Nieuwe Plextor brander: welke SCSI-controller?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Even van te voren: ja, ik heb de search functie al gebruikt, helaas snap ik er nog steeds niks van :(

Ik ben van plan de nieuwe Plextor 12 brander te kopen. Op hun site staat:
"SCSI-3 Interface (UltraSCSI) (20MB/s Burst Data Transfer Rate)"
Hier moet ik dus een SCSI-3 (oftwel UltraSCSI als ik het goed begrijp) kaartje voor hebben. Wat is de goedkoopste kaart die onder deze noemer valt maar wel goed presteert? Misschien die Initio die ze bij ABG hebben?

Initio Ultra SCSI PCI BusMaster Bootable RETAIL (Linux OK) 125,-

Dat is hem dus, die heeft een BIOS neem ik aan? Weet iemand enig idee of ie een beetje goed is?

Of deze:

Adaptec AVA-2904 PCI SCSI Kit voor CD-(re)writer 119,-

Bij Informatique... wel een bekend merk natuurlijk.
Zelfde vragen als voor de Initio...

Zo, tot zo ver dit vragenrondje :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik de Adaptec 2940 U2W Controller kopen, dit is wel en zware jongen, die heel veel ondesteunt! Maar heeft ook een leuk prijs kaartje! +/- 600-900 piek (OEM/RETAI)... Ik heb 'm zelf, en ben er heel erg tevreden mee!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Ik had het dus over een zo goedkoop mogelijk SCSI-kaartje, dus daar heb ik niet veel aan. Die writer is al duur genoeg ;)

Verwijderd

2940 u2w is gewoon super , maar alleen voor branden zou ik die nie nemen. koop gewoon een adaptec ( beter support dan andere merken ) pci werkt altijd. Dawicontrol is ook ok. een adaptec 1505 is al voldoende ............

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

1505... das toch zon ISA ding met jumpers... heb er nog nachtmerries van... (en een stuk of 5 in mn la liggen :( )
Adaptec 2904/2906, ncr810 of initio ultra als je niet van plan bent er nog hddŽs aan te hangen.
Anders Adaptec 2940U(W), Mylex (buslogic) UW of vergelijkbare dawi ed.
iig een PCI busmastering kaartje

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Femme
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor de CD writer ga je toch geen dure 2940 nemen? Ik een of andere Tekram Ultra SCSI kaartje en dat werkt ook prima (iig in Windoos).

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De prijs van een gewone 2940(UW) valt wel mee, en is wel aan te raden als je er nog hddŽs aan wil hangen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Even over die kaart bij ABG: daar staat bij
"compatible met Initio 9100U"
Het is hem dus níet. Ik kan dan ook geen kaart op de Initio website vinden, waar hetzelfde plaatje bij staat als op die pagina van ABG. Weet iemand wat voor kaart dit nu eigenlijk is?

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Oh ja, en ik zat er over te denken om er dan een klein (1 tot 2 GB) HDtje aan te hangen (aan de SCSI dus), zodat de writer en die HD lekker met z'n tweeën kunnen branden terwijl ik andere dingen doe.
1. Is dit slim?
2. Moet ik dan een betere kaart hebben?

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
En ik zie nu dat die Adaptec 2904 geen SCSI-3 ondersteunt, hij gaat "maar" tot 10MB/s, dus die valt dan eigenlijk af...

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Kijk anders of je nog ergens een Diamond Fireport 40 kaartje op de kop kan tikken. Is ook uitermate geschikt voor je Plextor.

Verwijderd

Ik heb zelf een Tekram DC-390F ultra-wide SCSI-controller. Bevalt me erruggg goed voor F245,-. Hij is te koop bij: http://www.intercom-mailorder.com /
Informatie over Tekram-kaarten bij: http://www.tekram.com

Matlok

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb een adaptec 2904 en daar heb ik een brander en een HD aan hangen en het draait als eenzonnetej. Verder die 20 MB/s burst telt alleen van cache naar iets anders. Deze zou dus bij een 10 MB/s kaartje geremd worden. Jouw brander kan in het meest optimistische geval 1.8 MB/s branden (12x) dus ik denk niet dat dat een merkbaar snelheidsverlies oplevert :). Alleen als je een HD eraan hangt dan zou je het kunnen meten, maar ik heb het nog niet gemerkt ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Weet iemand hoe het zit met het aantal pins? Moeten die voor kaart/HD/CD hetzelfde zijn ofzo?

Pagina: 1