Toon posts:

[ADSL] NT1 - S4 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb een groot probleem (denk ik).

Heb vandaag eindelijk (binne 3 dagen dus valt wel mee ;)) KPN pakket binnen. Dus wil het gaan aansluiten, zit dus naar de NT1 te kijken (type S4) en wat blijkt:

in alle poortjes zitten kabels BEHALVE in het eerste poortje.

Volgens de Quick guide moet ik dus de kabel van het eerste poortje er uit trekken en deze in de splitter doen. Maarja.. als er geen kabel in zit :-/

dus:
1e poort leeg
2e normale kabel zonder connector geen flauw idee waar deze vandaan komt / heen gaat
3e normale kabel zonder connector geen flauw idee waar deze vandaan komt / heen gaat
4e kabel met connector gaat naar Quattrovox III
5e kabel met connector gaat naar Panasonic D208 centrale

Ik zou dus de 2e of 3e kabel moeten gebruiken. Maar daar zit dus geen connector aan en geen idee welke van de twee. HELP!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

je moet de kabel hebben waarbij het "line ok" lampje uitgaat als je hem eruit trekt :P. En die zit wel helemaal uiterst links aangesloten, misschien niet via een stekkertje, maar gaat-ie direct achteruit de muur onderlangs het "klepje" in om daar met twee adertjes vastgeklikt te zitten. die moet je dan in elk geval splitten :)

En al zeg je "ik heb geen binnenkomende lijn" dan geloof ik je niet, dat heb ik nou al zo vaak van mensen gehoord en tot nu toe hebben ze er bij beter kijken altijd toch een kabeltje inzitten aan de linkerkant. Dus ga maar goed zoeken en probeer maar eens kabeltjes los te trekken :P.

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 16-01-2004 13:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

In je starterspakket (heb je een zelfhulp pakket?) zit toch een krimptang en een stuk of 4 RJ-11 stekkertjes? Daarmee kun je iig de aansluitingen voor je splitter mee maken.
edit:
Dank je voor de verduidelijking JvS. Wist niet dat er verschil in zat.

En om uit te zoeken welke van de twee ingangen (2 of 3) de PTT ingang is zou ik zeggen: loshalen en kijken of je nog kunt bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Maasluip op 16-01-2004 13:49 ]

Signatures zijn voor boomers.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

In het isdn pakket zit geen krimptang en zitten ook geen rj11 stekkertjes, wel een "aansluitdoosje" om de twee losse adertjes die je uit je NT1 haalt (als het kabeltje er zonder RJ11 inzit) in aan te sluiten en daarna weer met rj11's verder te kunnen werken.

maar lees gewoon je quick guide, echt duidelijker dan daarin kan het bijna niet...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
neem aan dat ik dan het kastje moet gaan gebruiken die voor de S1/S2 bedoelt is.

er zit geen kabel achter, dus zou het kabel 1 of 2 moeten zijn.

is hier wel heel weinig plaats voor.

edit:

ok, ik ga dan het een en ander proberen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 13:46 ]