Toon posts:

Pc loopt vast tijdens branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Telkens als ik een cd'tje probeer te branden met nero loopt m'n pc vast op 5 % .
Ik kan dan niks anders meer doen dan de reset knop in te drukken. Pc draait op windows xp.

Ik hoorde van iemand dat het aan m'n voeding kan liggen omdat die maar 250 watt is...

Maar als ik een simulatie doe met nero dan werkt het wel gewoon..wie kan me helpen ??

Pc :
- Abit nf7
- Amd Athlon 2600xp
- 512 mb ddr 400 mhz
- 40 gyg maxtor 7200 rpm
- geforce 2 mx

Verwijderd

je voeding is idd wat weinig..welk merk is het??
wat heb je allemaal geprobeerd???
- ander brandprogramma
- brandprogramma opnieuw
hoe lang is het geleden dat je format hebt gedaan??
loopt hij altijd op precies 5% vast?? (dan is het softwarematig en niet hardware)

Verwijderd

Topicstarter
Welk merk voeding weet ik niet..

Maar die voeding hoorde eigenlijk bij een amd 1000 mhz...

Ik ben toen gaan upgraden naar wat ik nu heb maar nooit de voeding veranderd.

Daarvoor deed hij het gewoon altijd goed...
Maar altijd op 5 % , volgens mij begint hij dan ook pas met echt branden want hij loopt vast voordat het lampje op me brander oranje/rood wordt.. Kan het er aan liggen dat hij dan meer volt nodig heeft voor het brandproces ?

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Heb je dat probleem altijd al gehad, of heb je nog wel ooit cd's kunnen branden met die brander??

[ Voor 195% gewijzigd door paul99 op 16-01-2004 15:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:34:
Welk merk voeding weet ik niet..

Maar die voeding hoorde eigenlijk bij een amd 1000 mhz...

Ik ben toen gaan upgraden naar wat ik nu heb maar nooit de voeding veranderd.

Daarvoor deed hij het gewoon altijd goed...
Maar altijd op 5 % , volgens mij begint hij dan ook pas met echt branden want hij loopt vast voordat het lampje op me brander oranje/rood wordt.. Kan het er aan liggen dat hij dan meer volt nodig heeft voor het brandproces ?
kan zijn dat hij te weinig Spanning krijgt, maar dan zou hij volgens wel moeten beginnen...wat voor merk cd-r's gebruik je?? kan je een andere voeding proberen?? loopt je pc ook vast met spelletjes/benchmarking??

Verwijderd

Topicstarter
branden deed het altijd perfect, totdat ik nieuw moederbord , processor en geheugen erin heb gezet...omdat het via een andere chipset draaide moest ik windows ook opnieuw installeren..maar branden lukt dus niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:42:
[...]

kan zijn dat hij te weinig Spanning krijgt, maar dan zou hij volgens wel moeten beginnen...wat voor merk cd-r's gebruik je?? kan je een andere voeding proberen?? loopt je pc ook vast met spelletjes/benchmarking??
Met spelletjes heb ik er nog geen last van gehad...
Merk cd-r = mmore ( die het voorheen altijd perfect deden )

Ik heb geen andere voeding liggen, maar stel ik koop er 1, welke is dan aan te raden ?

Nu ik naar de verpeste cd'tjes kijk...hij heeft wel een klein laagje gebrand..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 15:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:45:
[...]

Met spelletjes heb ik er nog geen last van gehad...
Merk cd-r = mmore ( die het voorheen altijd perfect deden )

Ik heb geen andere voeding liggen, maar stel ik koop er 1, welke is dan aan te raden ?
als die spelletjes het goed doen ligt het waarschijnlijk niet aan je voeding..
probeer us memtest.. hier te downloaden..

Verwijderd

Kun je kijken naar voedingen van Zalman, Enermax, Tagan, thermaltake. Zijn allemaal goede merken. (ligt een beetje aan je budget, bovenstaande zijn tussen de 50 ~ 100 euro)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:48:
Kun je kijken naar voedingen van Zalman, Enermax, Tagan, thermaltake. Zijn allemaal goede merken. (ligt een beetje aan je budget, bovenstaande zijn tussen de 50 ~ 100 euro)
je vergeet een van de beste :P
Antec... deze heb ik zelf(Antec Treu Control 550W), ik neem nooit anders meer!!
wat een voltages :9~ (12,03-5,98-3,32) en ik kan ze ook nog beter schroeven..
wat zijn je voltages eigenlijk??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 16:00:
[...]

Mijn voltages :

cpu core voltage 1.66 V
vcc voltage (+2.5V) 2.65 V
I/O voltage (+3.3V) 3.36 V
+5 V 5.08 V
+12 V 12.09 V
-12 V -12.11 V
-5 V -5.14 V
3.3 V Dual voltage 3.63 V
standby voltage (+5V) 4.99 V

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 16:00:
[...]

Ik weet niet of je dat goed moet noemen. Ik dacht dat jij verstand van voedingen had :? :) 5,98 V is absoluut slecht. Dat is 20% teveel en de grens ligt vele malen lager. Kijk maar uit met je systeem, aangezien veel van je componenten op de 5 volt lijn zitten.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:28
:7 je loopt altijd maar het merk te promoten wat je zelf hebt.
er zijn ook andere merken dan Antec.

vind zelf 250watt te weinig voor de PC die jij hebt
heb zelf ook 2600Barton

Verwijderd

Topicstarter
Bigbot schreef op 16 januari 2004 @ 23:43:
:7 je loopt altijd maar het merk te promoten wat je zelf hebt.
er zijn ook andere merken dan Antec.

vind zelf 250watt te weinig voor de PC die jij hebt
heb zelf ook 2600Barton
Denk je dat ik met een andere voeding mijn probleem oplos ?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:28
kan zijn maar ik ga niks zeker weten zeggen

dit heb ik zelf

heb zelf MSI mobo
2600barton
80 en 120 gig HD
512MB RAM
en Geforce4 Ti4200
4 case fans
en writer

ik draai het met een 460 watt enermax
wat dus op moment overkill is lol
maar komt nog hoop zooi bij

ikz zou minstens voor 350 watt gaan want zelf al zou die 250 genoeg zijn wat ik zelf betwijfel dan zul je niet verder kunnen uitbreiden.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 2/
dit topic is special voor zulke gevallen.

dus probeer dit topic.
maar ik kan je niet met zekerheid zeggen dat het probleem met nieuwe voeding weg gaat.

ik zou zelf gewoon 350 wat halen hoeft niet duur te zijn zolang je maar geen el cheapo merk haalt.
400 watt of meer zou voor jou overkill zijn en onnodig duur.
maar probeer gewoon effe het topic wat ik vermeld die hebben er meer verstand van.
ik gebruik simpele vuistregel en probeer altijd te veel te hebben inplaats van net genoeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 17-01-2004 00:07 ]

Verwijderd

AOpen maakt degelijk voedingen/kasten voor een beschaafde prijs.

Antec Truepower-reeks zijn echt 1337 voedingen, vooral als ze speciale stekkers hebben voor ventilatoren. Truepower-reeks heeft geen last van gedeelde vermogens, gewone voedingen (ookal is het een Enermax 500+W) kunnen maar +/-200Watt leveren op bepaalde lijnen, maar de Truepower kan veel meer geven. Die toerenregeling voor ventilatoren is temperatuursafhankelijk en je kast wordt er echt stiller van. Ik heb een Antec Truepower 550W in een AOpen HQ08 ingebouwd, ventilatorenroosters opengeboord + coolermaster-ventilatoren => die kast is STIL (op de maxtor na, die luid als je data leest/schrijft).
als die spelletjes het goed doen ligt het waarschijnlijk niet aan je voeding..
probeer us memtest.. hier te downloaden..
Games belasten geheugen en grafische kaart zwaar, een nachtje CS met brak geheugen/grafische kaart gaat moeilijk (ik heb dat al eens gedaan, maar minstens 30 vastlopers gehad).

Als je CD's schrijft, dan begint de CD-writer te werken en stroom trekken.

Athlon 1000 trekt 49 tot 60 Watt en de Athlon 2600+ trekt 68Watt, zwaarder voedingbelasting?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor alle reacties, maar ik ben er helaas nog steeds niet uit..

Ben er wel achter gekomen dat het geen software probleem is want ik had het met vcdeasy en winoncd ook.

Winoncd kwam met deze foutmelding :

Buffer underrun. Writing stopped because the data was sent too slow.
ASPI reported an error: SCSI command aborted
(GRI_WriteBlocks)

Is het gebruikelijk dat windows xp je cd-writer en dvd speler als scsi weergeeft, want zo staan ze namelijk ook in apparaatbeheer terwijl het geen scsi spelers zijn...

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 21:56

NielZ

Casual

Ik had laatst een soortgelijk probleem, weliswaar met DVD's.
M'n PC liep compleet vast tijdens het branden, enkel een reset hielp nog. Het bleek dat de nieuwste nForce drivers de schuldige waren. Ik had namelijk altijd op de originele gedraaid (2.nogwat), maar toen ik 3.13 installeerde begonnen de problemen. Ik zie dat jij ook een nieuw mobo hebt (met als ik me niet vergis een nForce chipset), misschien dat daar het probleem ligt?

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

Topicstarter
NielZ schreef op 20 januari 2004 @ 14:45:
Ik had laatst een soortgelijk probleem, weliswaar met DVD's.
M'n PC liep compleet vast tijdens het branden, enkel een reset hielp nog. Het bleek dat de nieuwste nForce drivers de schuldige waren. Ik had namelijk altijd op de originele gedraaid (2.nogwat), maar toen ik 3.13 installeerde begonnen de problemen. Ik zie dat jij ook een nieuw mobo hebt (met als ik me niet vergis een nForce chipset), misschien dat daar het probleem ligt?
Ja ik heb ook de nForce chipset...

Maar ik heb ff op de nvidia site rond gekeken en het blijkt dat je 2 soorten drivers hebt, de unified drivers en de nvidia drivers..

Unified drivers heb je inderdaad de 2.nogwat en de 3.13 maar die heb ik geeneens geinstalleerd, ik heb namelijk alleen de driver van nvidia geinstalleerd..

Zou je mij misschien een link kunnen geven naar de 2.nogwat drivers..
En kan ik die gewoon installeren of moet ik de nvidia driver eerst weghalen ?

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved

Lag dus aan de driver van de nForce chipset ( Ide-controller )

Windows Xp installeert hem automatisch maar die driver blijkt dus niet goed te werken, driver van nvidia gedownload en het werkt weer allemaal naar behoren :*)
Pagina: 1