Toon posts:

Excel tabel kopieren (macrotje ofzo?? )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een probleempje en ik hoop dat jullie mij erbij kunnen helpen. Ik heb hier een Exceltabel die eigenlijk rij voor rij gekopieerd moet worden, maar echt te groot is om dat ooit met de hand te doen (ruim 14000 rijen 8)7 )
A Meetpunt
B X-coördinaat
C Y-coördinaat

G Zelfde meetpunt, alleen dan iedere keer hetzelfde punt een paar keer onder elkaar
H Hierin moeten de bijbehorende x-coordinaten komen
I Hierin moeten de bijbehorende y-coordinaten komen

Wat nu dus ongeveer de bedoeling is (denk ik :?) ;
Er moet een waarde in kolom G vergeleken worden met de waarden uit kolom A, Deze waarden liggen niet altijd in dezelfde rij!
Zodra deze waarden gelijk zijn, moet de waarden uit de kolom B en C (wel uit dezelfde rij) gekopieerd worden naar de H en I. Hier bij moeten de waarden komen te staan in de rij waarbij G gelijk is aan A!!

Ik hoop dat ik het een beetje fatsoenlijk heb verwoord allemaal, het is namelijk nog al lastig uit te leggen.
Maar ik hoop dat iemand mijn verhaal toch heeft gesnapt, en mij op weg kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Groeten Wouter

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[kort door de bocht]
Kan je even een voorbeeldje online zetten, want ik kan hier geen brood (of macro ;)) van bakken!
[/kort door de bocht]

Wat staat er precies in die kolom G?

[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 16-01-2004 14:30 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:40
Er zit een zoekfunctie in excel, misschien dat je daar wat mee kunt? Heb ik ook wel eens gebruikt. Dan kun je zoeken naar een waarde en dan de waarde uit een andere kolom op dezelfde regel kopieren.
Ik zal even voor je kijken :) BRB

gevonden:
VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex_getal;benaderen)

Kun je zoeken naar de waarde in G in kolom A en dan B op de plek van de formule plaatsen.

[ Voor 28% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 16-01-2004 14:36 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Volgens mij is zoeken.vert de functie die je nodig is.
Macro's lijken me onnodig. Ik heb een dergelijk probleem ook wel eens opgelost met de zoek en indexfuncties van excel.

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier geen mogeljikheid of bestand online te zetten (denk ik), kan ik je niet een voorbeeldje mailen ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ReallyStupidGuy schreef op 16 januari 2004 @ 14:30:
Er zit een zoekfunctie in excel, misschien dat je daar wat mee kunt? Heb ik ook wel eens gebruikt. Dan kun je zoeken naar een waarde en dan de waarde uit een andere kolom op dezelfde regel kopieren.
Ik zal even voor je kijken :) BRB

gevonden:
VERT.ZOEKEN(zoekwaarde;tabelmatrix;kolomindex_getal;benaderen)

Kun je zoeken naar de waarde in G in kolom A en dan B op de plek van de formule plaatsen.
Bedankt, ik zal der meteen naar kijken >> ff kijken of het werkt :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als ik alles goed begrijp dan kan je de volgende functie gebruiken:

code:
1
2
Functie voor G2:
=VLOOKUP(G2;$A$2:$C$11;2;FALSE)

Komt een waarde niet voor, dan krijg je #N/A als resultaat. Hiervoor kan je eventueel een extra check inbouwen, waardoor je het volgende krijgt:

code:
1
=IF(ISNA(VLOOKUP(G2;$A$2:$C$11;2;FALSE));"Komt niet voor"; VLOOKUP(G2;$A$2:$C$11;2;FALSE))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Bedank allemaal voor het reageren, het zoeken de moeite. ik heb net wat lopen spelen met de functie vert.zoeken. en het is me gelukt!!!

Gelukkig :)
Bedankt allen
Pagina: 1