[XP] Blijft Partitie intakt

Pagina: 1
Acties:

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:47
Ik heb een WD1600JB gekocht en deze werd voor en de installatie van XP gezien als een 131GB HD. Tijdens de installatie heb geen extra partities aangemaakt.
In Nieuwe schijf ---> Genaaid? en deze Harde Schijf in Windows kleiner dan in BIOS topics staat min of meer de oplossing.

Ik heb dus achteraf de SP1a-pack en de bijbehorende fix van microsoft geinstalleerd.
Daarna heb ik de overgebleven ruimte (restant van de 160-131Gb)met PM7.0 toegevoegd aan de C-schijf. Deze heb ik later weer opgedeeld in 2 schijven (dus C-schijf primaire schijf 60gb met XP en de F-schijf 100GB met data).

Nu wil ik XP opnieuw installeren (en dus de C-schijf formateren) en zal tijdens het booten van de windows XP CD de setup de schijf weer herkennen als een 131GB schijf (hij herkent alleen de C-schijf).
Nu is mijn vraag heeft dit nadelige gevolgen voor m'n F-partitie gemaakt met PM7.0. Oftewel blijft deze partitie intakt met de data erop of ben ik deze kwijt omdat XP tijdens en na de installatie de HD ziet als een 131GB schijf terwijl die nu ingedeeld is een 60Gb en 100Gb (totaal 160GB)?

• lochtejans
niemand??
Het is behoorlijk dringend.

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 12:04

Magure

Bla....

Ja hij doet niks met je F-Partitie, alleen wat met de C-Partitie! dus je hoeft je geen zorgen te maken. :*) Maar ik vind het wel vaag, dat als je via PM je hardschijf als 100 hebt gepartitioneerd hem als 131 gb ziet. Misschien dat er iets fout is gegaan met partitioneren. Maar normaal met een windows installatie komt hij niet aan andere partitíe's tezij je ze veranderd van groote, dan ben je wel al je data kwijt.

[ Voor 60% gewijzigd door Magure op 17-01-2004 18:16 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

JdM

Humbled

Magure schreef op 17 januari 2004 @ 18:10:
Ja hij doet niks met je F-Partitie, alleen wat met de C-Partitie! dus je hoeft je geen zorgen te maken. :*) Maar ik vind het wel vaag, dat als je via PM je hardschijf als 100 hebt gepartitioneerd hem als 131 gb ziet. Misschien dat er iets fout is gegaan met partitioneren. Maar normaal met een windows installatie komt hij niet aan andere partitíe's tezij je ze veranderd van groote, dan ben je wel al je data kwijt.
En op basis waarvan kun je deze informatie bevestigen?
Ik meen me te herinneren dat het nogaleens kan fout gaan met zulke dingen, ik vind het een risicovol antwoord, tenzij je zelf al meerdere malen exact hetzelfde hebt gedaan zónder problemen

@TS : kun je die data niet op een dvd of cd branden , en het dán proberen, of er even een HDD bijhangen waar je alle data naar overzet, lijkt me wél zo veilig en als het wel werkt heb ík wat geleerd en jij ook, op een veilige manier.

• lochtejans
Ik met pm7.0 een partitie gemaakt nadat windows XP deze HD weer als een 160GB herkende en dus niet voor de installatie van SP1a en de fix.

Voor de zekerheid zal ik allerbelangrijkste bestanden wel effe op een cd-r zetten.

• JdM

JdM

Humbled

lochtejans schreef op 17 januari 2004 @ 18:27:
Ik met pm7.0 een partitie gemaakt nadat windows XP deze HD weer als een 160GB herkende en dus niet voor de installatie van SP1a en de fix.

Voor de zekerheid zal ik allerbelangrijkste bestanden wel effe op een cd-r zetten.
laat weten wat het geworden is, ik ben benieuwd :)

• lochtejans
Ik ga er komende week aan werken.
Je hoort nog van me...

• lochtejans
@Radian

Ik zou je nog laten weten of het me gelukt was.
Het is me gelukt, de partities zijn intakt gebleven;

ik heb gewoon geboot vanaf de CD en tijdens de setup gekozen voor reparatie/herstellen windows XP. Je komt dan in een soort dos waar ik gewoon format C: gebruikte. Schijf geformatteerd en opnieuw de setup uitgevoerd dmv booten van de CD en windows XP geinstalleerd op de geformatteerde C-schijf.
De partities blijven dus gewoon bestaan.

• JdM

JdM

Humbled

lochtejans schreef op 19 januari 2004 @ 00:33:
@Radian

Ik zou je nog laten weten of het me gelukt was.
Het is me gelukt, de partities zijn intakt gebleven;

ik heb gewoon geboot vanaf de CD en tijdens de setup gekozen voor reparatie/herstellen windows XP. Je komt dan in een soort dos waar ik gewoon format C: gebruikte. Schijf geformatteerd en opnieuw de setup uitgevoerd dmv booten van de CD en windows XP geinstalleerd op de geformatteerde C-schijf.
De partities blijven dus gewoon bestaan.
Heel mooi , dat het gelukt is! Ik had het niet verwacht dus, maar dat bleek al uit mijn antwoord , weer wat geleerd :) ;)

Verwijderd

heb jij dat met mp 7 gedaan ?
ik dacht dat pm 7 alleen schijven tot 80 gb herkende
en voor groter(max 160) moest je mp 8 hebben is mijn altijd verteld
bij mijn is het overgens nog nooit fout gegaan met het opnieuw formateren van :c
het verplaatsen van data met partition magic overgens wel heel vaak (de documenten maar win xp zelf ook niet)
Pagina: 1