Recente adventures

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-10 13:44
Mijn zus en ik zijn laatst met Broken Sword 3 aan de gang gegaan, en dat vonden we allebei toch wel weer erg leuk, alleen behoorlijk kort, simpel en kutcontrols. We zijn dus op zoek naar andere adventures, liefst zo recent mogelijk. Een vriend van mij heeft nog wel een stel oudere adventures, en die ga ik binnenkort maar eens een keer lenen (Broken Sword 1,2 en Full Throttle bijvoorbeeld), maar dat is qua graphics toch niet alles natuurlijk. Spellen zoals de Monkey Island reeks (de laatste vond ik toch wel best leuk). Welke adventures zijn er nog meer de laatste tijd uitgekomen? Liefst point&click dus...

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:41

Maxow

Hidden Sound System

Runaway: A road adventure is ook een poos terug uitgekomen. Erg leuk spel, grafisch ziet het er best goed uit.

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Pardon? Full Throttle grafisch niet ok?

Anywayz, heb je al naar Monkey Island 3 gekeken? Is ook erg goed en beter dan vier imo. Verder zou je denk ik wel kunnen kijken naar de Myst reeks en The Longeste Journey.

Ikzelf ken niet zoveel nieuwe adventures, omdat het genre een beetje dood is, en ik alleen maar die Dos adventures heb gespeeld zoals Monkey Island 1 & 2. FT dus, Sam & Max en Day of the tentacle.

Maar veel succes met zoeken in ieder geval.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25
Uru ofzoiets, is het nieuwste deel in de Myst serie, moet ook wel goed zijn.

en voor een adventure boeien de graphics toch niet zo heel erg veel?

ook een leuke: Larry reeks

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Zoals Maxow al zegt: Runaway a road adventure is erg leuk en grafisch zeker top. Een andere goede adventure van de laatste tijd is Syberia waar binnenkort ook deel 2 van uit gaat komen. Nog een aardige "horror" adventure is The Black Mirror. Verder zijn er in het verleden natuurlijk genoeg goede en mooie adventure's uitgekomen (meeste nog beter) maar gelukkig komen er weer steeds meer uit :)

Overigens de projecten van Bad timing / indiana jones & The Fountain Of Youth en project Joe zijn ook wel aardig, zie:

Bad timing
indiana jones & The Fountain Of Youth
project Joe

Kijk anders nog even rond op www.adventuregamers.com

[ Voor 26% gewijzigd door aftermath op 16-01-2004 15:40 ]

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Huh, recente adventures. Full Throttle enzo is toch allemaal oude meuk? Daarom niet minder leuk natuurlijk.....

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Misschien is In Memoriam ook wel wat voor je. The Black Mirror kreeg trouwens niet al te positieve recensies, dus daar moet je niet al te veel van verwachten.
En zoals THE_CROSS zei kan je eens kijken naar URU: Ages of Myst, want als je van Myst houdt kan je je daar geen buil aan vallen :P

The devil is in the details.

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

December schreef op 16 januari 2004 @ 15:37:
The Black Mirror kreeg trouwens niet al te positieve recensies, dus daar moet je niet al te veel van verwachten.
Mwa de zogenaamde "grote" sites waar niet al te positief nee, maar die geloof ik al lang niet meer. De sites die wat meer en beter aandacht besteden aan adventures vonden the black mirror wel redelijk. Zeker niet slecht en heeft leuke puzzels.

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Niet iedereen was er even positief over, maar ik vond het geen onaardig adventure: Post Mortem

Paar kenmerken: Je kijkt uit de ogen van de hoofdpersoon, Er zitten kleine puzzeltjes in (met een lockpick setje deuren openmaken bv) en de manier van gesprekken voeren is bijzonder. Je kiest zoals normaal steeds zinnetjes die je wilt zeggen, maar iedere zin heeft een ander effect. Sommige dingen die je zegt kunnen mensen boos maken, zodat je ze niet meer willen helpen. Erg frustrerend soms, maar er is altijd een andere manier om iets op te lossen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb persoonlijk geweldige herrineringen aan Discworld 1 en 2...fantasie boeit mij meestal totaal niet, maar de humor in dit spel, en de leuke puzzels, hebben mij uren gekluisterd aan mijn PlayStation. Ook voor PC verkrijgbaar....aanrader!!!

Verwijderd

The Omega Stone, Dark Fall, Schizm 2, The Watchmaker, Largo Winch...
Wat ouder maar ook de moeite waard (en nog niet genoemd): Amerzone, Gabriel Knight, Grim Fandango.

Op [url=http:www.justadventure.com]Just Adventure[/url] vind je tientallen reviews van adventures, zowel oude als nieuwe. Ze zijn niet allemaal even goed verkrijgbaar in Nederland. Een tip: kijk ook eens in de boekhandel. Vooral de boekhandels van de * ) keten hebben vaak veel adventures liggen, terwijl de geijkte kanalen als Dixons, Free Record Shop, Bart Smit etc ze meestal niet of beperkt in het assortiment opnemen.

URU, Ages Beyond Myst is trouwens juist geen aanrader als je een echte Myst fan bent. In tegenstelling tot de eerdere delen moet je in dit deel namelijk wel over goede hand-oog coordinatie beschikken om over ravijnen te springen en lava te ontwijken. Je moet voorwerpen met je voeten verschuiven en goed kunnen mikken.

Ook In Memoriam is geen adventure maar een verzameling behendigheidsspelletjes, overgoten met een serie-moordenaars-sausje.

Van beide laatstgenoemde games heb ik een review geschreven op de Fok! frontpage.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Mischien vind je dit wel leuk ? :)
Ik weet niet of je de site van AdventureGameStudio kent ? http://www.agsforums.com/games.php
AGS is een programma waarmee je zelf op een vrij vriendelijke manier je eigen adventures mee kan maken. Klinkt makkelijker dan gezegt!
Er zijn een heleboel leuke adventures reeds gemaak, die vind je ook op deze link.
Allemaal gratis en voor niks te downloaden. Goed voor uuuuuuren puzzelplezier.
Enjoy :)

nikszolekkeralss.exe

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

*semi-offtopic*
Ik hoop nog altijd dat er een vervolg komt op Grim Fandango, een van de betere Adventure spellen die er gemaakt zijn

Smiling as the shit comes down...

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-10 21:28
Stupid invaders is wel wat :) alleen wel erg kort :'( bulletproof toilet paper :P
http://www.stupidinvaders.com/

[ Voor 39% gewijzigd door Icingdeath op 17-01-2004 19:09 ]

Verwijderd

Recente adventures? Die zijn redelijk dungezaaid, maar er zijn wel een paar goede. De titels die ik ken zijn echter al genoemd. Denk dan aan Uru, Post Mortem (tip als je van een goede, duistere sfeer houdt) en Syberia.
Pagina: 1