[Xinerama]Fullscreen op 1 monitor ipv 2

Pagina: 1
Acties:

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47

BoAC

Memento mori

Topicstarter
Ik heb een Geforce 4 ti4200 met 2 video-uitgangen.
Hieraan heb ik 2 monitoren hangen.

Nu wil ik bijvoorbeeld vmware fullscreen draaien op monitor 2 terwijl ik op monitor 1 andere dingen doe. Hoe krijg ik dat voor elkaar :? of is dat uberhaupt niet mogelijk.
Bij opengl spreid hij het beeld over alletwee (Bijvoorbeeld bij bzflag)
Ik kan daarover helaas niets vinden op google/GOT :'(

Wanneer ik nu fullscreen voor vmware komt hij altijd op mijn primaire monitor uit.
Als het nodig is post ik vanavond nog ff mijn XF86Config.

Ik maak gebruik de nvidia drivers :P

[ Voor 5% gewijzigd door BoAC op 16-01-2004 13:00 ]

Verwijderd

Als je gebruik maakt van de bij X meegeleverde driver zou xinerama moeten gaan werken. Uit m'n hoofd gebruikt nvidia voor z'n eigen drivers, een eigen implementatie van xinerama, die niet echt compatible is met de X xinerama. Welke drivers gebruik jij, en mogen we je XF86Config zien? (plus de foutmeldingen die je van X krijgt bij het opstarten)

• BoAC

BoAC

Memento mori

Topicstarter
Xinerama werkt gewoon naar behoren, dus heb beeld op de beide schermen. Heb ook geen foutmeldingen.
XF86Config heb ik vanavond beschikbaar (zit nu op m'n werk ;) )

Wanneer ik dus vmware op fullscreen zet (vanaf scherm 2 (1024x768)) verschijnt deze op scherm 1 (1152x864) en wordt scherm 2 zwart. De resolutie van het OS in vmware is 1024x768. Maar nu wil ik dus dat vmware fullscreen word op scherm 2 terwijl ik op scherm 1 gewoon kan blijven browsen in konqueror bijvoorbeeld ;)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Voor zover ik weet kan het (nog) niet met vmware, wat je het beste kunt doen (doe ik zelf ook) is vmware op de 2e monitor plaatsen en dan
view>quick switch en dan daar de "status bar" en "virtual machine tabs" uizetten en daarna daar de optie kiezen "fit guest to window" > dan heb je t zelfde effect met een autohide vmware menu erboven

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• BoAC

BoAC

Memento mori

Topicstarter
En wat betref fullscreen opengl die gestretched word over mijn beide schermen?

• blouweKip
Tja, dat hangt af van de applicatie, bij mij draaien sommige games gewoon op 1 van de 2 monitoren(et en de rest van de q3 based games) en sommige uitgestrekt (ut/nwn)

Voor games draai ik gewoon op vt 8 een 2e X server zonder xinerama of nview met een simpele wm, neemt nauwleijks extra geheugen in en is ook nog eens makkelijk als je ff snel naar je desktop wilt switchen

[ Voor 4% gewijzigd door blouweKip op 16-01-2004 17:09 ]

• BoAC

BoAC

Memento mori

Topicstarter
blouweKip schreef op 16 januari 2004 @ 16:50:
Voor zover ik weet kan het (nog) niet met vmware, wat je het beste kunt doen (doe ik zelf ook) is vmware op de 2e monitor plaatsen en dan
view>quick switch en dan daar de "status bar" en "virtual machine tabs" uizetten en daarna daar de optie kiezen "fit guest to window" > dan heb je t zelfde effect met een autohide vmware menu erboven
Perfect!! _/-\o_ Dat was de oplossing. Zelfs wel beter met die autohide! Nu kun je tenminste ook met je muis naar je 'linux sessie' toe en weer terug zonder 'Ctrl+Alt' >:)
Je oplossing met het draaien van je opengl game op vt8 zal ik nog een keer proberen ;)

Wat is daarvoor ook alweer het commando? Ben ik vergeten :X ;)

• blouweKip
Die 2 X servers draaien is relatief simpel, je maakt 2 X configs aan, eentje met nview en xinerama en eentje voor alleen je primaire display en daarna start je deze op door beide servers op te starten vanuit je gdm config (of kdm, xdm, handmatig) en door mee te geven dat je deze op vt8 start kun je makkelijk met crtl+alt f7 en f8 tussen je x servers switchen (ik zal als ik weer achter mn pc zit ff mn config posten)

Pagina: 1