Dcpromo en netlogon

Pagina: 1
Acties:

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 netwerk draaien met 1 DC. Nu wil ik er een tweede DC aan toevoegen. Maar wanneer ik de server gepromoot heb, dan duurt het ten eerste heel lang voordat deze opgestart is (is een 2,6Ghz met 1GB RAM). Nadat deze opgestart is, mis ik de sysvol en de netlogon share. In de eventlog staat dat de netlogon is blijven hangen (eventid 7022 en reeds opgezocht maar geen juiste oplossing staat daar tussen).

Ik heb inmiddels de server al 2x opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat. Iemand enig idee?

Tjielp... een vogel.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:28
Dit zou een DNS probleem kunnen zijn. Welke Service Packs draaien je DC's. Er hebben een aantal bugs gezeten die pas in SP2 waren opgelost, maar het advies is momenteel minimaal SP3 voor je DC's.

Probeer eens de tools DCDIAG en netdiag op je beide servers te draaien.

Kunnen de servers elkaar pingen op IP nivo, en op naam basis (server.mydomain.nl)?

Verwijderd

Heeft de tweede Domain Controller wel een correct werkende DNS? Je kan het beste op beide DC's de DNS server voor jouw zone draaien.

Verwijderd

je had al een bestaande dc. toen je dcpromo ging draaien heb je de 2e dc onder hetzelfde forest/tree geplaatst of weer een nieuwe tree? Maw welke keuzes zijn er bij het draaien van dcpromo gemaakt en wat zijn dus de instellingen van beide servers op dat gebied

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Het is een bestaand domein waarin een extra dc is geplaatst. Op zich zou ik ook zeggen DNS, maar DNS heeft altijd goed gewerkt toen er nog maar 1 dc was. Pingen is ook geen probleem.
Zelfs als ik in users en sites kijk, dan zie ik beide dc's wel (net als de andere invulling van AD).

Tjielp... een vogel.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Bas schreef op 16 januari 2004 @ 19:48:
Het is een bestaand domein waarin een extra dc is geplaatst. Op zich zou ik ook zeggen DNS, maar DNS heeft altijd goed gewerkt toen er nog maar 1 dc was. Pingen is ook geen probleem.
Zelfs als ik in users en sites kijk, dan zie ik beide dc's wel (net als de andere invulling van AD).
die 2e dc die heeft dus als dns server wel de eerste DC staan :? (ook tijdens de dcpromo actie?)

A wise man's life is based around fuck you

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Topicstarter
Eh, ja anders kan hij het bestaande domein niet vinden..

Tjielp... een vogel.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Van de technet site van MS:

Q315951
SYMPTOMS
After you run the Dcpromo.exe tool and restart the computer, the following information may be logged in the System event log on the new domain controller:

Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7022
Computer: Computer name
Description:
The Net Logon service hung on starting.

This problem might also occur if the DNS records for the domain controller were deleted before you restarted the domain controller.

CAUSE
One or more of the DNS records that the Netlogon service must register when it starts requires DNS Secure Dynamic Update. Netlogon requires a Kerberos ticket to register the records. The %SystemRoot%\System32\Config\Netlogon.dns file contains a list of records that Netlogon must register. However, at this point in in the Windows startup process, the local Kerberos Distribution Center (KDC) service has not started completely and cannot provide the requested ticket to the local Kerberos client immediately. Therefore, Netlogon waits for the ticket. If the registration request cannot be performed in time, System Control Manager times out and logs event ID 7022 ("The Net Logon service hung on starting"). After the KDC has started, Netlogon receives the ticket and begins DNS Secure Dynamic Update.

Volgens bovenstaand artikel zou het herstarten van de KDC service het probleem moeten oplossen. Eventueel kan er via de registry een dependencie voor de netlogon service gemaakt worden. Dit resulteert erin dat de Netlogon pas start als de KDC service pas gestart is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1