een upgrade doen van mijn FX5200 naar deze SE.
Is dit zowiezo ene lekkere upgrade?
Ennuh ik zag bij computerland.nl de Club3D ATi Radeon 9800SE 128 MB All-in-Wonder voor EUR199,--
Lekker goedkoop dus (toch?), en zo te zien is deze kaart ook makkelijk de modden naar ene Pro.
Maar wordt de Club3D's versie met een afstandsbediening geleverd (net als de Hercules)?
Ik koop em namelijk omdat ik ook een TV-Tuner nodig hebt.
En nog over het modden.
Ik heb echt geen PCI kaart en ook geen geld ervoor over om er 1 te kopen.
Als het flashen mislukt, kan ik dan ook via een andere AGP kaart terugflashen? of blindelings met de toetsnebord in MS-Dos?
Ennuh ik zag bij computerland.nl de Club3D ATi Radeon 9800SE 128 MB All-in-Wonder voor EUR199,--
Lekker goedkoop dus (toch?), en zo te zien is deze kaart ook makkelijk de modden naar ene Pro.
Maar wordt de Club3D's versie met een afstandsbediening geleverd (net als de Hercules)?
En nog over het modden.
Als het flashen mislukt, kan ik dan ook via een andere AGP kaart terugflashen? of blindelings met de toetsnebord in MS-Dos?
hallo,
ik heb net 9800pro bios erin geflasht (moet je dan ook softmod doen want het raare is dat er 4x1 bij riva tuner staat)
als ik de pipelines aanzet dan krijg ik soms MINISCULE artifacts niet groter dan . meestal zwart en ook maar af en toe ( ik denk dat dat warmte is hoe denken jullier erover?)
maarja ik hoop dat het weg is als men cpu koeler + heatsink erop komen ik verwacht van wel
ik heb net 9800pro bios erin geflasht (moet je dan ook softmod doen want het raare is dat er 4x1 bij riva tuner staat)
als ik de pipelines aanzet dan krijg ik soms MINISCULE artifacts niet groter dan . meestal zwart en ook maar af en toe ( ik denk dat dat warmte is hoe denken jullier erover?)
maarja ik hoop dat het weg is als men cpu koeler + heatsink erop komen ik verwacht van wel
[ Voor 100% gewijzigd door Zenix op 25-03-2004 00:23 ]
Als je de startpost hebt gelezen dan wist je dat je aan de softmod genoeg hebt; bios flashen hoeft dus niet en bovendien heb ik gelezen dat mensen de functies van hun AIW niet meer konden gebruiken door die biosflash. Ga er trouwens niet vanuit dat je de kaart zomaar als Pro kan draaien; het is nog steeds een kwestie van geluk hebben en het is maar de vraag of het nog steeds 2 van de 3 kaarten waarbij het lukt, als je er nu een koopt.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:35:
Even vraagje over de 9800SE zelf van Club3D
En nog over het modden.
Afgezien daarvan is de 9800SE absoluut een goeie upgrade van je GF FX5200.
Verwijderd
Jah ok, daar heb je gelijk mee.Aham brahmasmi schreef op 25 maart 2004 @ 03:16:
[...]
Als je de startpost hebt gelezen dan wist je dat je aan de softmod genoeg hebt; bios flashen hoeft dus niet en bovendien heb ik gelezen dat mensen de functies van hun AIW niet meer konden gebruiken door die biosflash. Ga er trouwens niet vanuit dat je de kaart zomaar als Pro kan draaien; het is nog steeds een kwestie van geluk hebben en het is maar de vraag of het nog steeds 2 van de 3 kaarten waarbij het lukt, als je er nu een koopt.
Afgezien daarvan is de 9800SE absoluut een goeie upgrade van je GF FX5200.
Maar heb volgens de poll 3/4 kans d8 ik.
MAar nog steeds me vraag, wat wordt er allemaal met de Club3D bijgeleverd?
Hoi mensen,
ik ben nog een n00b, maar ik wil m'n Hecules overclocken.
Alleen met de Softmod (Softmod & Omega) lukt niet helemaal:
Zie screenshot: http://www.xs4all.nl/~rijckede/farcry.jpg
Dus ik wil nu de Riva Tuner proberen alleen moet ik dan nog geen drivers hebben geinstalleerd als ik wil overclocken of moet ik juist eerst de nieuwste drivers downloaden en daarna Riva Tuner gebruiken?
En is er een verschil als je de driver bij Hercules download of bij ATI download?
Alvast bedankt voor de moeite.
ik ben nog een n00b, maar ik wil m'n Hecules overclocken.
Alleen met de Softmod (Softmod & Omega) lukt niet helemaal:
Zie screenshot: http://www.xs4all.nl/~rijckede/farcry.jpg
Dus ik wil nu de Riva Tuner proberen alleen moet ik dan nog geen drivers hebben geinstalleerd als ik wil overclocken of moet ik juist eerst de nieuwste drivers downloaden en daarna Riva Tuner gebruiken?
En is er een verschil als je de driver bij Hercules download of bij ATI download?
Alvast bedankt voor de moeite.
[ Voor 3% gewijzigd door nlboy op 25-03-2004 16:43 ]
Verwijderd
@nlboy.
Heb zelf geen ATi kaart maar van sites heb ik gelezen dat je de Z-buffer uit moet schakelen en dat het probleem misschien wordt verholpen.
Daarvoor moet je even een proggie zoeken op Google
Heb zelf geen ATi kaart maar van sites heb ik gelezen dat je de Z-buffer uit moet schakelen en dat het probleem misschien wordt verholpen.
Daarvoor moet je even een proggie zoeken op Google
@ThaDemon
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
Maar kan helaas niet zo 123 een programma vinden waarmee je de Z-Buffer kan uitzetten.
Weet iemand dat misschien?
Maar kan helaas niet zo 123 een programma vinden waarmee je de Z-Buffer kan uitzetten.
[ Voor 53% gewijzigd door nlboy op 25-03-2004 17:09 ]
Ik haal me vanavond een 9800 SE op, bij de norrod.. Als ze hem nog hebben..
post mijn results wel ff
//staat bij dat het een xpertvision ofzo is..
post mijn results wel ff
//staat bij dat het een xpertvision ofzo is..
[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 25-03-2004 17:13 ]
Verwijderd
Unfortunately there is no 100% fix for artifacts. In most cases the pipelines are simply damaged and will produce artifacts no matter what you do.nlboy schreef op 25 maart 2004 @ 17:08:
@ThaDemon
A few people could fix artifacts doing one or more of the following:
Disable Hierarchical-Z (Use google to find an utility called "RTool")
Force Anti-Aliasing
Force Anisotropic Filtering
Force 16-Bit color
Changing BIOS, voltages, cooling or clock speeds will not fix artifacts caused by a defective pipeline.
Ik had even een vraagje waarvan ik nou niet vond dat het een eigen topic mocht hebben. Heb wel gezocht maar kon niet echt iets concreets vinden.
Ik heb zelf een 9500 pro dus eigenlijk niet het goede topic maarja, het is toch een algemeen vraagje. En aangezien dit DOC is leek het me wel de goede plek om deze vraag te stellen.
Ik heb een Zalman ZM80C-HP maar vroeg me af wat de beste heathsinks voor die kaart waren. Er moeten dus heathsinks voor de mem onder die koeler passen en ik wil graag weten welke de beste zijn.
Ik heb zelf een 9500 pro dus eigenlijk niet het goede topic maarja, het is toch een algemeen vraagje. En aangezien dit DOC is leek het me wel de goede plek om deze vraag te stellen.
Ik heb een Zalman ZM80C-HP maar vroeg me af wat de beste heathsinks voor die kaart waren. Er moeten dus heathsinks voor de mem onder die koeler passen en ik wil graag weten welke de beste zijn.
Verwijderd

coolermaster CRC-U01 Heatsinks Koper
www.coolermaster.nl/crc-u01.htm
die heb ik eronder zitten passen precies
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:59:
[...]
Unfortunately there is no 100% fix for artifacts. In most cases the pipelines are simply damaged and will produce artifacts no matter what you do.
A few people could fix artifacts doing one or more of the following:
Disable Hierarchical-Z (Use google to find an utility called "RTool")
Force Anti-Aliasing
Force Anisotropic Filtering
Force 16-Bit color
Changing BIOS, voltages, cooling or clock speeds will not fix artifacts caused by a defective pipeline.
Verwijderd
Heb geen ATi kaart dus kan je verder neit helpen
Maar binnenkort koop ik waarschijnlijk de Club3D ATi Radeon 9800SE 128mb DDR AIW voor 199euro
Verwijderd
Dat moet je alleen doen als je die AIW functies wil, anders is een club3d 9800pro voor 225 euro een beter idee.
de tv tuner is niet geweldig, kan je beter een losse kopen, die lijken me beter.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:35:
Verwijderd
Hoezo niet geweldig??dev icey schreef op 25 maart 2004 @ 18:32:
[...]
de tv tuner is niet geweldig, kan je beter een losse kopen, die lijken me beter.
Bedoel je daarmee dat er veel ruis is of omdat de Drivers gewoon brak zijn.
Voor Ruis zijn er toch ruisfilters voor?
Kan je misschien wat screenshots maken van hoe het beeld is? lijk me wel fijn
@ TerranGhost
Jah ik koop het ook voor de AIW functies
Ik de nieuwe 2.5.30 Omega's (zie meuktracker) geïnstalleerd en gekeken of ze sneller zijn en nog eens gekeken of er iets veranderd is aan de checkerboards. Ik heb m'n SE dus weer even op 8x1 lopen en 3dmark 2k1 en 2k3 gedraaid. Bij 2k1 ging ik zo'n 1200 punten omhoog van 12356(4x1) naar 13571(8x1 dus) en bij 2k3 zo'n 1600 erbij, van 3581 naar 5146. Niet al te beste scores geloof ik, maar 't ligt denk ik aan m'n KT400 mobo (haalt ook niet al te beste mem score met sandra). Rest is 1700+@2 GHz, 512 MB DDR333@6-2-2-2-1T. Maar goed, over een tijdje een DFI Infinity. 
Edit: disable HierarchicalZ helpt nix.
Eigenlijk jammer dat je niet snel kunt wisselen tussen 4x1 en 8x1. Bij de spellen die ik speel (eigenlijk alleen Quake 3) heb ik geen checkers bij 8x1 en zelfs bij 3dmark2003 zag ik ze maar bij twee demos (lichtgele checkers ipv rode, bij de troll's lair en op de kop van de schildpad bij de nature demo). Bij de Far Cry demo heb ik ze ook maar op een paar vrij onopvallende plekken gezien (tot nu toe)...
Als je nou gewoon eens bij 'Compatibility Settings...' kijkt; er zijn maar twee knoppen waar belangrijke instellingen achter zitten, deze en 'Additional Settings...'. Ik post straks of het helpt; test wel ff met UT2003 demo.
Edit: disable HierarchicalZ helpt nix.

Eigenlijk jammer dat je niet snel kunt wisselen tussen 4x1 en 8x1. Bij de spellen die ik speel (eigenlijk alleen Quake 3) heb ik geen checkers bij 8x1 en zelfs bij 3dmark2003 zag ik ze maar bij twee demos (lichtgele checkers ipv rode, bij de troll's lair en op de kop van de schildpad bij de nature demo). Bij de Far Cry demo heb ik ze ook maar op een paar vrij onopvallende plekken gezien (tot nu toe)...
[ Voor 54% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-03-2004 07:07 ]
gevaarlijke uitspraak als je iets niet zeker weet..dev icey schreef op 25 maart 2004 @ 18:32:
[...]
de tv tuner is niet geweldig, kan je beter een losse kopen, die lijken me beter.
t zou kunnen dat de tv-tuners in 't verleden op de AIW kaarten wat minder waren, aangezien toen nog geen Phillips tv-tuner gebruikten (of tijdelijk waren overgestapt naar andere fabrikant).
maar nu worden er gewoon (weer) Phillips tv-tuners gebruikt hoor op de AIW's en die zijn gewoon top..
kheb zelf ook een 9800SE AIW, helaas niet modbaar..
Tsja, wat is 'niet-modbaar'? UT2K3/4 zijn op zich wel speelbaar maar de rode checkers op sommige plekken zijn wel erg lelijk, maar Far Cry vond ik goed kunnen op 8x1. De 3DMark2003 benchmark liet ook maar bij één test duidelijke checkers zien. Verder heb ik geen DX9 spellen om te proberen geloof ik...NewbieNeo schreef op 26 maart 2004 @ 11:21:
[...]
kheb zelf ook een 9800SE AIW, helaas niet modbaar..
Verwijderd
Eumh bij sommige mensen kan hij helemaal niet werkenAham brahmasmi schreef op 26 maart 2004 @ 14:42:
[...]
Tsja, wat is 'niet-modbaar'? UT2K3/4 zijn op zich wel speelbaar maar de rode checkers op sommige plekken zijn wel erg lelijk, maar Far Cry vond ik goed kunnen op 8x1. De 3DMark2003 benchmark liet ook maar bij één test duidelijke checkers zien. Verder heb ik geen DX9 spellen om te proberen geloof ik...
Maar goed, een goed DX9 spel om te controleren is "Halo".
En een goede DX9 benchmark programma is ook Aquamark (naast 3dmark03).
Ohh oke thnx in ieder geval. Zouden de nieuwe van coolermaster..... http://www.casejunkies.co...l_upload/picture_4101.jpg deze ook eronder passen. En dan bedoel ik natuurlijk die kleine blauwe??
En die coolermasters zijn die een beetje goed of is het niet veel
[ Voor 15% gewijzigd door Nebuch op 26-03-2004 16:59 ]
verkeerde topic?Nebuch schreef op 26 maart 2004 @ 16:59:
Ohh oke thnx in ieder geval. Zouden de nieuwe van coolermaster..... http://www.casejunkies.co...l_upload/picture_4101.jpg deze ook eronder passen. En dan bedoel ik natuurlijk die kleine blauwe??
Ik vind die checkers een beetje storend als ik bijv in een grot ben bij Far Cry, dus heb gewoon m'n videokaart teruggezet naar 4x1.Aham brahmasmi schreef op 26 maart 2004 @ 14:42:
[...]
Tsja, wat is 'niet-modbaar'? UT2K3/4 zijn op zich wel speelbaar maar de rode checkers op sommige plekken zijn wel erg lelijk, maar Far Cry vond ik goed kunnen op 8x1. De 3DMark2003 benchmark liet ook maar bij één test duidelijke checkers zien. Verder heb ik geen DX9 spellen om te proberen geloof ik...
[ Voor 6% gewijzigd door nlboy op 27-03-2004 14:31 ]
offtopic:
Nee, hij gebruikt de quote functie alleen niet.
Die Coolermaster heatsinkjes passen blijkbaar nog tussen de Radeon 9x00 en de Zalman ZM80C-HP, als je die erop hebt zitten.
Nee, hij gebruikt de quote functie alleen niet.

Die Coolermaster heatsinkjes passen blijkbaar nog tussen de Radeon 9x00 en de Zalman ZM80C-HP, als je die erop hebt zitten.
Over Far Cry: ja, die donkere gedeelten zijn het altijd heb ik gemerkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-03-2004 14:35 ]
Ik heb gisteren bij Yorcom een 9800SE besteld.. Als ik hem heb breng ik mijn 5900XT terug, want die valt tegen (met veel moeite en oc'en 6000 3dmarks)..
die 9800se is ook nog 30 euro goedkoper
die 9800se is ook nog 30 euro goedkoper
zal eerst kijken of je de se naar een pro kan modden anders is de 5900xt echt wel sneller.
Verwijderd
Als je die 9800se niet kunt softmodden haal je never nooit de 5000 3dmarks in 2003. Gesoftmod en als standaard Pro haal je zo'n 5400 punten, je zult hem tot XT moeten overklokken of verder om over de 6000 te komen.
Jah duuuuuuuuuuh.
Tenzij de softmod gelukt is enne 6000 3dmarks is niet weinig hoor ik weet niet hoeveel jij denkt te halen
.
Tenzij de softmod gelukt is enne 6000 3dmarks is niet weinig hoor ik weet niet hoeveel jij denkt te halen

[ Voor 78% gewijzigd door Dark Master op 27-03-2004 19:55 ]
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
Ik denk dat je als je een hogere score wilt halen beter een Radeon 9800Pro kunt halen, bv die van Club3D kost rond de 225 euro en die klokken meestal met de stock cooler naar XT. Dan zit je al boven de 6000 3dmarks.
Ik haalde 5146 3DMarks met m'n SE naar Pro gemod, maar da's op m'n huidige KT400 die ook een nogal brakke Sandra score haalt. Ook kan hij waarschijnlijk aardig overgeklokt worden (dit was nog op 380/340). Alleen is m'n 9800SE net twee keer fiks gecrashed.Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 19:15:
Als je die 9800se niet kunt softmodden haal je never nooit de 5000 3dmarks in 2003. Gesoftmod en als standaard Pro haal je zo'n 5400 punten, je zult hem tot XT moeten overklokken of verder om over de 6000 te komen.

Ik heb meteen maar weer de normale driver teruggezet.
[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 27-03-2004 23:56 ]
Maja.. Ik twijfel nu toch wel ernstig..
optie 1: Deze 5900XT houden. Presteert toch wel goed met 6000 3dmarks
optie 2: Deze 5900XT wegdoen en over een maandje een 9800pro halen (ivm geld)
Optie 1 lijkt me wel ok, want zo slecht presteert deze kaart dus toch niet.. Far cry draait vet netjes
Optie 1 lijkt me wel ok, want zo slecht presteert deze kaart dus toch niet.. Far cry draait vet netjes
Verwijderd
Waarom denk je eraan om je 5900xt weg te doen?418O2 schreef op 28 maart 2004 @ 16:01:
Maja.. Ik twijfel nu toch wel ernstig..
Ik bedoel maar de SE is iets trager en met 25% kans heb je een verkeerde 9800SE om niet te modden.
Ga dan voor de 9800Pro/XT als je omhoog wilt of naar de 5950ultra
Deze is net nieuw en ik kan hem nog omruilen, maar dat doe ik maar niet.. Met een 9800pro ben ik nog maar een klein stukje sneller dan nu en dat risico wil ik niet lopen..
Maar ga straks fulltime werken, dus dan stap ik met een maand of 2 wel weer over. Als de R420 wordt gelaunched, dan een mooie R3xx op de kop tikken
Maar ga straks fulltime werken, dus dan stap ik met een maand of 2 wel weer over. Als de R420 wordt gelaunched, dan een mooie R3xx op de kop tikken
Ik vermoed dat het wel meer dan 25% kans is dat de mod niet goed werkt, en wat ik ook moet zeggen is dat ik eigenlijk meer verwacht had van mijn 9800SE. Qua snelheid is het ok, maar ik heb er meer problemen mee dan met mijn Ti4200.
Bij het opstarten van een spel heb je bijvoorbeeld allerlei tools nodig om het met de juiste gamma en refresh rate te spelen, anders wordt het 60 Hz en pikdonker. Alt+Enter wil je al helemaal niet twee keer drukken want dan heb je _soms_ dus dat je je gamma helemaal niet meer in kunt stellen en je refreshrate gaat weer naar 60 Hz ondanks je tooltje (Rivatuner werkt blijkbaar niet altijd 100%). Ik spreek nu over mijn ervaringen met Quake 3; bijna elke keer bij het opstarten dan verdwijnt de gamma setting weer en moet ik hem weer instellen.
Gelukkig zijn er in Quake genoeg commando's gamma en refresh weer goed te krijgen maar het blijft een rompslomp.
Moet je nagaan, heb ik deze kaart juist gekocht omdat er in de ad. stond dat hij op 8x1 draaide. Mooi niet dus.
Niet stabiel en checkers, die je bij Far Cry niet ontdekt tenzij je het meer dan 1 minuut speelt...

Moet je nagaan, heb ik deze kaart juist gekocht omdat er in de ad. stond dat hij op 8x1 draaide. Mooi niet dus.
Ik heb even een vraag over mijn R9700np, tis wle niet precies het zelfde maar ik vond het een beetje loos om voor deze vraag een nieuw topic te openen.
Ik heb een Club3d R9700np met Infineon mem, 3,6 ns dus echt bagger spul. Nu krijg ik waarschijnlijk binnenkort de kans om er ander mem op te later solderen maar dan zal dat mem Hyundai 2,7/2,5 ns zijn, nou vroeg ik me af, moet ik dan gewoon een bios zoeken voor Hyundai mem of zal het niet veel uitmaken voor een goeie OC ?
Ik heb een Club3d R9700np met Infineon mem, 3,6 ns dus echt bagger spul. Nu krijg ik waarschijnlijk binnenkort de kans om er ander mem op te later solderen maar dan zal dat mem Hyundai 2,7/2,5 ns zijn, nou vroeg ik me af, moet ik dan gewoon een bios zoeken voor Hyundai mem of zal het niet veel uitmaken voor een goeie OC ?
Verwijderd
Is van een Geforce FX5200 naar een ATi Radeon 9800SE AIW een lekkere stap?
Of zal ik toch door moeten sparen voor de Pro versie ervan?
Ik heb de TV-Tuner wel nodig vandaar dus (heb geen TV in me kamer).
Of zal ik toch door moeten sparen voor de Pro versie ervan?
Ik heb de TV-Tuner wel nodig vandaar dus (heb geen TV in me kamer).
Verwijderd
ja dat is een flinke stap vooruit, misschien is hij te modden maar anders is het alsnog een flinke verbetering. Hierover zijn al zo vaak vragen gesteld dat ik het eigenlijk niet nodig vind om zo´n vraag weer te stellen

Als je niet regelmatig reviews e.d. leest dan kun je door de naam Geforce FX de indruk krijgen dat de FX5200 een nieuwe en snelle kaart moet zijn, maar hij is stukken trager (meer niveau GF4MX440 oid) dan bijvoorbeeld de GF4 Ti4200. De FX5600 is net iets sneller dan de laatstgenoemde. De Radeon 9800SE zit ergens boven de FX5700 (en de FX5900XT presteert ongeveer gelijk aan de 9800 Pro).
Ik neem van iemand een 9800SE over met 8 pipelines
echter, hij haalt op 400/700 met pro bios 4200 3dmarks.. Klopt dat wel? Hij heeft een 1800+ op een nforce2..
echter, hij haalt op 400/700 met pro bios 4200 3dmarks.. Klopt dat wel? Hij heeft een 1800+ op een nforce2..
Verwijderd
sorry dat ik het ook heb gevraagdVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 09:02:
ja dat is een flinke stap vooruit, misschien is hij te modden maar anders is het alsnog een flinke verbetering. Hierover zijn al zo vaak vragen gesteld dat ik het eigenlijk niet nodig vind om zo´n vraag weer te stellen

Maar ik ga er dus eentje binnenkort halen en ook proberen te modden naar een Pro.
Wat gebuerd er als het softmodden mislukt en windows niet meer opstart? wast moet ik dan doen??
bij een mislukte softmod de bios terugzetten ? nou ik weet dan niet wat jij gelezen hebt hoor
Ik denk dat je dan in veilige modus moet opsterten en de driver unstallen
@ Catch hieronder: kan gebeuren he
Ik denk dat je dan in veilige modus moet opsterten en de driver unstallen
@ Catch hieronder: kan gebeuren he
[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 29-03-2004 16:54 ]
Ow ik las het verkeerd indeed 
//iemand hier nog antwoord op:
//iemand hier nog antwoord op:
[ Voor 78% gewijzigd door 418O2 op 29-03-2004 18:23 ]
Verwijderd
Ja ik zat ook al te denken van hij moet dan toch nog mijn PC zelf starten he 
Naja bedankt he dan mod ik em gelijk nadat ik de omega drivers hebt geinstalleerd.
Ennuh dat met die 3dmarks.
Hij hoort toch denk ik een stukkie hoger te halen.
Ik d8 zo aan 5500marks als het meezit.
Maar weet het zelf ook neit natuurlijk
Naja bedankt he dan mod ik em gelijk nadat ik de omega drivers hebt geinstalleerd.
Ennuh dat met die 3dmarks.
Hij hoort toch denk ik een stukkie hoger te halen.
Ik d8 zo aan 5500marks als het meezit.
Maar weet het zelf ook neit natuurlijk
Dat moet een score met 4 pipelines zijn. Ik haalde 5146 3DMarks op:418O2 schreef op 29 maart 2004 @ 15:50:
- 380/680@8x1
- 1700+ @ 2 GHz
- KT400 mobo
- 512 MB DDR333
Met 4x1 haalde ik 3581 punten maar dat zal wel aan de lage (tov NF2) geheugenbandbreedte van mijn mobo liggen.
Edit: pfffffffffffffffffffffffffffffff... ik dacht ik mijn 9800SE naar de knoppen had geholpen door de softmod te proberen en te overklokken.
Na even geboot te hebben naar win98 (dual boot) en daar de drivers geïnstalleerd te hebben kon ik de bovengenoemde spellen (en 3DMark) weer goed spelen.
Blijkbaar zijn de Direct3D drivers corrupt geraakt ofzo, mijn kaart is 2x gecrashed (maar dat was tijdens Quake 3
Edit2: UT doet het weer goed, maar in 3DMark en UT2k3/4 zie ik nog steeds artifacts.
[ Voor 57% gewijzigd door Aham brahmasmi op 30-03-2004 17:36 ]
Ik blijf hier het vage probleem houden dat, zodra de gehackte drivers geladen worden, mijn scherm op zwart gaat en m'n monitor standby (geen signaal) Ik heb laatst mogen formatteren (bah) en ineens de gehackte omega's erop gezet, maar ook hier zwart beeld. Ik zie Windows, maar zodra de videokaartdriver geladen is wordt't zwart
Ik neem aan dat mijn kaartje dus gewoon niet softmoddable is? (Club3d Raddy 9800SE)
Blijkbaar ja. Ik krijg haast het idee dat je kaart een PCB met 128 bit geheugeninterface heeft; dan zou je beeld hoogstwaarschijnlijk zwart blijven als je alle 8 pipelines probeert te gebruiken.Wormaap schreef op 30 maart 2004 @ 16:02:
Ik blijf hier het vage probleem houden dat, zodra de gehackte drivers geladen worden, mijn scherm op zwart gaat en m'n monitor standby (geen signaal) Ik heb laatst mogen formatteren (bah) en ineens de gehackte omega's erop gezet, maar ook hier zwart beeld. Ik zie Windows, maar zodra de videokaartdriver geladen is wordt't zwartIk neem aan dat mijn kaartje dus gewoon niet softmoddable is? (Club3d Raddy 9800SE)
Hm, dan denk ik dat ik'm maar RMA ga sturen en bijbetaal voor'n 9800Pro 
'K heb er sowieso wat vage probleempjes mee de laatste tijd (checkerboard met 4 pipelines aan, na harde reboot (uit en weer aan, dus niet de reset knop) weg, en soms strepen door het beeld enz.)
'K heb er sowieso wat vage probleempjes mee de laatste tijd (checkerboard met 4 pipelines aan, na harde reboot (uit en weer aan, dus niet de reset knop) weg, en soms strepen door het beeld enz.)
Ok, dat klinkt wel als een kapotte kaart maar het kan ook aan je Omega of DirectX drivers liggen misschien. Ik zie allemaal artifacts in DX9 spellen (zie post boven) maar dat is onder XP waar m'n kaart al twee keer is gecrashed. Onder Win98 heb ik gewoon een normaal beeld.Wormaap schreef op 30 maart 2004 @ 17:45:
@Sapphire: hopelijk is het opgelost als ik DX9 opnieuw installeer of m'n Omega drivers eens helemaal verwijder met die driver remover. Anders zal XP er maar weer opnieuw opmoeten... (weet niet of ik nou nog een goeie image had

[ Voor 19% gewijzigd door Aham brahmasmi op 31-03-2004 16:59 ]
Mijn ervaringen met WIN XP en DX versies en driver zijn ook neit erg goed, toen ik dual boot had had ik het zelfde met XP en 98
Verwijderd
Is het zo dat als je de 9800SE All In Wonder softmod dat je dan de AIW functies kwijtraakt, dat hoorde ik toevallig van iemand en ik wil dus zo'n kaart gaan kope mede dankzij de TV-Tuner.
Enne wat is er nog meer zo speciaal aan de AIW behalve dat je een TV-tuner erbij krijgt?
Enne wat is er nog meer zo speciaal aan de AIW behalve dat je een TV-tuner erbij krijgt?
Verwijderd
Hallo,
ik heb een hercules 9800se aiw, succesvol gesoftmod, en nu wil ik een 2e monitor aan mn pc hangen. nu heb ik 2 vragen:
- ik heb een sapphire 7000 pci kaart gekocht, geinstalleerd en werkte, maar mn 9800 draaide toen weer op 4 pipelines. heb het met de omega drivers geprobeerd, met de rivatuner, maar ik blijf 4 pipelines hebben nadat ik beide kaarten geinstalleerd heb. is er een manier om toch die 8 pipelines te installeren? ik neem aan dat ie maar 4 activeert omdat de ati2mtag.sys gebruikt wordt door zowel de 7000 en de 9800...als ik eerst de 7000 installeer en daarna de 9800 dan werken beide kaarten maar de 9800 op 4 pipelines, als ik daarna op de rivatuner manier de overige 4 activeer dan is mn 7000 kaart weer niet te gebruiken. is er dus een manier om dit toch werkende te krijgen, of moet ik een andere pci kaart (non radeon) kopen om het te laten werken?
- mijn 2e vraag, koppig als ik was heb ik geprobeerd mn kaart te flashen naar een pro, met de gedachte als het een pro is werken alle 8 de pipelines...nu zie ik dat de kaart dan ook gehardmod had moeten worden, maar het flashen is verkeerd gegaan, zwart beeld, pc die niets meer doet. Ik dacht no big deal, heb een pci kaartje dus dat moet geen probleem zijn . ik heb in mn bios gekeken, en mn boot=agp-pci stond al op agp-pci ingesteld(ik heb een asus p4p800deluxe) maar tijdens het opstarten blijft ie hangen. de enige andere optie die ik kan instellen is boot=pci-agp maar ga ik dan niet mn pci kaart bios flashen als ik em probeer terug te flashen? of moet ik dan een andere code gebruiken om em terug te flashen?
alvast bedankt, Peter
ik heb een hercules 9800se aiw, succesvol gesoftmod, en nu wil ik een 2e monitor aan mn pc hangen. nu heb ik 2 vragen:
- ik heb een sapphire 7000 pci kaart gekocht, geinstalleerd en werkte, maar mn 9800 draaide toen weer op 4 pipelines. heb het met de omega drivers geprobeerd, met de rivatuner, maar ik blijf 4 pipelines hebben nadat ik beide kaarten geinstalleerd heb. is er een manier om toch die 8 pipelines te installeren? ik neem aan dat ie maar 4 activeert omdat de ati2mtag.sys gebruikt wordt door zowel de 7000 en de 9800...als ik eerst de 7000 installeer en daarna de 9800 dan werken beide kaarten maar de 9800 op 4 pipelines, als ik daarna op de rivatuner manier de overige 4 activeer dan is mn 7000 kaart weer niet te gebruiken. is er dus een manier om dit toch werkende te krijgen, of moet ik een andere pci kaart (non radeon) kopen om het te laten werken?
- mijn 2e vraag, koppig als ik was heb ik geprobeerd mn kaart te flashen naar een pro, met de gedachte als het een pro is werken alle 8 de pipelines...nu zie ik dat de kaart dan ook gehardmod had moeten worden, maar het flashen is verkeerd gegaan, zwart beeld, pc die niets meer doet. Ik dacht no big deal, heb een pci kaartje dus dat moet geen probleem zijn . ik heb in mn bios gekeken, en mn boot=agp-pci stond al op agp-pci ingesteld(ik heb een asus p4p800deluxe) maar tijdens het opstarten blijft ie hangen. de enige andere optie die ik kan instellen is boot=pci-agp maar ga ik dan niet mn pci kaart bios flashen als ik em probeer terug te flashen? of moet ik dan een andere code gebruiken om em terug te flashen?
alvast bedankt, Peter
Hij zal idd op PCI-AGP moeten staan zodat'ie de PCI kaart eerst gebruikt. 'T terugflashen LIJKT mij haast niet zo'n probleem.
*Disclaimer* Het hierboven gezegde berust niet op ervaring, maar op een poging tot redelijke logica, ik neem geen enkele verantwoordelijkheid
*Disclaimer* Het hierboven gezegde berust niet op ervaring, maar op een poging tot redelijke logica, ik neem geen enkele verantwoordelijkheid
'K zou zeggen, waag een poging

Je lult maar wat denk ik, want het flash progje zal hoogstwaarschijnlijk een error melding geven dat hij de juiste videokaart niet vindt om de biosfile op te flashen...Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 18:09:
[...]
Maar ik heb zo'n voorgevoel dat dan mijn videokaart brak wordt.. of lul ik maar weer wat![]()
![]()
Edit: vlauw.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-04-2004 23:28 ]
Verwijderd
wat is de datum van vandaagAham brahmasmi schreef op 01 april 2004 @ 18:23:
[...]
Je lult maar wat denk ik, want het flash progje zal hoogstwaarschijnlijk een error melding geven dat hij de juiste videokaart niet vindt om de biosfile op te flashen...

Verwijderd
Vanmiddga me 9800SE AIW van Club-3D gekocht.
Net gemod en ja hoor hij werkt!!
Alleen bij de 3dmark tests zie je soms rechts onder soms een klein zwart blokje.
Toch een artifact!
Verder niks dus hou ik em maar zo
Net gemod en ja hoor hij werkt!!
Alleen bij de 3dmark tests zie je soms rechts onder soms een klein zwart blokje.
Toch een artifact!
Verder niks dus hou ik em maar zo