[W2003server] Load Balancing

Pagina: 1
Acties:

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:22
Ik ben voor mn stage aan t uitzoeken over het hoe en wat mbt. het instellen van Low Balancing....

Doel is dus om een Server (Windows 2003)met 2 of meerdere NIC's 1 lijn(1 Ip) te vormen naar de switch zodat de:
- De snelheid hoger word.
- Bij defecte NIC gaat alles door over de andere

T kan duz zo in de praktijk zijn dat 1 server met 2 NIC's draait.
De ene nic regeld alles met de begane grond werkstations.
De 2e NIC regeld alles met de 1e verdieping werkstations.

Is verdieping 1 op vakantie dan moet de server automatisch de 2e NIC inschakelen bij de ander. Nu gaat de begane grond dus over 2 NIC's wat 1 IP adres vormen in de server(en de switch uiteraard).....

Vooral de functie van dit alles dat de ene NIC de ander overneemt bij defect is belangrijk.

De functie zit in 2003 server als util ingebouw......maar kan iemand mij er goed over vertellen of goede links vinden want alles wat ik vond waren oude topics over het oude principe dat je een dure NIC moest hebben die deze functie ondersteunde wat nu dus niet meer hoefd omdat dit vanuit de server gedaan word en niet vanaf de NIC.

ThnX!

verander aub de topic naam ff goed....typ foutje....->low is load...

[ Voor 4% gewijzigd door Randeazy op 16-01-2004 14:49 ]

Verwijderd

Done.

Verwijderd

"Is verdieping 1 op vakantie dan moet de server automatisch de 2e NIC inschakelen bij de ander. Nu gaat de begane grond dus over 2 NIC's wat 1 IP adres vormen in de server(en de switch uiteraard)..... "

Interesant; een server die het vakantieschema bijhoud......

"De functie zit in 2003 server als util ingebouw......maar kan iemand mij er goed over vertellen of goede links vinden want alles wat ik vond waren oude topics"

Oude topics over 2003... Hmmm...

Heb je al in technet of bij microsoft gekeken ??

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik wist niet eens dat deze finctie erin zat. maar ik denk toch nadat ik even gekeken heb dat het meer te maken heeft met meerdere servers het zelfde IP te geven en in een soort cluster te hangen, waardoor je dus niet van 2 nics 1 maakt maar van 2 servers.

kan het fout hebben hoor, heb nog geen minuut gekeken :)

• Randeazy
leuk voor die "scherpe"reactie...

maar kbdoel natuurlijk bij langtijdig geen verkeer op 1 NIC....(twas ook een voorbeeld, en bijwijzevanspreken)
en....oude topics mbt 2000server.....

• Randeazy
wat jij zei klopt idd....xit ff op microsoft.com te lezen:
"When you use Network Load Balancing, you can spread incoming requests across many servers"...

ff verder zoeken dan naar mijn doel!...ditzelfde dus alleen op NIC niveau om t zo maar ff neer te zetten....

somebody?

dit dus:
"Network adapter teaming (where two or more NICs work together as one and appear as a single, separate device) provides a GSX Server host with a level of network hardware fault tolerance. Should one physical network adapter fail, network traffic for the host and the virtual machines on the host can continue using the remaining network adapters in the team."

[ Voor 63% gewijzigd door Randeazy op 16-01-2004 15:13 ]

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik ken wel een stukkie software wat dit doet, nammelijk NicExpress. hiermee kan je zegmaar 2 NIC's laten LB'en, ik heb er wel slechte ervaringen mee moet ik zeggen, op een LAN heb ik meegemaakt dat ik 19mb's haalde en me verbinding eruit klapte, meerdere malen. Wel is het goed om 2 kaarten redundant te laten draaien, want als een kaart kapot is (of offline gaat) dan gaat de ander rustig door. Maar ik denk niet echt geschikt voor een bedrijfs netwerk. dan kan je beter 2 Intel NIC's aanschaffen, daar zit het nammelijk al in de sofware, en zover ik weet werkt dat erg goed. Houd er ook rekening mee dat je switch het aan moet kunnen, anders krijg je vreemde problemen zoals kaarten die continu offline gaan

Hetgeen wat je trouwens beschrijft over het automatish bundelen van NIC's als de een al een tijd Idle is bijv. lijkt me niet iets wat bestaat.

• Randeazy
keej thnx....scheelt een hoop zoekwerk...kga er tog nog ff over door zoeken en testen! :7
Pagina: 1