FTP Server niet te bereiken.

Pagina: 1
Acties:

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Topicstarter
Ik kan mijn FTP Server (bulletproof) niet bereiken. Intern of Extern. Ik snap er helemaal niets meer van. Ik zit achter een router (zyxel adsl modem) en ik heb uiteraard de nodige NAT instellingen vericht. Maar als ik met een ftp client probeer te connecten dan krijg ik connection refused terug. De PC waar bftpd opdraait is statisch ingesteld zonder firewall. OS is XP. Met passive werkt het dus ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door ddv op 16-01-2004 13:14 ]

Verwijderd

Je kan de FTP-server dus ook niet intern benaderen? Pingen gaat wel? If so, controleer even of de server wel draait en of hij wel luistert op de betreffende poorten.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Zal je hem niet even aan/online zetten (bliksempje)...............
BPFTP meld connection refused als hij uit staat...

[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 16-01-2004 13:30 ]

ma ma ma ma ma macron one

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

connection refused is meer een melding van het OS als Bulletproof uitstaat, nu niet de dingen door elkaar halen.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

4VAlien schreef op 16 januari 2004 @ 13:42:
connection refused is meer een melding van het OS als Bulletproof uitstaat, nu niet de dingen door elkaar halen.
euh naja ok is zo dan nog heb ik vaker posts gezien waar iemand gewoon bpftp niet aan gezet had, alleen gestart..niet online gezet..
Dat denk ik nu ook omdat als er GEEN verbinding met die pc is hij niet refused meld maar timeout...

[ Voor 13% gewijzigd door Max|Burn op 16-01-2004 13:47 ]

ma ma ma ma ma macron one

• ddv

ddv

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 13:25:
Je kan de FTP-server dus ook niet intern benaderen? Pingen gaat wel? If so, controleer even of de server wel draait en of hij wel luistert op de betreffende poorten.
Nee intern ook niet. Terwijl ik de PC waar bftpd op draait wel gewoon kan pingen.
1/6/2004 2.05.20 PIM - FTP Server On-line: IP(s) 192.168.1.34 port 22

edit:

Met passive werkt het min of meer (intern connecten)?

Data Socket Error: Connection refused
List Error

[ Voor 13% gewijzigd door ddv op 16-01-2004 14:19 ]

Verwijderd

port 22? benader je hem dan wel op 22. 21 is de standaardport!!!

• ddv

ddv

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 14:15:
port 22? benader je hem dan wel op 22. 21 is de standaardport!!!
Je meent het? ;) Ik heb hem op poort 22 gezet omdat 21 de built-in ftp van de router is (kan ik ook wel uitzetten als ik wil) Maar dat hoeft niets uit te maken.

Verwijderd

Domme vraag misschien maar heb je:
1) een gebruiker aangemaakt?
2) die gebruiker ook rechten gegeven op directories in BPFTP?
3) die gebruiker (mits je NTFS) gebruikt ook rechten gegeven op directories?

Kun je je FTP wel benaderen als je het vanaf de machine waarop het draait probeerd?

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 20:22

Joppy

Ajuparaplu!

...en de standaard firewall van XP?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

• ddv

ddv

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 14:33:
Domme vraag misschien maar heb je:
1) een gebruiker aangemaakt?
2) die gebruiker ook rechten gegeven op directories in BPFTP?
3) die gebruiker (mits je NTFS) gebruikt ook rechten gegeven op directories?

Kun je je FTP wel benaderen als je het vanaf de machine waarop het draait probeerd?
1) Ja
2) Ja
3) Nee, hoe doe je dat? (Ik heb het ook op een fat32 partitie geprobeerd dan werkt het dus wel, maar dan is de client wel geinstalleerd op de server)

-als ik met een ftp client (geinstalleerd op de server) inlog op de server met passive dan werkt het (dir is op een fat32 partitie) Als die dir op een NTFS partitie staat dan krijg ik een data socket error.

-als ik met een ftp client (geinstalleerd op de workstation) inlog op de server (intern) met passive dan werkt het niet (data socket error)

-als ik met een ftp client (geinstalleerd op de workstation) inlog op de server (extern) met passive dan werkt het niet.

• ddv

ddv

Topicstarter
Joppy schreef op 16 januari 2004 @ 14:40:
[...]

...en de standaard firewall van XP?
Die staat uit.

• ddv

ddv

Topicstarter
BFFTP is geinstalleerd op een NTFS partitie zou dit het probleem kunnen zijn?

• ddv

ddv

Topicstarter
well well hij doet het ineens, router resetje gedaan.

Verwijderd

Ik had het eerst niet door, maar in mijn Zyxel Prestige 650 setup (webinterface) zit een menu waarop je het modem (ingesteld als router meen ik) requests voor web- of ftpservers etc. kunt laten blokkeren.

• ddv

ddv

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 21:14:
Ik had het eerst niet door, maar in mijn Zyxel Prestige 650 setup (webinterface) zit een menu waarop je het modem (ingesteld als router meen ik) requests voor web- of ftpservers etc. kunt laten blokkeren.
klopt ja.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Komt waarschijnlijk doordat je instellingen op je router pas van toepassing als je hem reboot? Of had je dat al gedaan?

Maar 't belangrijkste: het werkt ;)

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:02
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 21:14:
Nu ben ik zelf in het bezit van een Prestige 650H, maar ik kan dus met geen mogelijkheid mijn ftp server vanaf het internet benaderen. in het LAN is het geen probleem. nu ben ik dus nieuwsgierig, welk menu bedoel je hier? dan kan ik daar eens kijken :)

Verwijderd

_Astra_ schreef op 26 januari 2004 @ 00:21:
[...]

Nu ben ik zelf in het bezit van een Prestige 650H, maar ik kan dus met geen mogelijkheid mijn ftp server vanaf het internet benaderen. in het LAN is het geen probleem. nu ben ik dus nieuwsgierig, welk menu bedoel je hier? dan kan ik daar eens kijken :)
Volgens mij was ik ingelogd op de webinterface van de router en dan ergens in het advanced menu. Maar ik zal vanavond nog eens preciezer kijken...
Pagina: 1